Chantielle Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 (endret) . Endret 8. april 2019 av Nettvenn 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Min eneste grunn: Diverse poster vil jeg ikke ha knyttet opp mot brukerkontoen. Noen ganger er en tråd så dum, så da anser jeg det som søppel å få den inkludert i de i den innleggmassen jeg har Anonymkode: 1c5f7...4bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Jeg skrev under nick, men opplevde stalkning her inne, med ganske ufine meldinger og en bruker som fulgte etter meg i tråder for å slenge drit og lage kvalm. Så da skriver jeg som helt anonym så ingen kan sende pm eller følge etter meg i tråder. Forsøkte å skrive under nick en periode, gikk under en dag så var en stalker tilbake, rett på pm. Så nå er det ingen mer nick på meg, kune anonym. Anonymkode: 3a7f9...9a1 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Er man ganske aktiv på forskjellige debatt-forum og sosiale medier, så kan vilt fremmede mennesker etterhvert plukke opp enkelte saker og ting både her og der. Det er nok enklere enn folk flest kanskje tror å finne ut hvem noen egentlig er. Anonymkode: edede...d71 1
Chantielle Skrevet 5. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2018 (endret) På 5.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev: Min eneste grunn: Diverse poster vil jeg ikke ha knyttet opp mot brukerkontoen. Noen ganger er en tråd så dum, så da anser jeg det som søppel å få den inkludert i de i den innleggmassen jeg har Anonymkode: 1c5f7...4bc Endret 8. april 2019 av Nettvenn
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 5 minutter siden, Nettvenn skrev: Som ny bruker,så ser jeg at mange skriver anonymt,eller slik jeg tenker 'dobbelt-anonymt'. Man har et anonymt nick,men mange poster likevel som 'anonym bruker'. Det er mange som gjør det,hvorfor egentlig? Tør man ikke stå for sine meninger via sitt anonyme nick? Eller er det slik,at til tross for at man har et anonymt nick,er redd for å bli gjenkjent? Eller kanskje man er redd for å bli konfrontert med sine tidligere skriverier,dersom man bruker sitt nick?Jadda,jeg burde kanskje postet dette som anonym bruker😅 Jeg bare spør,idet jeg forsøker å 'innrette' meg som ny her; forstå 'spillereglene', så ikke 'drep' meg helt da...i deres anonyme..eller anonyme-anonyme meninger😊 Anonymitet under nick er en illusjon. Etter en stund på forumet vil man ha gitt fra seg overraskende mye informasjon om seg selv. Når man poster som anonym blir det mye vanskeligere å sammenstille alle disse små dryppene til et totalbilde som kan identifisere en. Skal man unngå dette må man slette seg og opprette nye brukere stup i ett. Dette gidder jeg ikke, så da er jeg heller anonym. I tillegg vil det på et så stort forum alltid være en del brukere som ikke er helt i vater på forskjellige måter. Når man poster som anonym slipper man å få disse på nakken, om man skulle slumpe til å uttale seg om et tema som trigger stalker-tendensene hos enkelte. Og så er det selvsagt enkelte som bruker Anonym Bruker-funksjonen som en kamuflasje for å kunne spre edder og galle, men det er dessverre prisen vi må betale. Anonymkode: a8cc3...3bd 3
Chantielle Skrevet 5. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2018 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev under nick, men opplevde stalkning her inne, med ganske ufine meldinger og en bruker som fulgte etter meg i tråder for å slenge drit og lage kvalm. Så da skriver jeg som helt anonym så ingen kan sende pm eller følge etter meg i tråder. Forsøkte å skrive under nick en periode, gikk under en dag så var en stalker tilbake, rett på pm. Så nå er det ingen mer nick på meg, kune anonym. Anonymkode: 3a7f9...9a1 Huff,så ekkelt,skjønner din motivasjon til å skrive anonymt. Men kan man ikke blokkere andre brukere da? Eller..det hjelper kanskje ikke..dersom personen er anonym-anonym?.. Endret 5. november 2018 av Nettvenn
Chantielle Skrevet 5. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 5. november 2018 (endret) På 5.11.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev: Anonymitet under nick er en illusjon. Etter en stund på forumet vil man ha gitt fra seg overraskende mye informasjon om seg selv. Når man poster som anonym blir det mye vanskeligere å sammenstille alle disse små dryppene til et totalbilde som kan identifisere en. Skal man unngå dette må man slette seg og opprette nye brukere stup i ett. Dette gidder jeg ikke, så da er jeg heller anonym. I tillegg vil det på et så stort forum alltid være en del brukere som ikke er helt i vater på forskjellige måter. Når man poster som anonym slipper man å få disse på nakken, om man skulle slumpe til å uttale seg om et tema som trigger stalker-tendensene hos enkelte. Og så er det selvsagt enkelte som bruker Anonym Bruker-funksjonen som en kamuflasje for å kunne spre edder og galle, men det er dessverre prisen vi må betale. Anonymkode: a8cc3...3bd Skjønner! Takk for et utfyllende svar! Jeg har tidligere debattert via andre forum med anonymt nick,det har fungert ok. Men ser jo den..som du nevner at man gir ifra seg drypp av info, som totalt sett kan bli 'too much', med tanke på anonymitet. Endret 8. april 2019 av Nettvenn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå