AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Har en jobb som jeg virkelig ikke liker. Kan nesten si jeg hater den. Hater alt med jobben utenom lønnen. Jeg tjener veldig bra og har havnet i stor gjeld etter samlivsbrudd (med barn) og alt det medførte. Jeg kan skifte jobb til noe jeg liker, men jeg VET at jeg ikke kommer til å tjene i nærheten av så mye som jeg gjør nå. Jeg kommer til å gå ned ca 200.000,- i lønn. Det er så dumt av meg, jeg vet. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg blir så utslitt av jobben og det går utover de to barna mine. Jeg gråter fordi jeg er så frustrert/sint hver dag, hisser meg opp og mener jeg gjør en dårlig jobb i jobben min fordi jeg rett og slett hater den. Klarer ikke være hyggelig med kollegaer engang. Kommer til å måtte bruke ca 1-2 år ekstra på å betale ned all gjeld og komme meg frempå igjen om jeg bytter jobb. Hva hadde dere gjort? Jeg er i starten av 30 årene med mye ansvar.. Anonymkode: 35057...336
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Hvor mye har du i lønn? Og hva hater du med jobben? Anonymkode: 67b44...1ab
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 800.000,- så går ned til ca 550.000-600.000,-. Jeg klarer ikke oppgavene (det er ekstremt belastende fysisk og nå psykisk fordi jeg kjenner jeg ikke klarer mer) menneskene, lederne, alt. det har bare blitt verre og jeg er redd for at jeg går på en smell snart. Og da vet jeg ikke hva gjør jeg med barna mine. Vi har 50%. Jeg er konstant stressa, sur, sliten og lei. Får beskjed om å "slappe av" og blir omtrent daglig spurt om det "går bra". Gjelden er på 300.000,-. Solgte bolig med tap og advokatutgifter. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Føles som en totalt uoverkommelig situasjon. Faste kostnader per måned er ca 19.000,-. Hvis jeg går ned i lønn får jeg betalt ca 13.000,- i måneden på gjeld tror jeg. Om jeg beholder jobben klarer jeg nesten 25.000,-. Mulig jeg regner feil, er ganske trøtt nå. Anonymkode: 35057...336
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 2 år ekstra med gjeld er ikke noe å dilemma engang - 2 år er ingenting dersom det går på bekostning av ditt ve og vel. Jeg ville ha byttet jobb og samtidig tatt noen tak for å gå over alle utgifter (det er alltid mulig å kutte ned når man går det i sømmene) Anonymkode: fa1f7...337 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Så lenge du klarer å betjene gjelden, bare med lengre nedbetalingstid, så er det bare å slutte. Jeg hadde en jobb som jeg synes var vanskelig å forlate fordi den var veldig godt betalt, selv om jeg ikke hadde mye gjeld og uten problem kunne gå ned de ca 200 000 jeg gikk ned da jeg endelig bytta jobb. Ble i den gamle jobben to år for lenge, endte opp fysisk og psykisk syk og utbrent, og 1,5 år av livet forsvant i å være syk og elendig. Bytt jobb er min anbefaling! Anonymkode: c33be...542 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Nytt jobb! Det der høres jo ut som overkommelig gjeld. Hadde du vært luksusfellenkandidat, ville jeg sagt behold jobben og prøv å få det bedre der, eventuelt bit tenna sammen. Men i din situasjon ville jeg byttet lett Anonymkode: 1e60c...5be
Nimneri Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Var jeg deg ville jeg begynt å lete etter ny jobb med en gang. Penger er ikke alt! Og så mye gjeld har du ikke. Ta vare på helsa di. Det er heller ikke sikkert du finner en ny jobb du liker med det samme. Og så har du oppsigelsestid. Innen du er på plass i ny jobb har du mest sannsynlig betalt tilbake en del allerede 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå