AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Jeg studerer noe med en god del mye pensum og praksis. Jeg har kjørt på i nesten 1,5 år og jeg føler at jeg har nådd et bristepunkt. Jeg sover dårlig, jeg har ganske mye angst fra før av og den har nådd et toppunkt, jeg klarer ikke å lage en god rutine på skolen og ender opp med å sitte med bøkene i fanget fra tidlig på morgenen til sent på kvelden stort sett alle dager. Jeg venter på svar fra to eksamener og er litt usikker på hvordan de gikk, antageligvis ikke så bra. Jeg tror jeg må ta disse igjen i januar og skal i tillegg til det ha et lite opphold i utlandet sånn at jeg vil ha ca. 3 uker når jeg er tilbake til å forberede meg på nytt. Jeg føler at alt er håpløst, jeg har null motivasjon og energi, og katastrofe tanker slår inn fra alle retninger. Jeg blir fortalt at jeg bør fortsette uansett hva fordi jeg er halvveis osv. men psykisk er jeg utkjørt. Hva mener dere? Anonymkode: 1ebac...65a
Chicka1991 Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Vært igjennom det samme. Ville tatt et år pause, jobbet litt og hentet deg inn igjen. Hvis du kan fortsette etter et år hadde jeg ikke vært i tvil om at det er det beste å gjøre, jeg gikk på en ordentlig smell fordi jeg bare fortsatte på samme kjøret og tenkte at jeg bare skulle komme meg igjennom det. Etter å ha jobbet litt ser jeg at jeg hadde vært klar til å studere igjen, med en noe mer avslappet holdning. Lykke til med valget, og husk at det ordner seg uansett og at du overlever dette også - selvom det ikke føles slik
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Ta en pause! Helsen er viktigere enn å fullføre på normert tid. Ta gjerne en prat med legen din om ståda. Forhør deg om permisjonsreglene der du studerer og se hva som blir beste løsningen for deg. Du kan også tenke på om det vil fungere bedre å ta 50% studiebelastning, eller om du vil ha helt fri. Anonymkode: 84beb...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå