AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Vi skal i gang å leie ut leiligheten vår. Den er i andre etasje og for å komme opp til inngangen må en gå opp ei trapp. Trinnene er av stål/gitter. Disse er laget slik pga sikkerhet på vinter og pga det er eneste rømningsvei fra leiligheten. Vi hadde funnet de perfekte leietakerene (trodde vi iallefall), men nå krever de at vi endrer trappa ute pga kjæledyret deres. De har ikke skrevet kontrakt enda. Jeg føler jeg har rett til og si at vi ikke kan/vil endre trappa. Eller er jeg helt bak mål når jeg tenker at dette ikke er noe de kan kreve? Anonymkode: 0303a...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Drit i dem, kast dem ut Anonymkode: 0e72e...de8 9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 De kan ikke kreve noe. Dere leier ut, de leier, hvis det ikke passer, de flytter. Anonymkode: bdd7b...2b8 23
Resignert Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 De kan vel bare feste teppebiter på en del av hvert trinn, og betale selv for dette. Eller? 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 Du kan selvsagt si at dere ikke vil endre trappen, og så kan de velge å ikke signere kontrakten. Men hvis de ellers virker som perfekte leieboere, og dere visste at de hadde dyret, og de nå har oppdaget at det ikke kan komme seg inn og ut av boligen pga sprinkeltrapoen, så ville jeg kanskje sett på problemet sammen med dem og sett hva som enkelt kan gjøres. Hos foreldrene mine har de også sprinkeltrapp, det er tryggest for menneskene men vanskelig / umulig å gå på for hunden (kommer jo an på størrelsen på potene og størrelsen på gitterhullene). De har klippet til et par dørmatter, slik at hunden kan gå på disse bitene (dekker en femtedel av hvert trinn, og er festet med to metallringer. Kan enkelt fjernes for å fjerne snø osv, men det er rikelig plass igjen av sprinkeltrappen ved siden av matten. Kommer jo an på hvordan problemstillingen ble lagt frem, om de var hyggelige når de la frem utfordringen mht adkomst for dyret, eller om de ikke var det. Anonymkode: b4eb3...af1 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 be de legge en smal remse teppe på en side. De så trappa, dems ansvar ( jeg har tre hunder, gitterttapp og teppe på den...) Anonymkode: 54606...b79 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 Takk for svar! Vi har selv hund og katt som er mindre enn hunden deres. Våre har aldri i disse årene vi har bodd her hatt problemer med trappene. Har snakket med dem om det, men de krever fortsatt at vi endrer.. ts. Anonymkode: 0303a...d5e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Skrevet 5. november 2018 Strekkmetall? Vi kjøpte gummidørmatter på IKEA, 69 eller noe sånt for en stor svart en. Også skar vi av biter og la inntil veggen. Fin sti for dyr, tåler å være ute og møkker litt av potene i prosessen. Men de bør stå for den selv... Anonymkode: 18e7b...a96
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har selv hund og katt som er mindre enn hunden deres. Våre har aldri i disse årene vi har bodd her hatt problemer med trappene. Har snakket med dem om det, men de krever fortsatt at vi endrer.. ts. Anonymkode: 0303a...d5e Om de gjør seg vanskelige og kravstore allerede før de flytter inn, hadde jeg blitt veldig skeptisk...! Anonymkode: ad441...ee4 35
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #10 Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har selv hund og katt som er mindre enn hunden deres. Våre har aldri i disse årene vi har bodd her hatt problemer med trappene. Har snakket med dem om det, men de krever fortsatt at vi endrer.. ts. Anonymkode: 0303a...d5e Da hadde jeg sagt klart fra at de ikke får leie. Det er ikke alle som leier ut til folk med hund/dyr, så de bør kanskje ikke kreve for mye. Godtar de ikke teppe remse f.eks så får de finne seg noe annet. Kan jo være ganske kostbart for dere og måtte fikse trappen Anonymkode: e09e5...b5e 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 Finn noen andre, dette er neppe det eneste de kommer til å bli vrang på, og minimalt løsningsorientert. Anonymkode: 54606...b79 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #12 Skrevet 5. november 2018 De kan ikke kreve noe som helst. De leier på nåde, og uten å ha skrevet kontrakt engang har de ikke noe med å kreve at du gjør ditt eller datt med din eiendom. Man leier as is. Anonymkode: 6b337...5af 2
Gjest Lily_88 Skrevet 5. november 2018 #13 Skrevet 5. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Vi skal i gang å leie ut leiligheten vår. Den er i andre etasje og for å komme opp til inngangen må en gå opp ei trapp. Trinnene er av stål/gitter. Disse er laget slik pga sikkerhet på vinter og pga det er eneste rømningsvei fra leiligheten. Vi hadde funnet de perfekte leietakerene (trodde vi iallefall), men nå krever de at vi endrer trappa ute pga kjæledyret deres. De har ikke skrevet kontrakt enda. Jeg føler jeg har rett til og si at vi ikke kan/vil endre trappa. Eller er jeg helt bak mål når jeg tenker at dette ikke er noe de kan kreve? Anonymkode: 0303a...d5e De kan ikke kreve noe som helst, du får forklare at det er pga sikkerheten deres.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #14 Skrevet 5. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har selv hund og katt som er mindre enn hunden deres. Våre har aldri i disse årene vi har bodd her hatt problemer med trappene. Har snakket med dem om det, men de krever fortsatt at vi endrer.. ts. Anonymkode: 0303a...d5e Hva mener du med «Krever at vi endrer»? Er det greit for dem å betale for noen teppebiter, og er det dere som ikke vil ha teppebiter i trappen? Eller krever de en ny trapp? Anonymkode: b4eb3...af1 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #15 Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: LES OGSÅ Trappen endret hele leiligheten For at lyset fra store vinduer skulle flyte uhemmet gjennom denne leiligheten, fikk beboerne tegnet inn en spesiell trapp. Hva mener du med «Krever at vi endrer»? Er det greit for dem å betale for noen teppebiter, og er det dere som ikke vil ha teppebiter i trappen? Eller krever de en ny trapp? Anonymkode: b4eb3...af1 De vil ha nye trappetrinn. Anonymkode: 0303a...d5e
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #16 Skrevet 5. november 2018 Hadde sett meg om etter noen andre leieboere da. For gudene vet hva de der kommer til å klage på.....tenker at om du gir disse lillefingeren så tar de hele hånda..... Anonymkode: ebeaa...279 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 Leieboerene kan faktisk ikke kreve noe som helst! Det er du som er eier og du som bestemmer. De har ikke skrevet kontrakt en gang. De her virker ganske umodne og unge ut. Hadde leid ut til noen andre. Anonymkode: 6f1a7...52b 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #18 Skrevet 6. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vi har selv hund og katt som er mindre enn hunden deres. Våre har aldri i disse årene vi har bodd her hatt problemer med trappene. Har snakket med dem om det, men de krever fortsatt at vi endrer.. ts. Anonymkode: 0303a...d5e Det er grusomt med strekkmetall-trapper og dyr. Jo større hunden er, jo lettere for å sette fast klørne. Men jeg ville foreslått teppe slik de andre skriver. Dere burde uansett endre det når dere har dyr selv, dere kan ha flaks slik at de ikke setter seg fast, men dere kan også ha uflaks, og da blir det ille. At det ikke har gått galt enda er ikke argument for å ikke sikre dyrene sine. Anonymkode: de58e...a64 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #19 Skrevet 6. november 2018 De kan ikke kreve noe, dere bestemmer og får gjøre vurderingen om det er verdt innsatsen for å få akkurat disse som leieboere. Hvis det er vanskelig å få nye folk inn så er vurderingen kanskje annerledes enn om det er lett å finne nye leieboere. Anonymkode: 97ad0...8d2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #20 Skrevet 6. november 2018 Dette ville fått meg til å ombestemme meg tror jeg. Det er mange alternative løsninger, men å kreve ny trapp eller nye trinn viser at de er kravstore og lite samarbeidsvillige; en kombinasjon jeg ikke ønsker i leieboere. Anonymkode: 61db6...eef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå