Gå til innhold

Hvor lenge over termin gikk du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde termin for noen dager siden, og det er ingen verdens ting som skjer. Føler at alle kjendiser og you name it som hadde termin etter meg føder i bøtter og spann, mens jeg står bom stille 🤣

Lurte derfor på hvor lenge over termin gikk dere? Ble dere igangsatt, og var det første eller andre barn?

Anonymkode: f6542...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til jeg ble satt igang. 

Neste gang håper jeg ungen kommer flr det skjer, for det er blitt min store angst.. Så stor at jeg egentlig ikke vil ha flere..

Anonymkode: 1d276...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager over termin med første😊 Veldig spent på andremann som kommer i vinter! Lykke til med fødsel!

Anonymkode: 80c18...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager over med første. Satser på denne kommer litt tidligere så jeg slipper å bli igangsatt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine fødsler ble satt i gang. Første ble satt i gang på velferdskontrollen en uke over termin, barnet ble født 10 dager etter termin.

Andre barn ble født 12 dager etter termin. Ble satt i gang i uke 42 fordi kroppen min ikke hadde initiert fødsel selv... 

Anonymkode: 0edfa...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan skje plutselig. Trenger ikke noen ‘tegn’ på forhånd. Dersom det ikke skjer selv, blir du satt i gang. 

Fødte på termindato, men vannet fikk kvelden før. 

Anonymkode: 0a7b3...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk 5 dager etter termin, ingen tegn på forhånd :)

Anonymkode: 729f5...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde termin for noen dager siden, og det er ingen verdens ting som skjer. Føler at alle kjendiser og you name it som hadde termin etter meg føder i bøtter og spann, mens jeg står bom stille 🤣

Lurte derfor på hvor lenge over termin gikk dere? Ble dere igangsatt, og var det første eller andre barn?

Jeg har ikke gått over tiden på noen av mine to:

førsten kom 6-7 uker før termin (fant ut sent at jeg var gravid, der jeg fikk vite at jo senere man finner det ut, jo vanskligere er det og sette "rett" termin, fordi det blir så trangt i magen og man får ikke tatt gode mål)

Og andre kom 2 dager før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 7 dager over oul termin 😊 jeg hadde helt panikken da jeg visste at terminen var feil i tillegg. Var 16 dager som skilte oul termin og tidlig ul 🤪 men hun kom ut til slutt da 😂 meget ferdig kan du si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til jeg ble satt igang. 

Neste gang håper jeg ungen kommer flr det skjer, for det er blitt min store angst.. Så stor at jeg egentlig ikke vil ha flere..

Syns ikke dette var så veldig gjennomtenkt å skrive til noen som går på overtid.

Selv hadde jeg en god opplevelse med å bli satt igang, så det er vel litt som fødsler generelt - noen får det tøft og noen får det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ble jeg igangsatt 8 dager over termin. Ingen tegn på at fødselen ville startet av seg selv med det første.

Med nr 2 startet fødselen av seg selv 3 dager før termin

Med nr 3 startet fødselen av seg selv 4 dager over termin.

Anonymkode: 1af96...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dager over termindato. Kom ikke av seg selv, ble ks pga at vi oppdaget seteleie den dagen. Aner ikke når han hadde tenkt å komme.

Anonymkode: 826ce...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 dager over termindato. Kom ikke av seg selv, ble ks pga at vi oppdaget seteleie den dagen. Aner ikke når han hadde tenkt å komme.

Anonymkode: 826ce...c56

9 dager?! Hvordan skal jeg klare å vente så lenge?😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke dette var så veldig gjennomtenkt å skrive til noen som går på overtid.

Selv hadde jeg en god opplevelse med å bli satt igang, så det er vel litt som fødsler generelt - noen får det tøft og noen får det enkelt.

Det er faktisk greit å vite at rier ved igangsatt fødsel som oftest er sterkere. Skulle ønske noen fortalte det til meg, så jeg visste hva jeg gikk til og kunne forberedt meg bedre..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9 dager?! Hvordan skal jeg klare å vente så lenge?😫

Termin er fra uke 37-40. Så teknisk sett er du ikke over termin en gang.. termindatoen er bare en pekepinn på når man kan forvente babyens ankomst. 

Så det går nok helt fint. Du har klart godt og vel ni mnd. Da går de siste dagene også.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Termin er fra uke 37-40. Så teknisk sett er du ikke over termin en gang.. termindatoen er bare en pekepinn på når man kan forvente babyens ankomst. 

Så det går nok helt fint. Du har klart godt og vel ni mnd. Da går de siste dagene også.. 

Jeg er 40+5 dager på vei nå, så straks i 41 uke🙈 Disse dagene over termin har vært så utrolig "lange" men jeg tror også det er pga min frykt for å måtte bli igangsatt hvis det ikke skjer noe. Og akkurat nå skjer det ingen verdens ting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...