AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Har vært en evig lang konflikt med barnets far i 7 år. Barnet er 9 år. Jeg har alltid hatt mest samvær (til tider fullt) men de siste årene har jeg gitt far mer ansvar. På papiret har vi 40/60 med rom for at han kan få litt mer (opp til 50). Nå sier han fra seg samvær akkurat når det passer han og drar på treninger, eller truer meg med å sette delt bosted på barnet (fordi jeg sa jeg hadde planer på min "frihelg" og han hadde visst tenkt seg på konsert den helga). Far bidrar ingenting økonomisk og hadde ikke engang råd å spleise 200 kr på en vinterbukse til henne nylig. Betaler ingenting i bidrag (ergo sa jeg at han heller kunne ha henne litt mer slik at jeg kunne jobbe aftenvakter på jobb). Føler jeg har vært fleksibel, men nå er jeg lei. Han ser ikke hennes behov og kan feks sende henne på skolen i tynn jakke og regnbukse i minusgrader - han ser ikke slike ting før jeg sier fra. Livredd om plutselig barnevern blandes inn?! Han skriver fra seg samvær når det passer han. Jeg vil gå tilbake til å ha jenta mest og at han maks bør ha henne annenhver helg, om han har kapasitet overhodet.. Er jeg urimelig? På foreldresamtale sa de at jenta snakker seg selv mye ned, redd dette påvirker henne sterkt. Hun er en smart og oppegående jente.. Jeg er så utrolig sliten. Jeg har mennesker rundt meg som kan stille opp for jenta når jeg må jobbe ekstra, far har ikke det. Anonymkode: be745...68e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Du må gjøre det som er best for jenta og det er tydeligvis mindre samvær. Også kontakter du nav for beregning av bidrag. Selvfølgelig skal han betale for ungen sin! Anonymkode: feff8...f2c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Det er lov å be om en samtale på Familievernkontoret alene for å få råd, ofte kan det være veldig godt å få synspunkt fra en utenforstående. Jeg er forøvrig enig med ab over om at det er bedre med mindre samvær og at han skal betale bidrag. En viss form for stabilitet i samvær må det være med tanke på at du også har en jobb (skjønner at du jobber kveld) Jeg er for at det skal være fleksibilitet i samvær, men ikke at det skal kun være den ene parten som skal styre alt. Jeg skjønner at du er redd for bråk, be derfor om en samtale der du ber om råd om fremgangsmåte. Anonymkode: 64f10...1ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå