Gå til innhold

Er dette virkelig et 13 uker gammelt foster?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 6.11.2018 den 0.30, AnonymBruker skrev:

Celleklumpen ser ut som en alien.

Anonymkode: e6642...05e

Det gjør antagelig du også. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.11.2018 den 21.25, AnonymBruker skrev:

Foster får først hjernebølger i uke 20. Selv om det likner på en baby så er det ikke en baby.

Anonymkode: 19682...9b1

Hva døren er det da? 

Skrevet
On 11/6/2018 at 12:39 AM, AnonymBruker said:

https://sml.snl.no/spedbarn

Her har du definisjonen på baby. Om du er uenig i definisjonen får du sende et brev til staten om at det er det dummeste du har lest eller noe da vet du. 

Anonymkode: f3cb8...081

Nei, der har du definisjonen på et spedbarn. Ingenting tilsier at man ikke kan kalle et foster i magen for baby dagen før det fødes, eller at dødfødte, fullbårne babyer ikke er mennesker. 

Det du sier er at et prematurt barn født i uke 24 er et barn og et menneske, mens et dødfødt barn i uke 39 aldri har vært et menneske. Hvor er logikken i det? Og hvorfor forsøker du å late som at du har SNL som støtter din definisjon, som du har tatt fra løse lufta? 

Når et menneske blir et menneske er et langt større filosofisk spørsmål, og ikke noe du bare kan dra opp en definisjon fra SNL fra. Noe lenken din bekrefter, for den sier INGENTING om det du påstår. 

Skrevet

Igjen tvinges kvinner til å bære frem og føde et uønsket barn ved å gi dem dårlig samvittighet fordi de ønsker å bestemme over egne kropp og liv. Disse kvinnehatende holdninger - når tar de slutt? 13-ukers foster ligner utseendemessig på et menneske, men innvendig er det veldig langt unna dette. Fosteret kan ikke klare seg på egenhånd ute i verden før om noen måneder når indre organer utvikles i tilstrekkelig grad. Det å være et menneske og det å ha potensiallet til å bli et menneske i fremtiden er to forskjellige ting.

• Liker 3
Skrevet
På 5.11.2018 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Et menneske som har fått massiv hjerneskade ser også ut som et menneske på utsiden, men alle som har sett hjernedøde mennesker kan nok si seg enig i at det er ikke noe igjen av det som gjør oss til menneske. Det er bare skallet der. Uten hjernen er vi ingenting. 

Anonymkode: f3cb8...081

Forskjellen er vel at et foster utvikler seg til å bli et menneske, mens et hjernedødt menneske er "borte".

Eller mener du at vi skal kunne ta liv av en person f.eks. i koma som etter all sannsynlighet vil være våken om 6 mnd?

• Liker 2
Skrevet
På 5.11.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Ja, ligner på den vi mistet i ca uke 12/13. 

Anonymkode: 35958...b90

Så du fosteret du mistet? Jeg har også vært gjennom en spontanabort men så ingen baby, bare masse kjøtt og blod 

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kunne tatt abort. Folk burde være mer forsiktige når det kommer til sex og være forberedt på at de kan bli gravide. Burde vært mulig for folk å midlertidig sterilisere/kastrere seg eller noe. I stedet for å faktisk avlive foster.

Skrevet
På ‎10‎.‎11‎.‎2018 den 1.45, AmandaVI skrev:

Disse svulstene kan utvikle hår, tenner, hjerneceller og til og med hjerter. Gjør det dem til mennesker? Hmm.

UUÆÆ..sykt! 

Skrevet
18 timer siden, Puke skrev:

Jeg tror ikke jeg kunne tatt abort. Folk burde være mer forsiktige når det kommer til sex og være forberedt på at de kan bli gravide. Burde vært mulig for folk å midlertidig sterilisere/kastrere seg eller noe. I stedet for å faktisk avlive foster.

De fleste aborter skjer før uke 9 og da ser det i beste fall ut som en potet hvis du tar ultralyd.

Du tenker på senaborter kanskje? Dvs etter uke 12.

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, murray skrev:

De fleste aborter skjer før uke 9 og da ser det i beste fall ut som en potet hvis du tar ultralyd.

Du tenker på senaborter kanskje? Dvs etter uke 12.

Har sett bilder av foster i uke 8 og det ser ikke ut som en potet. Det ser ut som et helt klart menneskefoster. Så nei, jeg snakker på generell basis. At jeg nok aldri kunne tatt abort. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Puke skrev:

Har sett bilder av foster i uke 8 og det ser ikke ut som en potet. Det ser ut som et helt klart menneskefoster. Så nei, jeg snakker på generell basis. At jeg nok aldri kunne tatt abort. 

Jeg har tatt UL i uke 8. Har du? Tror ikke bildet du har sett på nettet stemmer med virkeligheten.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, murray skrev:

Jeg har tatt UL i uke 8. Har du? Tror ikke bildet du har sett på nettet stemmer med virkeligheten.

Hvordan kan du seriøst kalle et 8 uker gammelt foster for en potet? Nei, jeg har aldri vært gravid. 

Folk får ta abort, men jeg hadde ikke klart det. Det er vel opp til meg at jeg ikke ønsker det, eller?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Puke skrev:

Hvordan kan du seriøst kalle et 8 uker gammelt foster for en potet? Nei, jeg har aldri vært gravid. 

Folk får ta abort, men jeg hadde ikke klart det. Det er vel opp til meg at jeg ikke ønsker det, eller?

Jeg kaller det ikke en potet. Hvor gjør jeg det? Det kalles et embryo. Hvorvidt du ville tatt abort eller ikke er din privatsak. Jeg forsøker å opplyse deg om hva jeg så på ultralyd-skjermen. Husk at når man er 8 uker gravid er embryoet 6 uker gammelt.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, murray skrev:

Jeg kaller det ikke en potet. Hvor gjør jeg det? Det kalles et embryo. Hvorvidt du ville tatt abort eller ikke er din privatsak. Jeg forsøker å opplyse deg om hva jeg så på ultralyd-skjermen. Husk at når man er 8 uker gravid er embryoet 6 uker gammelt.

"Jeg tror ikke jeg kunne tatt abort. Folk burde være mer forsiktige når det kommer til sex og være forberedt på at de kan bli gravide. Burde vært mulig for folk å midlertidig sterilisere/kastrere seg eller noe. I stedet for å faktisk avlive foster" skrev jeg. 

8 uker etter unnfangelse er det et foster. Synes det er uheldig at det ikke finnes måter som er 100% sikkert i forhold til graviditet.

Skrevet
9 minutter siden, Puke skrev:

"Jeg tror ikke jeg kunne tatt abort. Folk burde være mer forsiktige når det kommer til sex og være forberedt på at de kan bli gravide. Burde vært mulig for folk å midlertidig sterilisere/kastrere seg eller noe. I stedet for å faktisk avlive foster" skrev jeg. 

8 uker etter unnfangelse er det et foster. Synes det er uheldig at det ikke finnes måter som er 100% sikkert i forhold til graviditet.

8 uker etter unnfangelse er man i uke 10 og da begynner man å kalle det et foster, ja. For å være sikker på å ikke bli gravid kan du la være å ha sex.

• Liker 2
Skrevet

8 uker etter unnfangelse er man i uke 10 og da begynner man å kalle det et foster, ja. For å være sikker på å ikke bli gravid kan du la være å ha sex.

Og det gjør jeg.. Men du vet da at selv folk som ikke ønsker barn ikke lar være å ha sex av den grunn. Det gjorde de ikke selv før prevensjonens tid. 

Skrevet
14 minutter siden, Puke skrev:

Og det gjør jeg.. Men du vet da at selv folk som ikke ønsker barn ikke lar være å ha sex av den grunn. Det gjorde de ikke selv før prevensjonens tid. 

Mener du at sex kun er for de som ønsker å bli gravide?

• Liker 1
Skrevet

Mener du at sex kun er for de som ønsker å bli gravide?

For å være sikker på å ikke bli gravid kan du la være å ha sex.

Skrevet

Nei, jeg mener ikke det. Men ideelt sett bør du kunne gjennomføre et svangerskap og sette et barn til liv om du velger å ha sex. Så kan du bruke prevensjon, og sjansen blir da mindre for at det skjer.

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, Puke skrev:

Nei, jeg mener ikke det. Men ideelt sett bør du kunne gjennomføre et svangerskap og sette et barn til liv om du velger å ha sex. Så kan du bruke prevensjon, og sjansen blir da mindre for at det skjer.

Helt greit at du mener det men ikke påtving andre kvinner dine meninger da ikke alle deler din oppfatning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...