Gå til innhold

Stemødre skjønner ikke ansvar barn medfører.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så frustrert av å lese trådene her inne om stemødre som lurer på hvordan de skal takle at mannen deres stiller opp for barna sine utenfor «avtalt tid». Fedre som har gode relasjoner med biologisk mor og opprettholder daglig/jevnlig kontakt for å dele gleder, sorger og praktisk info rundt barnet sitt. Ja fy skam, her må steheks sørge for å sette på bremsene.. 

Hvorfor i helvette blir dere sammen med en mann med småbarn når dere ikke takler at dette er noe han (åpenlyst) bør og vil prioritere. Og dere takler det ikke??!!? 

Stehekser som legger restriksjoner på mannen sin i hvor mye kontakt han får ha med biologisk mor om barna, helst begrense kontakten mellom far og barn. Hva faen feiler det dere?!

og ja: mannfolk som blir sammen med disse heksene er åpenlyst ryggløse idioter de også.

Men de har vel ikke skjønt enda at de har funnet seg et forvokst barn som forsøker å konkurrere med det reelle barnet. Forhåpentlig er slike forhold kortvarige: steheks får ikke nok oppmerksomhet og far gjennomskuer henne innen barna blir ødelagt for mye. 

og til sist: de som lurer på hvorfor jeg ikke nevner steFAR; fordi jeg har ALDRI sett en tråd her inne skrevet av en mann som irriterer seg over at dama prioriterer barna sine for mye eller har for god kontakt med barnefar. Aldri.

men disse steheksene sitter her på KG og sutrer sammen i kor og klapper hverandre på ryggen om hvor greit det er å «sette ned foten» sånn at far ikke er «for mye far» for egne unger. 

Bli sammen med en barnløs mann når dere åpenlyst ikke har tålmodighet, omsorgsevne, hjerterom eller kjærlighet nok til disse barna! 

• Liker 47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si meg enig. Gremmes over de fleste stemortrådene her inne. Først meg selv og så meg selv. Stakkars unger.

Anonymkode: fcf10...ed9

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, Violetta skrev:

Rolig nå. Jeg er både stemor og biologisk mor og det fungerer utmerket. Du kan rett og slett ikke dømme alle stemødre etter å ha lest noe på kg.

Dette er tråden som tippet begeret: 

altså, når ei steheks skriver at hun «tillater» at far og mor er venner men de får ikke smalltalke på tlf ...

altså!! WTF!

»tillater»...?!?! 

Spørsmålet er: 

Hvor mye av kjærestens interaksjon med barnets mor er greit?

svaret er: så mye interaksjon som skal til for at foreldre og barn har det bra. Det bør FAEN meg steforeldre takle!

blir du sammen med noen med barn er liksom det endel av premisset: HAN HAR BARN!! Ikke bare 50 % av tida. Men hver dag, kveld og natt; HAN HAR BARN!  Ønsker han å ha kontakt med mor fordi det skaper omsorg, trygghet og tillit for barnet sin del, så skal da såklart ingen voksen stå i vegen for det! Det er premisset: HAN HAR BARN!!

• Liker 28
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser på at du ikke ansvarliggjør mannen mer. Det er hans valg å være sammen med en heks og hans ansvar å velge henne bort hvis hun ikke er bra for barn.

Anonymkode: 97940...697

Det er jo derfor disse trådene lages, fordi far ikke «setter ned foten», og fortsetter å ha mye kontakt med barnemor, spiser middag med barna og er en tilgjengelig pappa utenfor sin samværstid. Det er vel bare et spørsmål om tid før mannfolka åpner øynene og ser hva de har blitt sammen med. Håper jeg da.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stusser på at du ikke ansvarliggjør mannen mer. Det er hans valg å være sammen med en heks og hans ansvar å velge henne bort hvis hun ikke er bra for barn.

Anonymkode: 97940...697

Som sagt; de er idioter. Men det er ikke de som oppretter tråder her på KG. Hadde de gjort det skulle jeg gladelig laget en tråd om dem. Men du kan jo gjøre det selv om du vil. Jeg ser bare for meg at alle vil være enige i det du sier også blir det ingen diskusjon. Steheksene er her, så de kan kanskje ta innover seg det jeg skriver. De ryggløse idiotene de er sammen med har sikkert begrenset telefontid. De må ikke sitte med mobil og taste med barn eller biomor vet du.. 🙄

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo derfor disse trådene lages, fordi far ikke «setter ned foten», og fortsetter å ha mye kontakt med barnemor, spiser middag med barna og er en tilgjengelig pappa utenfor sin samværstid. Det er vel bare et spørsmål om tid før mannfolka åpner øynene og ser hva de har blitt sammen med. Håper jeg da.

Enig. Men endel av disse mannfolka vil lytte til steheks også blir de rævva fedre. Og ja: det er deres skyld. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er igrunn helt enig. Det knyter seg helt i magen når jeg tenker på disse stakkars ungene som står i midten. Det er jo helt fantastisk at barnet opplever at foreldrene fremdeles er venner og en enhet i egenskap som foreldre.

Jeg er selv stemor og oppfordrer min partner til å ha ett godt forhold til eksen sin. Min eksmann og jeg samarbeider også svært godt om barna. Det har vært litt sjalusigruff på hans side før han møtte sin nåværende kone, men heldigvis har han jobbet for oss og barna. Vi har kjent hverandre i 25 år å var gift lenge, i tillegg til at vi fikk barna våre. Vi vil alltid bety mye for hverandre, men noe romantiske følelser er ikke til stede lenger. Det er ingenting truende over det før en partner.

Heldigvis fant vi oppegående, trygge partnere å leve med så ungenes beste er i fokus. Ut i fra det jeg leser på kg så har tydeligvis vi vært veldig heldige.

Anonymkode: 7ffff...779

• Liker 15
Skrevet

Jeg er helt enig. Mor, far og barn er den opprinnelige familien, de kommer alltid til å være det. Steheksa er ikke en del av den en gang. Hun har ingenting i farens liv å gjøre. 

Anonymkode: e1c95...632

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror du ville fått poenget ditt bedre frem hvis du "skrek" litt mindre og hadde mer saklig tone og mindre banning... Det er vanskelig å ta deg seriøst. 

Anonymkode: c31d7...f10

• Liker 36
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er igrunn helt enig. Det knyter seg helt i magen når jeg tenker på disse stakkars ungene som står i midten. Det er jo helt fantastisk at barnet opplever at foreldrene fremdeles er venner og en enhet i egenskap som foreldre.

Jeg er selv stemor og oppfordrer min partner til å ha ett godt forhold til eksen sin. Min eksmann og jeg samarbeider også svært godt om barna. Det har vært litt sjalusigruff på hans side før han møtte sin nåværende kone, men heldigvis har han jobbet for oss og barna. Vi har kjent hverandre i 25 år å var gift lenge, i tillegg til at vi fikk barna våre. Vi vil alltid bety mye for hverandre, men noe romantiske følelser er ikke til stede lenger. Det er ingenting truende over det før en partner.

Heldigvis fant vi oppegående, trygge partnere å leve med så ungenes beste er i fokus. Ut i fra det jeg leser på kg så har tydeligvis vi vært veldig heldige.

Anonymkode: 7ffff...779

Flott at dere har fått det til å fungere! Sånn skal det være.

Jeg er selv gift med mine barn sin far. Vi kan godt skrive sammen på SMS titalls ganger om dagen, hvor mye handler om barna. Vi jobber ulikt, og sender da daglig snap av barna til den som ikke er hjemme. Han er en fantastisk far, han gjør alt for ungene. Og jeg vet at det ville vært naturlig for oss med hyppig kontakt om det skulle blitt brudd, fordi vi begge ønsker det daglige innblikket i barna sitt liv. Jeg synes det er FANTASTSK at skilte foreldre kan sende snap til den andre de ukene/dagene barna ikke er sammen med den andre foreldren. Denne enkle måten å holde hyppig kontakt gjør jo at begge foreldre kan være 100 % mentalt tilstedet i barnets liv, selv om de ikke er det fysisk. For barnet å vite at pappa vet om du er syk, glad, trist, sov godt, opplevde noe spenennde - det tror jeg må være fint. Så kommer altså steheks med null forståelse for dette. Fordi hennes følelser er jo også viktige. Ja, de er det. Men de må vike for BARNET sine. Sånn er det faktisk å være en god foreldre. Du setter barna sine behov først.

• Liker 7
Skrevet
20 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:
og til sist: de som lurer på hvorfor jeg ikke nevner steFAR; fordi jeg har ALDRI sett en tråd her inne skrevet av en mann som irriterer seg over at dama prioriterer barna sine for mye eller har for god kontakt med barnefar. Aldri.

Kanskje lese deg litt opp på hva som skjer med et barns risiko for å bli utsatt for vold og seksuelle overgrep når en stefar kommer inn i bildet? Stefedre er ikke bare idyll, de heller, selv om det er få stefedre her på KG og ergo få tråder fra deres ståsted.

Hvordan tenker du å kunne appellere til voksne debattanter med et begrep som steheks?

• Liker 12
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Biloba skrev:

Kanskje lese deg litt opp på hva som skjer med et barns risiko for å bli utsatt for vold og seksuelle overgrep når en stefar kommer inn i bildet? Stefedre er ikke bare idyll, de heller, selv om det er få stefedre her på KG og ergo få tråder fra deres ståsted.

Hvordan tenker du å kunne appellere til voksne debattanter med et begrep som steheks?

Jeg har lest om det og skrevet mye om det her på KG. Men denne tråden handler ikke om fysisk vold men stehekser som forsøker å ta kontroll over fars rolle som far. (Til sine egne barn) lag du gjerne en tråd om vold i stefamilier. Jeg er fullstendig klar over statistikken. Med det sagt; tror jeg flere barn lever i et hjem hvor steheks gradvis ødelegger forhold og barndom via kontroll, sjalusi, manipulering osv, enn barn som lever i hjem med vold. Det er nok mer akseptert at kvinner manipulerer og setter begrensninger (gjerne via å innta offerrollen) enn hva ren vold er akseptert. Så ja: jeg kjenner til dette (askepott effekten) men det er ikke tema her.

SteMØDRE som ikke identifiserer seg med beskrivelsen jeg har tydeliggjort av steHEKSER, tror jeg ikke lar seg provosere av begrepet steHEKS. Og uansett: litt provokasjon må gjerne til for å gå igang en diskusjon. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 6
Skrevet
34 minutter siden, Violetta said:

Rolig nå. Jeg er både stemor og biologisk mor og det fungerer utmerket. Du kan rett og slett ikke dømme alle stemødre etter å ha lest noe på kg.

Hun har da ikke dømt alle stemødre.

Anonymkode: 23aae...67d

• Liker 6
Skrevet

Jeg er stemor. Og mor. Og uendelig glad i min stedatter. Min mann og hans ex snapper ikke, men de prater selvsagt sammen. Nå er ikke disse to venner og ofte kan kveldene gå til evige diskusjoner på melding. Er det ok? Nei. Av og til er det fordi jeg føler hun stjeler all oppmerksomhet ja, men også fordi det virkelig ikke gagner barnet at de diskuterer sånn. Oftest er det en blanding sv disse jeg irriterer meg over. Men jeg har aldri noen gang vært plaget av samtaler som omhandler barnets helse, skolegang, humør osv. Eller bilder av barnet som sendes. Jeg prater innimellom med mor, og får bilder jeg og. 

Men hadde min mann og hans ex stadig møttes for kaffe uten barnet. Sittet og tullet i telefonen. Mimret. Spist middag uten barnet til stede. Da hadde jeg lurt. Lurt fordi man kan ha et fantastisk samarbeid og være venner uten å treffes for å prate om vær, vind og politikk. En ex kan være en venn, det er flott særlig med barn i bildet. Men en ex er ikke en venn slik den du vokste opp med som tilfeldigvis er av motsatt kjønn. En ex er en du delte sorger, gleder, kropp og seng med. Og det vennskapet vil alltid bære preg av dette. Jeg mener oppriktig at en ny partner ikke må finne seg i at mannen stikker på cafe med exen for ellers er hun manipulerende. Det finnes en mellomting og ofte er den vanskelig å se om KG er referansen.

• Liker 40
Skrevet

Far til mine barn er den eneste andre personen som deler samme glede over barna mine som meg. Jeg snapper og spiser med han så mye jeg vil og deler kjærligheten til barna!

Støtter trådens tema mao!!

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, KatyP skrev:

Jeg er stemor. Og mor. Og uendelig glad i min stedatter. Min mann og hans ex snapper ikke, men de prater selvsagt sammen. Nå er ikke disse to venner og ofte kan kveldene gå til evige diskusjoner på melding. Er det ok? Nei. Av og til er det fordi jeg føler hun stjeler all oppmerksomhet ja, men også fordi det virkelig ikke gagner barnet at de diskuterer sånn. Oftest er det en blanding sv disse jeg irriterer meg over. Men jeg har aldri noen gang vært plaget av samtaler som omhandler barnets helse, skolegang, humør osv. Eller bilder av barnet som sendes. Jeg prater innimellom med mor, og får bilder jeg og. 

Men hadde min mann og hans ex stadig møttes for kaffe uten barnet. Sittet og tullet i telefonen. Mimret. Spist middag uten barnet til stede. Da hadde jeg lurt. Lurt fordi man kan ha et fantastisk samarbeid og være venner uten å treffes for å prate om vær, vind og politikk. En ex kan være en venn, det er flott særlig med barn i bildet. Men en ex er ikke en venn slik den du vokste opp med som tilfeldigvis er av motsatt kjønn. En ex er en du delte sorger, gleder, kropp og seng med. Og det vennskapet vil alltid bære preg av dette. Jeg mener oppriktig at en ny partner ikke må finne seg i at mannen stikker på cafe med exen for ellers er hun manipulerende. Det finnes en mellomting og ofte er den vanskelig å se om KG er referansen.

Om en foreldre krangler med en annen person er dette feil og ugunstig overfor barnet, uansett om den personen krangler med er en kollega, naboen, et familiemedlem eller eksen som man har barn med. Så det blir ikke sammenlignbart og er noe helt annet og jeg synes det er flott at du da setter grenser. 

Jeg skjønner at ekser ikke trenger å «gå på date» uten barna. Men å ta en kaffe, virkelig ? Det er et problem? Hvorfor det? Er det ikke ganske enkelt: om mor og far møtes mye uten barn og man som ny kjærest oppfatter dette som romantisk, så trekker man seg unna/ut? Og «sier ifra». Men all kontakt ellers som åpenlyst er positivt for barnet, har da ikke steforeldre noe de skal sitte å føre kontroll over ? 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Rotemor skrev:

Far til mine barn er den eneste andre personen som deler samme glede over barna mine som meg. Jeg snapper og spiser med han så mye jeg vil og deler kjærligheten til barna!

Støtter trådens tema mao!!

❤️❤️❤️ flott!! 😃

Tenker potensielle kjærester til dere begge burde bli inspirert og støtte dette fremfor å bli usikker og sjalu. da har de jo ingenting i et forhold med noen av dere å gjøre... 

hva hadde du tenkt om eksen din fikk seg dame og plutselig fikk du «hint» om at snap var uønsket og samling/middag var forbudt... 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Raven.Writingdesk skrev:

❤️❤️❤️ flott!! 😃

Tenker potensielle kjærester til dere begge burde bli inspirert og støtte dette fremfor å bli usikker og sjalu. da har de jo ingenting i et forhold med noen av dere å gjøre... 

hva hadde du tenkt om eksen din fikk seg dame og plutselig fikk du «hint» om at snap var uønsket og samling/middag var forbudt... 

Der har vi vært!! 

En skikkelig sjalu steheks som skulle mellom oss og oppdra. Hun varte ikke så lenge, men hun gjorde skade! Men kjærligheten til barn vant og vi er venner igjen. Jeg holdt meg helt i ro i den perioden og klappet meg selv på skulderen når hun pakket og dro igjen;) Min eks får ingen medalje for å tillate det der, men han tilgis til det beste for fremtiden.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...