Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg går 2. året på VGS og tenker jeg vil studere økonomi og administrasjon eller revisjon videre. Problemet er at jeg ligger rundt 3 i matte, men i økonomi emnene ligger jeg på 4. 

Er dette et passende studier for en som ikke er så god i matte? 

Anonymkode: fcc66...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg er sivilingeniør med 3 i matte fra videregående. Dette var før det ble karakterkrav i matte i forbindelse med inntak. Når jeg klarte få gjennomsnittlige og bedre karakterer på en teknologisk mastergrad med en treer i matte fra videregående burde det være mulig å klare økonomistudier. Jeg innbiller meg matten på økonomi er litt mindre avansert. 

Anonymkode: 0b34f...69e

• Liker 2
Skrevet

Å studere økonomi er noe ganske annet enn å studere matematikk eller sivilingeniør. Så en 3er i matte burde ikke være noe hinder for økonomistudier, tenker jeg.

Anonymkode: 8aa29...398

• Liker 1
Skrevet

Du må kunne vekstfaktor, derivasjon og annen enkel matematikk. Frykt ikke, det er eget mattefag på 1.året for å lære det som trengs + 80% mer. 

Klart hjelper det å ha god karakter i matte fra vgs, men det er ikke nødvendig. Økonomi og matte er veldig forskjellige fra hverandre. 

Jeg er sivøk forresten. Matte er mitt sterkeste fag, men brukte særs lite av det i studiene. 

Anonymkode: f782e...f81

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Studerte 1 år bed.øk på BI. Matten var null problem :)

Anonymkode: 93547...751

Skrevet

Økonomi et enkel matte, men du må igjennom mattefag i studiet. Økonomi er mer lover og regler og system. 

Anonymkode: 6ffda...e78

Skrevet

Økonomi og administrasjon har som regel enkel matte, og så lenge du ikke velger matematisk analyse og matte valgfag så vil det ikke være så mye mer krevende enn videregåendematten :) 

Anonymkode: 268c1...af7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...