Gå til innhold

Din beste og mest saftige sitronkake.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to sitroner som må brukes opp og har lyst til å bake en kake med dem. Noen som har oppskrift på en god og saftig sitronkake? 

Anonymkode: 495dd...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formkake med sitron
250 gram smør
250 gram hvetemel
250 gram sukker
5 egg
10 gram bakepulver
Litt sitronskall
Kjør alt i en kjøkkenmaskin med kniv i 1 minutt. Deretter heller du alt i en brødform som du har smurt på forhånd. Formkaken stekes på cirka 170 grader i 40 minutter. Hell over litt sitronsaft etter kaken er ferdigstekt. Voilà!

Oppskriften er fra Pascal. Fant den i en avisartikkel. Knallgod kake. Jeg drypper godt med sitronsaft over når den er ferdig og lager gjerne også en melisglasur med sitron. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2018 at 8:59 PM, onyx said:

Oppskriften er fra Pascal. Fant den i en avisartikkel. Knallgod kake. Jeg drypper godt med sitronsaft over når den er ferdig og lager gjerne også en melisglasur med sitron. 

To spørsmål:

1) skal du smelte smøret når du blander alt?

2) skal sitronsaften på med en eneste gang den er bakt ferdig?

for dette ble det ekleste jeg har laget og jeg så virkelig frem til det😭 ble seig og SURT. Brukte saften fra sitronen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker romtemperert smør og kjører raskt i maskina. Ikke kjør for lenge, vil ikke ha overarbeidet røre. ;)

Sitronsafta drypper jeg på rett ut av ovnen ja. Stikker ofte også små hull i skorpa med en tannpirker slik at safta trekker inn.

Synd det ble mislykka. Jeg vet ikke hva som gikk feil for deg, jeg synes denne kaken alltid er kjapp å lage og gir bra resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...