Gå til innhold

Samlivsbrudd: Hvem skal ha hunden? Vi blir ikke enige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært i samme situasjon som har noen råd å komme med? Jeg og samboer har vært sammen i 6 år, og har en hund på 3 år. Vi har etterhvert mistet følelsene for hverandre, og har nå bestemt oss for å gå fra hverandre. Bruddet er ikke direkte stygt, men vi har gått og irritert oss over hverandre en stund, så vi ønsker ikke å forholde oss til hverandre, så vi er enige om at vi ikke vil dele omsorgen for hunden. Problemet er at begge ønsker å ha hunden. På papiret er han begges.

Hva gjør vi?

Anonymkode: 78bd0...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Loddtrekning.

Anonymkode: 515df...cd2

• Liker 2
Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Hvorfor vil dere ikke dele omsorg? Det er jo det lureste for da kan dere begge få hundrefri i ny og ne. 

Skrevet

Dele på han? Annenhver uke eller noe? Siden bikkja kjenner begge godt så kan det gå fint. Kjenner til en hund som har to hjem å det er veldi greit for begge parter også. 

Anonymkode: 614dc...c0f

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Dere får ta dere sammen og dele på ham hvis dere ikke blir enige.

Jeg gjør det samme selv og det funker helt perfekt. Deilig å ha litt avlasting også. 

Skrevet

I forhold til NKK sin regler,om hunden er registrert der,kan det være kun 1 som står som hovedeier,den andre som medeier. Da tilhører hunden hovedeier.

• Liker 6
Skrevet

Dere får avlive

Anonymkode: 86e1a...392

• Liker 1
Skrevet

Den som har penger og nok tid og energi. Eller den som betaler mest for den, og lufter den. Det viktigste er at hunden får det så bra som mulig. 

Anonymkode: 7bc41...3ad

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere får avlive

Anonymkode: 86e1a...392

Tosk 

Anonymkode: 614dc...c0f

• Liker 12
Skrevet

Hva med å ha hunden annenhver måned da? En måned hver? Da slipper dere å se trynet på hverandre "hele" tiden, og det må vel gå an å kunne overlevere en hund bare èn gang i måneden uten at det føles overveldende mye?

• Liker 6
Skrevet

Kun en kan stå som hovedeier. Men om dere er voksne mennesker bør dere kunne treffes 2 minutter hver uker eller lignende for å avlevere hunden. Dere trenger ikke snakke sammen engang. 

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Dele på hunden, kjenner flere som har det sånn. Hunden er trygg og glad i begge hjemmene og får kjærlighet fra begge sine eiere 

Skrevet

Nå sier TS at de ikke ønsker å forholde seg til hverandre, noe som blir vanskelig å gjennomføre dersom man skal dele på hunden...

De fleste jeg vet om som har prøvd en slik fordeling har gitt opp etter kort tid og funnet ut at det er best at den ene parten har hunden 100%. Man vil jo videre i livet etter hvert. 

Hvem var det som i utgangspunktet ville ha hunden? Hvem har mest tid til den? Hvem er mest motivert? 

Anonymkode: 20c06...40a

• Liker 3
Skrevet

Kan dere ikke dele på inntil dere finne ut hvem hunden har det best hos?

Skrevet
Just now, Diamant20 said:

Kan dere ikke dele på inntil dere finne ut hvem hunden har det best hos?

Ja for det er jo en ren objektiv oppfatning😉

Anonymkode: 330ea...cfc

Skrevet (endret)

Velg den hunden ser på som lederen av flokken. Hunder velger seg alltid ut en de liker bedre enn resten av familien. Den av dere det er, får hunden. Altså den hunden lytter mest til osv. Da lar dere hunden velge.

Endret av altflyter
Endret på ordbruken, da den var feil
Skrevet
6 minutter siden, altflyter skrev:

Velg den hunden ser på som lederen av flokken. Hunder velger seg alltid ut en alfa. Den av dere det er, får hunden. Altså den hunden lytter mest til osv. Da lar dere hunden velge.

Jeg trodde disse holdningene døde ut på 80 tallet 🙄

• Liker 6
Skrevet

En kjøper ut den andre for prisen av en valp= Begge får hund.

Her har vi felleseie på alt unntatt mine hunder😂 

Anonymkode: ccd44...23d

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Rucula skrev:

Jeg trodde disse holdningene døde ut på 80 tallet 🙄

i alle familier jeg kjenner som har hund, hører hunden mer på ett familiemedlem enn et annet.

Skrevet
2 minutter siden, altflyter skrev:

i alle familier jeg kjenner som har hund, hører hunden mer på ett familiemedlem enn et annet.

Ja. Men det har ingenting med alfabegrepet å gjøre.

Anonymkode: 90883...9e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...