Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jentekveld i helga og prøvde å røyke for første gang... Røyket bare et par trekk de gangene to venninner skulle ut å røyke. Var spennende! Men vil ikke røyke mer tror jeg:/

Hvordan begynte dere å røyke?

jente, 20

Anonymkode: b58e3...b79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyke hva da?

Anonymkode: 62ef8...d2a

• Liker 3
Skrevet

I rykk og napp fra 14/15-årsalder. Hadde jeg kunne gått tilbake hadde jeg rundjult meg selv og aldri begynt. Er 28 nå. Det er en helt idiotisk ting å begynne med. Du er gammel nok til å fortsette å holde deg unna!

Anonymkode: 70de3...d81

• Liker 11
Skrevet

Sann mine ord, det er mye enklere å ikke begynne, enn å slutte! Begynte i 14 årsalderen med å røyke sammen med venninner. En røyk nå, og en en annen gang. Det resulterte i avhengighet i 35 år! 

Bestem deg nå, aldri mer røyke, aldri! Å bli avhengig kan gå så utrolig fort. Og, du er for voksen til å begynne med noe så dumt, er du ikke?

• Liker 12
Skrevet

Du er 20, det er ikke kult å røyke. Det blir sett på som kult på ungdomskolen. Du er for sent ute, så drit i røyk og hold deg unna. Du er voksen nok til å forstå at det er idiotisk å begynne med vilje. Du kan ikke en gang skylde på "jeg var ung og dum", for du er ikke ung lengre. 

Om det er narkotika du snakker om, så er det akkurat det samme som røyk. idiotisk og du burde vite bedre. 

Jeg begynte med røyk da jeg var 12, snus da jeg var 13. Røykte og snuste, ja jeg sto med røyken i hånden mens jeg hadde snus i leppa! Frem til jeg var 16. Fra 16 til 24 så snuste jeg bare, men hadde perioder med bare røyk. Ikke dobbelt opp som tidligere. Sluttet med begge deler da jeg var 24. Kommer aldri til å røre en sigarett eller snus igjen, aldri. Fordi jeg vet at det skal bare 1 til så er jeg avhengig igjen. 

Anonymkode: dd196...8a0

• Liker 4
Skrevet

Startet da jeg var ung og dum, for snart 20 år siden. 
Jeg har ingen problem med å skjønne at folk sliter med å slutte røyke i voksen alder, men har null forståelse for at folk starter røyke i voksen alder! 

Anonymkode: bcfbc...5d3

• Liker 4
Skrevet

Starta da jeg var 9. Slutta da jeg var 22. For meg var det jævla lett å slutte. Men hvorfor i helvete gidder du å prøve første gang når du er 20? 

Skrevet

Jeg begynte å smårøyke da jeg var 11-12 år, og var fast vanerøyker da jeg var 14. Største tabben jeg har gjort. Røkte 20 sigaretter om dagen 36 år. Klarte endelig å slutte da jeg 50, og har nå holdt opp i 3 år! Tror aldri jeg kommer til å røyke igjen, men kan faktisk enda kjenne på et sterkt røyksug. Min sterke anbefaling: Ikke gjør deg selv avhengig av nikotin!

Anonymkode: ce275...5c6

• Liker 4
Skrevet

Vanlig nikotin? Hvorfor i all verden starte med det nå? 🤔

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor en 20-åring kan syns at det er spennende med å røyke 2018! Ubegripelig vil jeg si. Hvis du snakker om vanlig røyk.

Anonymkode: bc0a2...d99

• Liker 7
Skrevet

Begynte som festrøyker på vgs. Tror ikke jeg trakk inn røyken i lungene de første to årene, hehe... 😛

Har egentlig vært festrøyker siden det. Nå er jeg over 40 og har hektisk liv med mann og barn og jobb. Når jeg en sjelden gang kommer meg ut på fest, er det nostalgi og kos å få smugrøyke igjen.

Anonymkode: 01dcc...bb0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte som festrøyker på vgs. Tror ikke jeg trakk inn røyken i lungene de første to årene, hehe... 😛

Har egentlig vært festrøyker siden det. Nå er jeg over 40 og har hektisk liv med mann og barn og jobb. Når jeg en sjelden gang kommer meg ut på fest, er det nostalgi og kos å få smugrøyke igjen.

Anonymkode: 01dcc...bb0

Har du aldri røyket edru? Trekker du ned røyken nå?

noen gang hatt lyst på røyk uten fest eller røyket uten fest?

Skrevet

Ja jeg snakker om sigaretter, var vel Marlboro Light. Dere sier det er idiotisk å begynne når jeg er 20, jeg har ikke tenkt å begynne fast! Men koselig å kunne ta en røyk når en er ute med venninner:-) Føler seg litt uttafor av og til... om man er festrøyker og i tillegg røyker litt på jentekvelder 2-3 ganger i mnd eller hva det blir, hva har det å si?

Nå er ikke jeg festrøyker, men kommer sikkert til å røyke litt på fest, når jeg bare lærer meg å røyke da hehe..

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg snakker om sigaretter, var vel Marlboro Light. Dere sier det er idiotisk å begynne når jeg er 20, jeg har ikke tenkt å begynne fast! Men koselig å kunne ta en røyk når en er ute med venninner:-) Føler seg litt uttafor av og til... om man er festrøyker og i tillegg røyker litt på jentekvelder 2-3 ganger i mnd eller hva det blir, hva har det å si?

Nå er ikke jeg festrøyker, men kommer sikkert til å røyke litt på fest, når jeg bare lærer meg å røyke da hehe..

Da må du også regne med at du kommer til å bli avhenging. Ikke bare det, men du kommer til å bruke så mye unødvendige penger. 

• Liker 5
Skrevet

Røyk er så ut, og det har vært ut de siste årene. Kan du ikke være ute med venninnene dine uten at du og må røyke? 

Det er dumskap å begynne med røyk når man er så gammel at man burde vite bedre. 

Anonymkode: c3513...2b4

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, gladjenta96 skrev:

Da må du også regne med at du kommer til å bli avhenging. Ikke bare det, men du kommer til å bruke så mye unødvendige penger. 

Røyker du eller har du prøvd?

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyker du eller har du prøvd?

Jeg har ikke røyket. Jeg har eller ikke prøvd. Grunnen til at jeg ikke har prøvd er fordi det er mange røykere i familien, gjennom erfaringer så har jeg sett og hørt hvor fort man blir avhenging.  Og jeg er derfor ikke interessert. Røyk er gift for lungene ;) Du blir ikke nødvendigvis avhenging etter den første røyken, men stor sannsynlighet etter den andre eller tredje. 

• Liker 2
Skrevet

Begynte som barn (13) fordi jeg trodde det var tøft og ønsket tilhørighet.

Allerede fra jeg var 20 forstod jeg hvor dumt og begrensende det var, men det skulle enda gå 20 år til og en million kroner  før jeg klarte å kvitte meg med uvanen.

• Liker 4
Skrevet

Du er 20, og burde da vite bedre enn å røyke! Røyking er ikke bare voldsomt skadelig for egen og andres helse, miljø og egen økonomi, det er også ekstremt harry, latterlig og fullstendig meningsløst! Hva er spennende med å suge på en kreftpinne, liksom? Kun folk som har en mental alder på 13 eller ikke evner å tenke selv begynner å røyke i voksen alder. Vil du virkelig være en av de idiotene? :scorpis:

Anonymkode: d2214...ab2

• Liker 3
Skrevet

Begynte i rykk og napp rundt 14. Sluttet da jeg var 23. Noen sigarer (1 i måneden i snitt) etter det, men det er ikke røyk - det er Cigar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...