AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Sett de siste dagene at det har vært flere på Finn som er int i første opplag. Jeg har den hjemme. Bør jeg selge; eller vil den øke i verdi med årene? Anonymkode: 7d6b1...397
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Noen med en formening? Anonymkode: 7d6b1...397
Gjest Solsmil Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Kanskje hvis du venter lengre enn syv minutter før du dytter, så vil noen gi deg et fornuftig svar
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Vanskelig å si om den vil øke i verdi. Det kommer alt an på om den blir en klassiker, samt hvor stort førsteopplaget var. Og du må nok vente i et par tiår før den eventuelt vil få noen verdi. Et ubrukt eksemplar i best mulig stand gir muligheter for størst avanse. Men. Det utgis så mange bøker i dag at den neppe vil få noen særlig stor verdiøkning. Førsteopplag er ikke som det en gang var, kan man si. Anonymkode: e081e...f7b 6
TheGirlWhoWaited Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker said: Sett de siste dagene at det har vært flere på Finn som er int i første opplag. Jeg har den hjemme. Bør jeg selge; eller vil den øke i verdi med årene? Anonymkode: 7d6b1...397 Et førsteopplag på en bok utgitt I ÅR?? Er vel ikke akkurat sjelden vare det da... Stiger neppe i verdi, bøker er ikke verdt noe nå som de masseproduseres og nye opplag bare bestilles etterhvert som de selges ut. 3
Sugar&Spice Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 Forskjellen fra akkurat denne boken, Snøsøsteren, og alle de andre bøkene som gis ut er jo nettopp at førsteopplaget ble revet ut av butikken og interessen for boken har i etterkant vært SKYHØY. Aldri før har en norsk og norskillustrert barnebok skapt så mye blest, heller ikke har de blitt solgt til andre land FØR utgivelsen. Så dette er en spesiell bok. Førsteopplag var lite, andre var litt større og tredje var enormt for å møte etterspørselen. Det er ikke ofte dette skjer i norsk bokmarked! Snøssøsteren er en fantastisk bok og jeg unner den all suksessen den har fått. Såå.. Jeg syns ikke du skal selge boken din. Det kan være lette penger å tjene på den nå, misforstå meg rett, men jeg tror du vil ha mer glede av boken enn pengene - og det over mye lengre tid. Det kan godt hende at den vil øke i verdi over år, men det kan også hende at den ikke kan selges for høyere pris enn salgsprisen hvis det viser seg å bare bli en svært svært kort trend (noe jeg tviler på men ) . 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 5 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Forskjellen fra akkurat denne boken, Snøsøsteren, og alle de andre bøkene som gis ut er jo nettopp at førsteopplaget ble revet ut av butikken og interessen for boken har i etterkant vært SKYHØY. Aldri før har en norsk og norskillustrert barnebok skapt så mye blest, heller ikke har de blitt solgt til andre land FØR utgivelsen. Så dette er en spesiell bok. Førsteopplag var lite, andre var litt større og tredje var enormt for å møte etterspørselen. Det er ikke ofte dette skjer i norsk bokmarked! Snøssøsteren er en fantastisk bok og jeg unner den all suksessen den har fått. Såå.. Jeg syns ikke du skal selge boken din. Det kan være lette penger å tjene på den nå, misforstå meg rett, men jeg tror du vil ha mer glede av boken enn pengene - og det over mye lengre tid. Det kan godt hende at den vil øke i verdi over år, men det kan også hende at den ikke kan selges for høyere pris enn salgsprisen hvis det viser seg å bare bli en svært svært kort trend (noe jeg tviler på men ) . Kommer absolutt ikke til å selge den nå nei. Blir nok en ikonisk bok dette ja! Anonymkode: 7d6b1...397
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Skrevet 5. november 2018 Forresten Boken er ute i 5. opplag allerede! Og det er en bok som potensielt ikke er julegave en gang, da den skal leses første desember allerede.. Juhu Gledet meg til å lese. Vurdere å kjøpe ny og spare på første opplaget Anonymkode: 7d6b1...397
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Nå har jo boken NETTOPP kommet ut da, og koster flere hundre kroner per bok. Likevel er lesere villige til å svi av så mye penger, bare for en bok. Dersom folk hadde ventet i bare noen få måneder, så vil den koste kanskje femti eller hundre kroner. Anonymkode: 0bc08...928
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Klart folk er villig til å svi av 350- 400kr for denne boken! Folk går jo mann av huse for å sikre seg den!! Anonymkode: 7d6b1...397
Ironically_me Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 En liten anekdote her. I 1994 var det et idrettsstevne ved Mjøsa. De frivillige fikk bl.a jakker som skulle brukes under festlighetene. Siste fag, var det en jente som fikk stående bud på 100K av en amerikaner. Husk at det var fullt mulig å få leilighet på Grunerløkka for rundt 150K da. Så - hun ringte sin mor for å få råd. "Å nei, den blir sikkert m y e mer verd!" Så jakka ble lagt bort. I dag finner du sikkert den og andre jakker som ble lagt i familiens safe i påvente på den store oppgangen, ute på Finn. Tror jaggu de er oppe i tusenlappen, jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 2 timer siden, Ironically_me skrev: En liten anekdote her. I 1994 var det et idrettsstevne ved Mjøsa. De frivillige fikk bl.a jakker som skulle brukes under festlighetene. Siste fag, var det en jente som fikk stående bud på 100K av en amerikaner. Husk at det var fullt mulig å få leilighet på Grunerløkka for rundt 150K da. Så - hun ringte sin mor for å få råd. "Å nei, den blir sikkert m y e mer verd!" Så jakka ble lagt bort. I dag finner du sikkert den og andre jakker som ble lagt i familiens safe i påvente på den store oppgangen, ute på Finn. Tror jaggu de er oppe i tusenlappen, jeg! Får jeg to mill for min Snøsøsteren, første opplag i dag, så ville jeg nok solgt altså.. Anonymkode: 7d6b1...397
Sugar&Spice Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jo boken NETTOPP kommet ut da, og koster flere hundre kroner per bok. Likevel er lesere villige til å svi av så mye penger, bare for en bok. Dersom folk hadde ventet i bare noen få måneder, så vil den koste kanskje femti eller hundre kroner. Anonymkode: 0bc08...928 "noen få måneder" sier du? Helt nøyaktig kan ikkke denne boken selges (fra forhandlere) til redusert pris før etter 1. mai 2019. Og den kommer ikke til å selges for femti eller hundre, men et sted mellom 200-300 kr, tipper jeg. Kommer litt an på forhandleren. Privatkunder må gjerne selge boken billig på Finn, men tror ikke akkurat at det er måten å bli rik på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå