sjokoladeelskeren Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 (endret) Hei! Jeg har jobbet i en liten nærbutikk i 3 år, men har nå tenkt til å si opp jobben for å fokusere på skole. Jeg var bombesikker på at jeg hadde oppsigelsestid på 3 måneder, jeg vet hvor jeg har fått det fra, om jeg har lest det en plass eller om sjefen kanskje sa det da hun ansatt meg, men jeg fant igjen kontrakten og der sto det at oppsigelsestiden følger arbeidsmiljøloven paragraf 15-3, og når jeg slo det opp sto der 1 måned. Er det sannsynlig at oppsigelsestiden er på 3 måneder eller er det større sannsynlighet at den er på en måned? Dersom det skulle vise seg at hun har sakt at jeg har oppsigelsestid på 3 måneder, kan det overskygge det som står i kontrakten? Jeg skal forresten fortelle henne om at jeg har tenkt til å slutte på fredag når hun kommer innom for å ordne noe papirarbeid og gruer meg som bare det. Vi har et godt forhold, og det kommer nok som en bombe på henne. Jeg sitter med akkurat samme følelse som når jeg skulle slå opp med ex´n for et par år siden. Så hvis noen har noen smarte ideer på hvordan jeg kan starte denne vanskelige samtalen hadde jeg satt pris på det å Endret 5. november 2018 av sjokoladeelskeren
ajarRun Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Oppsigelse må være skriftlig. Forhold deg til hva som står i kontrakten, men du kan jo spørre hvorfor hun innbiller seg at det er tre måneder.
sjokoladeelskeren Skrevet 5. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Oppsigelse må være skriftlig. Forhold deg til hva som står i kontrakten, men du kan jo spørre hvorfor hun innbiller seg at det er tre måneder. Takk for svar! Glemte å nevne det, men tenkte å fortelle henne det før jeg leverte inn skriftlig oppsigelse.
novacane Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Dersom det står i den signerte kontrakten du har med arbeidsgiver av oppsigelsestid følger AML paragraf 15-3, så er oppsigelsestiden 1 måned 🙂 Jeg ville rett og slett bare forklart at du etter en betenkningstid har bestemt deg for at det er på tide å fokusere på skole, at du har trivdes veldig godt, men at du vil si opp - noe i den dur, du vet jo selv best hva slags kommunikasjon og tone du har med sjefen, så ville bare sagt på den måten som faller deg naturlig. Lykke til !
sjokoladeelskeren Skrevet 6. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2018 18 timer siden, novacane skrev: Dersom det står i den signerte kontrakten du har med arbeidsgiver av oppsigelsestid følger AML paragraf 15-3, så er oppsigelsestiden 1 måned 🙂 Jeg ville rett og slett bare forklart at du etter en betenkningstid har bestemt deg for at det er på tide å fokusere på skole, at du har trivdes veldig godt, men at du vil si opp - noe i den dur, du vet jo selv best hva slags kommunikasjon og tone du har med sjefen, så ville bare sagt på den måten som faller deg naturlig. Lykke til ! Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå