AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Hei. Jeg planlegger å ta bachelor i ledelse og servicestrategi til neste år ved høyskolen Kristiania. Vil du si at denne retningen er aktuell på arbeidsmarkedet fremover? Er det verdt det? Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Jeg gikk det et år, men hadde ikke indre motivasjon til å fortsette. Det lille jeg kan si er at det er en "potetutdannelse", altså man kan finne seg en hvilken som helst mellomleder-stilling etter utdannelsen, så det vil det alltids være behov for i mange bransjer. Det ble sagt at det studiet ble utviklet i samarbeid med forskjellige bedrifter. Anonymkode: d0292...fc7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk det et år, men hadde ikke indre motivasjon til å fortsette. Det lille jeg kan si er at det er en "potetutdannelse", altså man kan finne seg en hvilken som helst mellomleder-stilling etter utdannelsen, så det vil det alltids være behov for i mange bransjer. Det ble sagt at det studiet ble utviklet i samarbeid med forskjellige bedrifter. Anonymkode: d0292...fc7 Synes du at studie var vanseklig? Mye matematikk? Vil du anbefalt meg å gå den retningen? Jeg har også 2 år utdannelse fra logistikk og proskjektledelse i tillegg til arbeidserfaring. Så jeg tenker å bygge opp med en Bachelor i ledelse og servicestrategi! Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Sannsynligvis vil du ender under instituttet for markedsføring, teknologi og blablabla. Der er det 2 metodefag og 2 økonomifag. Kvalitativ metode og kvantitativ metode og bed.øk. og samf.øk. Anonymkode: f65a4...777
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Gå på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent, og ingen skolepenger. Anonymkode: 3ca17...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå på et offentlig universitet i stedet. Mer anerkjent, og ingen skolepenger. Anonymkode: 3ca17...e1f De fleste jeg kjenner som gikk på privat skoler "og de er mange" fikk seg jobb raskt etter endt utdannelse innenfor det de studerte. Derimot så er mesteparten av andre jeg kjenner som gikk på et offentlig universitet ikke har fått seg jobb enda eller jobber innenfor noe de ikke var utdanne for. Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du at studie var vanseklig? Mye matematikk? Vil du anbefalt meg å gå den retningen? Jeg har også 2 år utdannelse fra logistikk og proskjektledelse i tillegg til arbeidserfaring. Så jeg tenker å bygge opp med en Bachelor i ledelse og servicestrategi! Anonymkode: b97a6...4ac Hvor gikk du logistikk og prosjektledelse? Det hørtes litt spennende ut:-) Anonymkode: 701e6...ce1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gikk du logistikk og prosjektledelse? Det hørtes litt spennende ut:-) Anonymkode: 701e6...ce1 Logistikk =1 år=Emne også bygget jeg opp på med prosjektledelse 60 sp. Kristiania. Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logistikk =1 år=Emne også bygget jeg opp på med prosjektledelse 60 sp. Kristiania. Anonymkode: b97a6...4ac Men hvis man vil gå full bachl 180 sp logistikkledelse /prosjekt, da er det NTNU Gjøvik-Trondheim eller Logistikk (SCM) i Molde. Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Synes du at studie var vanseklig? Mye matematikk? Vil du anbefalt meg å gå den retningen? Jeg har også 2 år utdannelse fra logistikk og proskjektledelse i tillegg til arbeidserfaring. Så jeg tenker å bygge opp med en Bachelor i ledelse og servicestrategi! Anonymkode: b97a6...4ac Som nevnt gikk jeg bare førsteåret, og da var det definitivt ikke noe matematikk, men merket at flere av fagene var delvis overlappende i innhold. Som en annen nevner er det et par øk.-fag, og det er fellesfag på tvers av andre studier, så jeg antar da at fagene ikke skal være så avansert. Da jeg gikk dette (ca. 3-4 år siden) fikk vi vite at det var mulighet for å søke om en internship i en bedrift istedenfor valgfag/utvekslings-halvår, og den internshipen tildeles til den studenten med høyest karakter blant søkerne. Vet ikke om dette praktiseres i dag. Om studiet passer deg kan jeg ikke uttale meg om, og som nevnt tidligere manglet jeg indre drivkraft for å fortsette. Det jeg tenker er at det hjelper på motivasjonen om man har et spesifikt bransjeområde man liker å forholde seg til, som støttepunkt underveis i studiet (eks. sportsbedrift, bakeri, teknologibransje...), for da kan man lettere koble teorien opp mot den bedriften/bransjen. Om du har mulighet tror jeg det kan være nyttig å ta turen på høyskolen under åpen dag (holdes på vinteren eller våren) og snakke med studentene. Anonymkode: d0292...fc7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #11 Skrevet 11. november 2018 På 6.11.2018 den 23.40, AnonymBruker skrev: Som nevnt gikk jeg bare førsteåret, og da var det definitivt ikke noe matematikk, men merket at flere av fagene var delvis overlappende i innhold. Som en annen nevner er det et par øk.-fag, og det er fellesfag på tvers av andre studier, så jeg antar da at fagene ikke skal være så avansert. Da jeg gikk dette (ca. 3-4 år siden) fikk vi vite at det var mulighet for å søke om en internship i en bedrift istedenfor valgfag/utvekslings-halvår, og den internshipen tildeles til den studenten med høyest karakter blant søkerne. Vet ikke om dette praktiseres i dag. Om studiet passer deg kan jeg ikke uttale meg om, og som nevnt tidligere manglet jeg indre drivkraft for å fortsette. Det jeg tenker er at det hjelper på motivasjonen om man har et spesifikt bransjeområde man liker å forholde seg til, som støttepunkt underveis i studiet (eks. sportsbedrift, bakeri, teknologibransje...), for da kan man lettere koble teorien opp mot den bedriften/bransjen. Om du har mulighet tror jeg det kan være nyttig å ta turen på høyskolen under åpen dag (holdes på vinteren eller våren) og snakke med studentene. Anonymkode: d0292...fc7 Takk Anonymkode: b97a6...4ac
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #12 Skrevet 11. november 2018 Noen andre med noe tanker angående dette studie? Anonymkode: b97a6...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå