Gå til innhold

Mulig å få faste, slanke armer i når man er 36 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at armene mine er så stygge og slappe, tør ikke å gå med bare armer mer:( Jeg vet selv at jeg må ned 4-5 kg for å få slankere armer. Er ikke overvektig, veier 58 kg og er 160 cm høy. Er litt smålubben kanskje. Men er det håp for meg å få faste armer? De disser når jeg vinker:(

Anonymkode: 7fe17...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slanke og faste armer får man ved å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Det er fullt mulig frem til langt over pensjonsalder.

Anonymkode: d7164...0eb

• Liker 5
Skrevet

Du får faste armer hvis du trener..hjelper ikke stort å bare slanke seg. 

Anonymkode: 27280...631

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på det samme som Ts. MEN jeg ønsker meg ikke muskuløse armer, vil helst ha så små muskler som mulig da jeg syns det er penest. Tynne faste armer!

Anonymkode: 21e71...e3b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på det samme som Ts. MEN jeg ønsker meg ikke muskuløse armer, vil helst ha så små muskler som mulig da jeg syns det er penest. Tynne faste armer!

Du må likevel opp i muskelmasse for å få det til dersom de disser per dags dato. Du overvurderer hvor enkelt det er å få muskuløse armer dersom du tror at det er slik de vil bli seende ut når du trener styrke. 

Anonymkode: 34594...947

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Slanke armer som ikke disser😂

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk, skal se på det. Sånne armer som hun hadde før jeg sliter med nå. 

Jeg ville heller funnet meg et annet og mer effektivt program.

Det er umulig (!) å punktslanke "problemområder" slik denne bloggen insinuerer. Hvor fett lagres på kroppen er stort sett genetisk bestemt, så om du ønsker å redusere grevinneheng så må du faktisk ned i total fettmasse og du må fylle evt. overflødig hud opp med litt muskelmasse. Da må du trene styrke. Trening med lave vekter flerfoldige ganger i uken for små muskelgrupper som de man har i armene er også utrolig lite hensiktsmessig.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De fleste kvinner må trene mye og hardt for å få synlige og markerte muskler.

Tren i vei du uten å bekymre deg for å få store muskler. Det vil vøre spesielt bra for deg som kvinne. Siden kvinner har mye mindre styrke i overkoppen sammenlignet med menn har dere mye større sjanse for ulike belastningsskader. Med mer muskelmasse reduseres sjansen for det.

Du vil også ha igjen for å ha trent styrke når du blir eldre.

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 6e932...a9b

Skrevet

Klart du kan få slanke, faste armer. I perioder hvor jeg trener regelmessig endres ermene på bare et par uker. Og jeg sitter ikke og pumper ved apparatene. Trener spinning med 30 min styrketime etterpå, eller saltimer som kombinerer styrke/kondisjon. Prøver og variere timene. . Om du ikke vil på senter, finn øvelser du kan gjøre hjemme. Lykke til.😊

Anonymkode: 2fd18...48e

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller funnet meg et annet og mer effektivt program.

Det er umulig (!) å punktslanke "problemområder" slik denne bloggen insinuerer. Hvor fett lagres på kroppen er stort sett genetisk bestemt, så om du ønsker å redusere grevinneheng så må du faktisk ned i total fettmasse og du må fylle evt. overflødig hud opp med litt muskelmasse. Da må du trene styrke. Trening med lave vekter flerfoldige ganger i uken for små muskelgrupper som de man har i armene er også utrolig lite hensiktsmessig.

Jeg er faktisk enig i at dette nok ikke er det mest effektive programmet man kan finne, men på den andre siden har "alle" tid til 15 min på stuegulvet noen ganger i uka. Den mest effektive treningen er jo uansett den du gjennomfører :)

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Roci skrev:

Jeg er faktisk enig i at dette nok ikke er det mest effektive programmet man kan finne, men på den andre siden har "alle" tid til 15 min på stuegulvet noen ganger i uka. Den mest effektive treningen er jo uansett den du gjennomfører :)

Der er vi faktisk 100% enige :)

• Liker 1
Skrevet
På 5.11.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Føler at armene mine er så stygge og slappe, tør ikke å gå med bare armer mer:( Jeg vet selv at jeg må ned 4-5 kg for å få slankere armer. Er ikke overvektig, veier 58 kg og er 160 cm høy. Er litt smålubben kanskje. Men er det håp for meg å få faste armer? De disser når jeg vinker:(

Helt klart ja. Men du må trene. Anbefaler deg å trene dips og curls, og gå på ski, eller turer med staver. Hvis du i tillegg går ned et par kilo i vekt tipper jeg du kommer i mål. Både dips og curls kan du trene brukbart hjemme, med litt fantasi. Men det beste er nok treningssenter, men er du sta og oppfinnsom, kan du klare det hjemme.

Skrevet

Vil bare minne på at alle armer disser. Jeg har trent aktivt i flere år (styrketrening) og har "guns" (litt ihvertfall). De disser som alle andre armer når jeg slapper av.

Bare å gi dere en virkelighetsminnelse. 

Men det er fullt mulig å få veltrente armer i alle aldre! Og du kommer ikke til å få muskuløse, maskuline armer med mindre du trener årevis. Du har fått masse gode tips her!

Anonymkode: e1b3f...434

Skrevet

haha hvem har ikke det etterhvert :)

Hvis du vil gjøre noe med det får du trene styrke og det krever myyyyyyyye mer arbeid for ei dame å oppnå samme resultat som en mann i så måte.

Personlig til meg selv sier jeg bare "je får værra som je e, når je itte vart som je sku.."

Alderen innhenter oss alle etterhvert og jeg vet ikke med deg men personlig har jeg ikke fritid, jeg kjenner ikke til ordet fritid og har ikke tid til hobbier eller interesser og dermed heller ikke tid til trening annet enn å bære på småbarn og lufte hunden. Så det får bli med tanken for øyeblikket. Snart er det jobb og da får jeg alltid løfte noen eldre mennesker så det hjelper nok på.. hvis ikke ryggen blir vrang igjen først da.. 

Anonymkode: ee5dc...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...