Gå til innhold

Dere som har voksne barn som ikke bor hjemme lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte besøker dere dem ?

Anonymkode: 760b4...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg svare som "et voksent barn"?

Min mor har aldri vært på besøk bare for å være hos meg. Ikke når jeg bodde i en by 3 timer unna, ikke når jeg bodde i en by 4 timer unna. 

Når jeg flytta hjem til hjembyen kom hun heller ikke. Nå er hun sur på meg (blant annet) fordi jeg ikke kommer ofte nok på besøk, så nå gir jeg blanke i hele kjerringa. 

Anonymkode: 6d674...9c5

• Liker 3
Skrevet

Hun bor i nærheten, så hun er mye på besøk. Jeg drar dit en gang i uka ca. Vi ringes også daglig. Blir nok annerledes hvis en bor et stykke fra hverandre.  

Skrevet

Jeg er 25 år, og svarer gjerne.

min far har aldri vært her jeg bor nå, og ikke vært der jeg bodde sist. Moren min har vært innom 1-2 ganger, da er det snakk om maks 30 minutter. 

Jeg drar derimot ofte til pappa, spiser middag og prater osv :) reiser aldri til mamma , da vi har en svært vanskelig relasjon. Jeg bor også i hjembyen min, hvor de begge bort maks 20 og 30 minutter unna , gåavstand. 

Skrevet

Jeg har et barn som studerer et godt stykke borte. Jeg har vært der to ganger. Reiser jeg dit, må jeg ha mye annet å gjøre på, for det er begrenset hvor mye tid studenten har til meg. Det er kjekt å ha vært der, men det er ikke behov for å komme ofte på besøk. 

Faren har ikke vært der, det er merkelig prioritering, synes jeg.

Skrevet

Barn her. 😜

Flyttet 2 timer hjemmefra når jeg var 17, kan ikke huske at foreldrene mine kom "bare" for å besøke meg. Det var oftest innom når de kjørte forbi eller for å hjelpe meg med ting (f.eks hente møbler). På denne tiden var jeg ganske ofte på besøk hos de i helger.

Siden jeg flyttet i leilighet med ordentlig størrelse for 2 år siden kan jeg nok telle på 2 hender hvor mange ganger de har vært innom, men nå gjør vi mer ut av det. Lager mat til de kommer, går ut å spiser, går på kino osv... Jeg besøker de kanskje 1 gang i måneden nå pga at jeg jobber mye.

Anonymkode: 06144...854

Skrevet

Har datter som i 2 år studerte i en by 7 timer unna. Jeg var der 2 helger. Tok da inn på hotell, og datteren valgte å bo sammen med meg på hotell. Hun storkoste seg med hotellfrokost og det å kunne ligge i en stor seng og zappe på tv'n. Jeg dro da bare for å være sammen med henne.

Etpar ganger dro mannen (Ikke hennes far) og jeg dit for å hjelpe til med flytting. 

Anonymkode: 0dc75...002

Skrevet

Blir jo litt motsatt men jeg flyttet hjemmefra som 17 åring og har stortsett bodd relativt nære foreldrene mine, periodevis besøker vi hverandre hver 14.dag kanskje, andre ganger en gang i måneden, kommer litt ann på hva vi driver med på hver vår side. Mamma og jeg meldes eller ringes ofte i tillegg, pappa og jeg er som mannfolk flest kanskje, vi ringes når vi lurer på noe eller har no konkret å snakke om (men  treffes vi ofte og da) mens Mamma ringer ofte bare for å ringe,haha ;) Når jeg var yngre syns jeg ofte det var litt mye mas og besøkte og tok imot mest fordi jeg visste det betydde mye for dem, men jo eldre jeg blir jo viktigere blir familien for meg, så er veldig glad for at jeg har et godt forhold til foreldrene mine. Er idag 35 år hvis det har noe å si.

Skrevet

Har to studenter, en i Norge (6 timer unna) og en i England. Studenten i Norge besøker vi 1-2 gang i året, og betaler heller flybilletter hjem ellers til jul, påske, sommer osv. Studenten i England har bodd der i 3, 5 år, har vært der omtrent en gang i året. Sponser også her flybilletter hjem, det er dyrt å besøke studenten i England, så det blir ofte en kombo av besøk og storbyferie (mao drar dit i stedet for andre storbyer i Europa) 

Ene studenten bodde i nabobyen et par år, og da var vi der omtrent hver tredje måned, studenten ville helst hjem. 

Akkurat nå kjenner jeg veldig på savnet av de begge, og gleder meg til de kommer hjem til jul❤️ Mye av savnet reduseres ved FaceTime, det er utrolig hvor godt det er å SE ansiktene deres. 

Anonymkode: 76a52...cd8

Skrevet

Min mor besøker meg ca 1 gang i året. Far besøker meg sikkert 2-3 ganger.

Jeg besøker dem ca 1 gang i mnd. 

Har sagt til dem at jeg syntes det er trist at de ikke kommer på besøk mer ofte enn de gjør.

Skrevet

Mine foreldre bor ca 4 timer unna, de kommer på besøk for å besøke meg og barnebarn 1 gang i måneden. 

Anonymkode: 522d5...53f

Skrevet (endret)

Bor i samme by som foreldrene mine. De er her i snitt en gang hver halvannen uke kanskje. Da på mitt initiativ. Hvis jeg ikke inviterer hadde vi sett dem ca en gang i måneden tenker jeg. 

Svigers bor en flyreise unna. Vi ser dem ca annenhver måned. De kommer oftere til oss enn vi kommer til dem. 

Endret av Factum Factaria
Skrevet

Jeg har en som studerer i utlandet, jeg er der 2-3 ganger pr semester. Det er billig å dra dit og han setter pris på at jeg kommer. Jeg pleier å bo hos ham når jeg er der.

Anonymkode: 8f717...541

Skrevet

Jeg er 24 og bor ca 20 minutter unna foreldrene mine. De kommer sjelden på besøk siden jeg er hjemom dem hver uke :ler: Jeg har søsken som bor litt over en time hjemmefra, og foreldrene mine besøker dem minst én gang i måneden. Men det er fordi de har barn. Før de fikk det var de sjelden på besøk

Anonymkode: 5e9e0...760

Skrevet

Min mor bor 15 min gåtur unna, mine svigerforeldre 10 min med bil. Vi besøker de i snitt en gang i uka, ofte mer. Har en dag fast med middag hos min.mor og en dag fast hos hans foreldre. Så kommer svippturer og kaffebesøk ved siden av. Elsker å ha det slik. Kunne ikke tenkt med noe annet enn å ha familien nær. 

Jeg er 24 og mannen 26 om det skal ha noe å si. 

Skrevet

Svarer som voksent barn: Sjeldent, kanskje 4-5 ganger totalt med middag eller kaffe-besøk de 13 årene jeg har bodd hjemmefra. Men de har kommet innom da, for å hjelpe meg med noe, gi meg ting eller hente ting, mate katten og slikt. Bor en halvtimes tid med bil fra barndomshjemmet.

Jeg besøker som regel dem eller vi møtes ute hvis vi skal sees.

Storebroren min studerte i en annen by og de besøkte oftere ham enn meg fordi han sjeldnere kom hjem men for meg var det lettere å stikke hjemom på middag.

Jeg har ikke barn selv og deler av voksenlivet har jeg bodd i kollektiv noe som ikke akkurat åpner for middag med mamma og pappa... 

Anonymkode: 27de8...fe0

Skrevet

Min sønn og svigerdatter bor ca 20 minutter med bil fra oss. I begynnelsen prøvde jeg å være litt spontan, ringe å spørre om det passer at jeg kom innom. Det passet bokstavelig talt ALDRI! Så det sluttet jeg med, nå besøker jeg dem når de inviterer oss. De er her ofte da, både spontant og etter invitasjon! 😃

Skrevet

Vi er hos sønn og svigerdatter hver dag😁. De bor fem minutt å gå fra oss. De har nettopp skaffet seg leilighet og holder på å pusse opp, og når de er ferdige og ikke trenger så mye hjelp lengre, skal de få bittelitt mer fred😁

Skrevet

Eldste min har flyttet ut, og hun bor omtrent et kvarter unna (med buss).  Jeg besøker henne vel ca 2-3 ganger i måneden, og hun kommer til meg i alle fall annenhver søndag. Vi meldes eller ringer av og til, og går innimellom på shopping, teater eller en tur i marka.  

Anonymkode: fc2aa...ed4

Skrevet

Jeg er barnet (22 år). 

Bor i en storby tre timer unna hjemstedet. Har studert siden august 2017, men har nesten ikke hatt noe besøk av foreldrene mine. Pappa har besøkt meg 3 ganger, mamma 2 ganger. Forholdet mitt til de er ikke akkurat det beste, så dette er også en av faktorene for at jeg ikke ønsker besøk. Selv har jeg kanskje vært hjemme 4-5 ganger siden i fjor😅

Anonymkode: f685f...ec0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...