AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Hvor tidlig er det greit å bruke vippestol, og hvor lenge om gangen? Anonymkode: 5173d...55e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Vi kjøpte vippestol nå, han blir straks 4 mnd. Han har begynt å være våken rundt middagstider, så kjøpte vippestol for å ha han i når vi spiser. Tror man kan bruke vippestol fra starten, så lenge den kan legges helt flatt, men jeg er ikke sikker Anonymkode: 3adae...83e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Jeg startet mellom 3-4 mnd med mine, korte stunder mens jeg lagde mat til oss, eller mens jeg gjorde mitt fornødne. Jaja, bare vipp litt og se mamma på do, du. Korte perioder bare, ikke en parkering. Senere brukte vi den også til første smaksprøver og måltid med skje, før babyen kunne sitte i høystol. Anonymkode: bdf7f...2be
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Vi har tatt frem vår nå. Han er 5 uker gammel. Brukes ca 10-15 min om dagen når jeg må spise/dusje/på do og han ikke vil bli lagt ned. Den er perfekt å ha da, men vi bruker den ikke mer enn det som er absolutt nødvendig. Godt å ha i disse dager da han trenger ekstra mye nærhet, og vil ligge på brystet til mamma/pappa HELE TIDEN. Gråt ved tegn på at han skal legge ned. Anonymkode: 53067...c2b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Hvorfor skal ikke babyen være for lenge i den hvis det er behagelig for den? /ikke erfaren med babyer Anonymkode: d3c62...020 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Vi hadde babybjørn sin vippestol og startet med den rundt 4 uker om jeg husker rett. Vi tok ikke tiden men det var ikke veldig lange perioder om gangen, men så lenge ungen var fornøyd så var den gull verdt. Han har ikke hatt noen problemer med rygg, hofte, utvikling eller noe som helst. En helt vanlig unge som elsket vippestolen sin. Når han ble såpass stor at han fikk kjempefart og vippestolen hoppet fremover på gulvet så ryddet vi den vekk 🤣 Anonymkode: 9face...efb 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Babybjørn sier også selv i sin produktbeskrivelse at deres vippestol kan brukes fra nyfødt pga den ergonomiske utformingen. Anonymkode: 9face...efb
Trotwood Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 (endret) Vår er 6 uker og vi har ikke hatt behov. Vi legger bare baby på gulv når vi trenger for/dusj-pause, ellers bruker vi bæresjal. De skal jo sitte minst mulig før de kan sitte selv. Vi tenkte kanskje det er noe vi kan ønske oss til jul. Endret 6. november 2018 av Trotwood 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke babyen være for lenge i den hvis det er behagelig for den? /ikke erfaren med babyer Anonymkode: d3c62...020 Har med utviklingen å gjøre. Ikke bra for baby sin rygg. Det beste for baby er å ligge på rygg/mage slik at den får trent alle musklene i hele kroppen. Vi brukte vår hver dag, husker ikke hvor lenge av gangen. Resten av tiden lå baby på gulvet, fikk kos og mat eller sov. Anonymkode: b6dc2...1f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Babybjørn sier også selv i sin produktbeskrivelse at deres vippestol kan brukes fra nyfødt pga den ergonomiske utformingen. Anonymkode: 9face...efb Selvsagt sier de det, de vil jo selge produkter. De sier det samme om bæretøyet sitt, som er alt annet enn ergonomisk (med et lite unntak for siste modell). Anonymkode: ad21d...2ef 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 Null stress å bruke fra nyfødt, men bare noen minutter av gangen. De gode vippestolene har jo riktig utforming. Anonymkode: 0f269...1f8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Babybjørn sier også selv i sin produktbeskrivelse at deres vippestol kan brukes fra nyfødt pga den ergonomiske utformingen. Anonymkode: 9face...efb Babybjørn er IKKE kjent for å ha ergonomiske produkter. Vippestoler skal ikke brukes før barnet har lært å sitte selv. Bortkastet penger mao. Anonymkode: bcbe7...0a7 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Kjøpe du en vippestol hvor babyen ligger helt kan du bruke dette så mye du vil fra nyfødt. Babyen sitter jo ikke! Du finne veldig mange fine vippestoler på markedet nå som er helt ok å bruke fra nyfødt av. 29 minutter siden, AnonymBruker said: Vippestoler skal ikke brukes før barnet har lært å sitte selv. Bortkastet penger mao. Anonymkode: bcbe7...0a7 Please... Når barn har lært å sitte selv er det jo for seint smarting! Vippestol er bra for mødre som faktisk ønsker å ta en dusj eller lage mat mens barna kan ikke krabbe enda. Men jeg var ikke den mor som ønsket å bære barna rundt 24/7 som en kenguru. Anonymkode: ef655...a3e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #14 Skrevet 6. november 2018 Vi tok den i bruk fra starten av. Ingen problemer. Kun i korte perioder og i liggestilling. Det er klart at det ikke er skadelig, må gå an og bruke hodet også. Anonymkode: f6921...00b 3
Minlillelykke Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Babybjørn er IKKE kjent for å ha ergonomiske produkter. Vippestoler skal ikke brukes før barnet har lært å sitte selv. Bortkastet penger mao. Anonymkode: bcbe7...0a7 Vippestolen er ergonimisk. Den kan legges flat. Veldig nyttig med begge mine 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 21 hours ago, AnonymBruker said: Kjøpe du en vippestol hvor babyen ligger helt kan du bruke dette så mye du vil fra nyfødt. Babyen sitter jo ikke! Du finne veldig mange fine vippestoler på markedet nå som er helt ok å bruke fra nyfødt av. Please... Når barn har lært å sitte selv er det jo for seint smarting! Vippestol er bra for mødre som faktisk ønsker å ta en dusj eller lage mat mens barna kan ikke krabbe enda. Men jeg var ikke den mor som ønsket å bære barna rundt 24/7 som en kenguru. Anonymkode: ef655...a3e Som sagt - bortkastede penger. Og jeg ser hvirkelig ikke poenget med å gjøre seg avhengig av en vippestol for å måtte gå på do osb. Og at man ikke har vippestol betyr ikke automatisk at man må bære ungen 24/7. 18 hours ago, Minlillelykke said: Vippestolen er ergonimisk. Den kan legges flat. Veldig nyttig med begge mine Vi ble sterkt frarådet vippestol. Dette sa både helsesøster og fysioterapaut. Selv om de kan legges flat er det fortsatt en myk bunn som ikke gir den beste støtten til barnet. Og når de sies max 10 min per dag så skjønner jeg ikke at vi har behov for det heller. Baby kan fint ligge på matte på gulvet. Og når rulling og åling/krabbing begynner så er lekegrind en fin ting. Vi har den som kan bygges litt som man vil (festes i veggen feks). Anonymkode: bcbe7...0a7 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 Brukt ca fra starten her. Til når det er helt nødvendig feks jeg må på lage middag, på do, hente mat/spise fort eller dusje. Vi har en i hver etasje som kan legges flatt. Anonymkode: c97fb...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Det er så rart hvordan vippestol er fy fy, men å kjøre i mer enn 10 min av gangen er helt uproblematisk. Bilstol er da ikke bedre enn vippestol Anonymkode: 29043...fd0 5
Chablis Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så rart hvordan vippestol er fy fy, men å kjøre i mer enn 10 min av gangen er helt uproblematisk. Bilstol er da ikke bedre enn vippestol Anonymkode: 29043...fd0 Dette! Vi brukte vippestol fra ganske tidlig alder, når hun begynte med grøt var den svært praktisk. Etter hvert som hun ble eldre brukte hun stolen mer og hun elsket den. Hadde aldri lekegrind da vi ikke hadde plass.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 Jeg skjønner virkelig ikke behovet for vippestol. Det er ikke "helt nødvendig" med vippestol for å gå på do/dusje/lage mat. Det går helt fint å legge fra seg ungen på gulvet, event i seng, vugge, kurv, vognbag, et bsbynest eller lekegrind, der ungen kan ligge flatt og trygt. Jeg pleier å legge baby på badegulvet når jeg dusjer og steller meg, det elsker hun. Så får hun trene på å ligge på magen og siden og løfte nakken og snu seg og vi har verdens minste bad, så det er ikke noe unnskyldning, en baby tar ikke så mye plass. Anonymkode: 8ef18...04d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå