AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Hei. Jeg går 2. året på VGS og tenker jeg vil studere økonomi og administrasjon eller revisjon videre. Problemet er at jeg ligger rundt 3 i matte, men i økonomi emnene ligger jeg på 4. Er dette et passende studier for en som ikke er så god i matte? Anonymkode: fcc66...7b1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 He he, jeg er sivilingeniør med 3 i matte fra videregående. Dette var før det ble karakterkrav i matte i forbindelse med inntak. Når jeg klarte få gjennomsnittlige og bedre karakterer på en teknologisk mastergrad med en treer i matte fra videregående burde det være mulig å klare økonomistudier. Jeg innbiller meg matten på økonomi er litt mindre avansert. Anonymkode: 0b34f...69e 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Å studere økonomi er noe ganske annet enn å studere matematikk eller sivilingeniør. Så en 3er i matte burde ikke være noe hinder for økonomistudier, tenker jeg. Anonymkode: 8aa29...398 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Du må kunne vekstfaktor, derivasjon og annen enkel matematikk. Frykt ikke, det er eget mattefag på 1.året for å lære det som trengs + 80% mer. Klart hjelper det å ha god karakter i matte fra vgs, men det er ikke nødvendig. Økonomi og matte er veldig forskjellige fra hverandre. Jeg er sivøk forresten. Matte er mitt sterkeste fag, men brukte særs lite av det i studiene. Anonymkode: f782e...f81 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #5 Skrevet 22. november 2018 Studerte 1 år bed.øk på BI. Matten var null problem Anonymkode: 93547...751
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #6 Skrevet 22. november 2018 Økonomi et enkel matte, men du må igjennom mattefag i studiet. Økonomi er mer lover og regler og system. Anonymkode: 6ffda...e78
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #7 Skrevet 22. november 2018 Økonomi og administrasjon har som regel enkel matte, og så lenge du ikke velger matematisk analyse og matte valgfag så vil det ikke være så mye mer krevende enn videregåendematten Anonymkode: 268c1...af7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå