Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
36 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Dette er ikke akkurat som å gå frisøren liksom

Nei, de har du rett. Hos frisøren klipper de av noe, mens når du tar restylane fyller de på noe. Ja, det er det helt motsatt, men er det egentlig noe annet? Få litt, gi litt!?

Er du generelt mot alt av "skjønnhetsbehandlinger" eller har du korstog mot "leppepåfyll"?

Endret av Missfitness
  • Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Missfitness skrev:

Nei, de har du rett. Hos frisøren klipper de av noe, mens når du tar restylane fyller de på noe. Ja, det er det helt motsatt, men er det egentlig noe annet? Få litt, gi litt!?

Er du generelt mot alt av "skjønnhetsbehandlinger" eller har du korstog mot "leppepåfyll"?

Personlig synes jeg fillers er sykelig. Det tråkker liksom over en grense - som skjønnhetsbehandling av verste sort, ja. Plastiske kirurgi er naturligvis verre. 

Tilsvaret til siste avsnitt er dermed JA. Intet korstog, bare avsmak og medlidenhet.

Endret av Nappetass1
  • Liker 1
Skrevet

Fyller på 1ml hver 8-10 mnd. Botox kråketær og sinnrynke (+panne) hver 2-3 mnd. 

(Gjør ingen av delene nå som jeg er gravid såklart)

Skrevet
17 timer siden, Nappetass1 skrev:

Personlig synes jeg fillers er sykelig. Det tråkker liksom over en grense - som skjønnhetsbehandling av verste sort, ja. Plastiske kirurgi er naturligvis verre. 

Tilsvaret til siste avsnitt er dermed JA. Intet korstog, bare avsmak og medlidenhet.

Hey, hva med å glede seg litt på andres vegne? Har du virkelig ikke evnen til glede deg over andre menneskers glede over ting du selv ikke liker? Må alt du sier være sentrert om dine egne meninger? 

En kan si så mangt om amerikanere, men en ting jeg virkelig savner fra tiden jeg studerte der, er nettopp evnen de har til å vise sin sympati/støtte uavhengig av hva de selv måtte mene om saken. De klarer faktisk å uttrykke glede på andres vegne, selv om det ikke er forenlig med hva de selv mener. 

• Liker 2
Skrevet

Alt med måte ja? Men det er jo noe galt med mennesker som sprøyter ting inn i ansiktet/kroppen for at et skal se "bra" ut. Dette handler kun om en ting; dårlig selvbilde og selvtillit. Samme gjelder de som tar silikon i brystene bare for å få større pupper.

Dessverre så har kvinnen lett for å ta etter andre kvinner rundt seg, skal være som andre. Dette blir jo også en avhengighet, et mentalt problem.

Største problemet: det ser dumt ut...man SER at det ikke er naturlig. Noen ser såklart mye verre ut enn andre, da kan du lure hva de tenker selv når de står foran speilet. Tror det er nok av de som angrer.

Kjære kvinner! Våkn opp, ta tilbake livet. Ikke la deg styre av syke samfunnet vi lever i. Der kun overfladiske verdier teller.

Anonymkode: 202f1...0f7

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette handler kun om en ting; dårlig selvbilde og selvtillit. Samme gjelder de som tar silikon i brystene bare for å få større pupper.

Det vil jeg påpeke at er direkte feil å si! Ja, det finnes selvsagt de tilfellene også, men jo langt fra tilfelle for alle som du gir inntrykk av her. 

Du representerer forresten en veldig vanlig holdning blant de som er i mot at andre "fikser" på utseende, nemlig å forsøke å sykeliggjøre dem. 

Endret av Missfitness
lagt til tekst
  • Liker 1
Skrevet
1 time siden, Missfitness skrev:

Det vil jeg påpeke at er direkte feil å si! Ja, det finnes selvsagt de tilfellene også, men jo langt fra tilfelle for alle som du gir inntrykk av her. 

Du representerer forresten en veldig vanlig holdning blant de som er i mot at andre "fikser" på utseende, nemlig å forsøke å sykeliggjøre dem. 

Takk for svar.

Da må vi kartlegge noen enkle ting:

1. Hvorfor velger du å endre på utseendet ditt med filler og botox?
2. Hva føler du før og etter injeksjonen?
3. Har du tanker i hodet ditt at du skal se ut som noen andre, du skal ha lepper som andre?
4. Du gjør jo dette fordi du skal se bra ut for andre?
5: Hvorfor kan du ikke se ut som du gjør fra naturens side? Ekte, umanipulert.

🙂 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Da må vi kartlegge noen enkle ting:

1. Hvorfor velger du å endre på utseendet ditt med filler og botox?
 2. Hva føler du før og etter injeksjonen?
 3. Har du tanker i hodet ditt at du skal se ut som noen andre, du skal ha lepper som andre?
 4. Du gjør jo dette fordi du skal se bra ut for andre?
 5: Hvorfor kan du ikke se ut som du gjør fra naturens side? Ekte, umanipulert.

🙂 

Jeg vil bare si at jeg generelt er positiv til ting som gjør at man føler seg bedre. :) Du må bare ikke komme her og skulle sykeliggjøre det. 

Det er forresten nesten ingen som går slik vi er skat fra naturens side, tåpelig kommentar. 

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Missfitness skrev:

selvfølgelig er det dårlig selvbilde og selvtillit. Du hadde ikke hatt et ønske om å ha større lepper om du ikke hadde hatt dårlig selvtillit ifh de leppene du var født med. En forandrer ikke på noe en er fornøyd med. Ja det er sykelig når 25åringer tar botox. Du er et produkt av samfunnet du vokser opp i og vi blir jo alle preget av skjønnhetsidealene. Det blir bare komisk når dere som tar botox i leppene prøver å bortforklare det. 

Anonymkode: a7f19...031

• Liker 2
Skrevet
På ‎07‎.‎11‎.‎2018 den 2.03, Sirinna skrev:

Fyller på 1ml hver 8-10 mnd. Botox kråketær og sinnrynke (+panne) hver 2-3 mnd. 

(Gjør ingen av delene nå som jeg er gravid såklart)

Hvor mye koster dette i året sånn ca? Jeg bare lurer... Har aldri gjort noe av det selv og tenker vel at det er sinnsykt dyrt, men mulig jeg tar feil.

Anonymkode: 2155b...87a

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgelig er det dårlig selvbilde og selvtillit.

Bare tull. Det behøver ikke være slik. ;) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster dette i året sånn ca? Jeg bare lurer... Har aldri gjort noe av det selv og tenker vel at det er sinnsykt dyrt, men mulig jeg tar feil.

Restylane er vel gjerne fra ca 3000,- og opp pr behandling

Endret av Missfitness
  • Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

selvfølgelig er det dårlig selvbilde og selvtillit. Du hadde ikke hatt et ønske om å ha større lepper om du ikke hadde hatt dårlig selvtillit ifh de leppene du var født med. En forandrer ikke på noe en er fornøyd med. Ja det er sykelig når 25åringer tar botox. Du er et produkt av samfunnet du vokser opp i og vi blir jo alle preget av skjønnhetsidealene. Det blir bare komisk når dere som tar botox i leppene prøver å bortforklare det. 

Anonymkode: a7f19...031

Håper da ingen tar botox i leppene. Da klarer man ikke å bevege munnen da. Du vet hva botox er og gjør eller? Restylane (filler med hyaluronsyre som vi har naturlig i kroppen) er det som brukes til å forstørre leppene. Botox lammer musklene slik at huden over ikke trekker seg sammen og danner en rynke i huden. Skal du uttale deg om noe så må du inneha kunnskap om emnet. 

Anonymkode: f0fa2...f91

• Liker 3
Skrevet
På 7.11.2018 den 1.57, Nappetass1 skrev:

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt med måte ja? Men det er jo noe galt med mennesker som sprøyter ting inn i ansiktet/kroppen for at et skal se "bra" ut. Dette handler kun om en ting; dårlig selvbilde og selvtillit. Samme gjelder de som tar silikon i brystene bare for å få større pupper.

Dessverre så har kvinnen lett for å ta etter andre kvinner rundt seg, skal være som andre. Dette blir jo også en avhengighet, et mentalt problem.

Største problemet: det ser dumt ut...man SER at det ikke er naturlig. Noen ser såklart mye verre ut enn andre, da kan du lure hva de tenker selv når de står foran speilet. Tror det er nok av de som angrer.

Kjære kvinner! Våkn opp, ta tilbake livet. Ikke la deg styre av syke samfunnet vi lever i. Der kun overfladiske verdier teller.

Jeg har ingen fillers, men jeg har tatt silikon i brystene. Jeg var (og er) 30 da jeg tok de så vil si at jeg er voksen nok til å ta en slik avgjørelse. Jeg bare lurer på hva dere ville gjort i min situasjon, om dere hadde beholdt puppene slik som de var. Jeg har nemlig gått ned 60 kg og hadde før jeg gikk ned en B cup. Når jeg var ferdig med vektnedgangen hadde jeg A-cup hengepupper. Altså, når jeg bøyde meg forover hang de som to ekle pølser nedover, litt som man ser på eldre damer. Jeg hadde likevel ikke så dårlig selvtillit at jeg ikke viste meg naken for sexpartnere eller var påkledd på stranda, men jeg likte ikke puppene mine. Kunne ikke bruke fine kjoler da jeg måtte ha bh så det ikke så rart ut. 

Man vet ikke forhistorien til de som gjør slikt, og man behøver ikke bare ha overfladiske verdier til tross for at man har gjennomgått en operasjon. 

Ville dere fortsatt på død og liv beholdt det man fikk fra naturens side? 

Har også vurdert fillers da jeg har et stygt arr i overleppa. Vil si at jeg selv også har vært imot å endre sitt eget utseende på denne måten, men har funnet ut at livet er fort kort til å gå rundt å være misfornøyd med noe man kan gjøre noe med. Om jeg får en datter og hun også vil gjøre noe sånt så snakker jeg selvsagt med henne om det. Jeg vil anbefale hun å vente til hun er gammel nok til å forstå omfanget av det, men selvsagt støtte henne uansett hva hun velger å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt misunnelig for at du ikke har råd eller?

Jeg bruker Belotero. Fyller på 0.5 en gang i året sånn ca.

Anonymkode: 1f0fc...dad

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...