AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Som overskriften sier Lurer på hvilken mobil som er best å gi i julegave. Anonymkode: 8d9e2...93b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 En brukt iphone 4 han fikk i tiårspresang. 8-åringen har en Nokia tastetelefon. Anonymkode: d44db...44d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften sier Lurer på hvilken mobil som er best å gi i julegave. Anonymkode: 8d9e2...93b Hvorfor skal 8-10 åringen din ha mobil? Gir du ham samtidig tilgang til alkohol, tobakk og gambling? Sosiale medier gir nemlig den samme dopaminutløsningen i hjernen og gjør stakkars ungdom helt avhengig... Anonymkode: 83c2b...868 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 Vår eldste (6 år) har en Sony xperia z3. Den er vann og støtsikker og passer greit til en som fort mister tlf i bakken. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal 8-10 åringen din ha mobil? Gir du ham samtidig tilgang til alkohol, tobakk og gambling? Sosiale medier gir nemlig den samme dopaminutløsningen i hjernen og gjør stakkars ungdom helt avhengig... Anonymkode: 83c2b...868 Du har ikke barn eller? Når vi ikke har fasttelefon er det veldig fint om han kan ringe oss når han kommer hjem fra skolen. Anonymkode: 872b8...544 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 Samsung S5 active, min gamle telefon. Anonymkode: 41a3b...fb3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Skrevet 5. november 2018 Min 8 åring har en Samsung a3. Rimelig og grei telefon til hans bruk. Det viktigste for han var at han kunne spille pokemon go mens det viktigste for meg var at den var pålitelig, begge ønsker ble oppfylt. Han har i tillegg et kraftig og solid deksel, det vil jeg anbefale å skaffe med telefonen, og dersom dekslet er glatt så sett på en popsocket. Min sønn har forresten tlf slik at han kan få tak i meg når han er ute etc. Det er litt avstander her mellom vennene og det er praktisk å ringe rett til han når han skal hjem etc. I tillegg reiser han en times tid på samvær med far via nettbuss og dette hadde ikke vært aktuelt dersom han ikke hadde hatt telefon. Anonymkode: 9c86d...29b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #10 Skrevet 5. november 2018 Mine 8åringer har ikke hatt behov for mobil. Synes det er for tidlig, og unødvendig. Først som 10åring/5.klassing uten mulighet for SFO ble det kjøpt inn mobil som brukes som "hustelefon" de dagene de kommer hjem før oss. En billig Sony Xperia XA1. Hadde jeg hatt en brukt mobil, ville de kun brukt den. Men jeg har mobilene mine så lenge, at de er helt ferdig. Bruker ikke unødvendig mye penger på slike dupeditter. Anonymkode: c8cd1...431 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal 8-10 åringen din ha mobil? Gir du ham samtidig tilgang til alkohol, tobakk og gambling? Sosiale medier gir nemlig den samme dopaminutløsningen i hjernen og gjør stakkars ungdom helt avhengig... Anonymkode: 83c2b...868 Min har mobil for å kunne ringe til oss og søsteren. Anonymkode: e1532...178
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #12 Skrevet 5. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vår eldste (6 år) har en Sony xperia z3. Den er vann og støtsikker og passer greit til en som fort mister tlf i bakken. Du har ikke barn eller? Når vi ikke har fasttelefon er det veldig fint om han kan ringe oss når han kommer hjem fra skolen. Anonymkode: 872b8...544 Jaja, er vel ikke så farlig om han drar på seg en livslang dopaminavhengighet på lik linje med alkoholisme, spilleavhengighet og nikotinavhengighet 👍👌 Anonymkode: 83c2b...868 1
Blue Berry Skrevet 5. november 2018 #13 Skrevet 5. november 2018 Min 7-åring har min gamle iPhone 5s. Brukes kun om han går ut med venner, sykler seg en tur etc. Får ikke ha SoMe overhodet!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #14 Skrevet 5. november 2018 Min 8 åring fikk min Samsung S9 da jeg kjøpte meg ny Anonymkode: b055f...5f9
Sushi Skrevet 5. november 2018 #15 Skrevet 5. november 2018 Jeg ser at de barna i nærområdet som får mobil allerede som 7-8-åringer blir veldig passive av det. Når de skal ut og leke blir de gjerne sittende på en benk og stirre ned i telefonen. Vi har også behov for at 7-åringen skal ringe oss når hun kommer hjem fra skolen, derfor har vi en enkel knappetelefon som «hjemmetelefon». Enkelt, praktisk og ingen fare for at telefonen forsvinner eller blir ødelagt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #16 Skrevet 5. november 2018 50 minutter siden, Sushi skrev: Når de skal ut og leke blir de gjerne sittende på en benk og stirre ned i telefonen. Nettopp. Det er en avhengighet på lik linje med nikotin, alkohol og gambling. Anonymkode: 83c2b...868 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #17 Skrevet 5. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine 8åringer har ikke hatt behov for mobil. Synes det er for tidlig, og unødvendig. Først som 10åring/5.klassing uten mulighet for SFO ble det kjøpt inn mobil som brukes som "hustelefon" de dagene de kommer hjem før oss. En billig Sony Xperia XA1. Hadde jeg hatt en brukt mobil, ville de kun brukt den. Men jeg har mobilene mine så lenge, at de er helt ferdig. Bruker ikke unødvendig mye penger på slike dupeditter. Anonymkode: c8cd1...431 Men så fint for deg da! Her er 8-åringen avhengig av skolebuss for å komme seg hjem, og taxi for å komme seg hjem til pappaen. Han kan derfor ikke gå på sfo og må være hjemme alene fra kl 14. Vi jobber vanlige dager. I tillegg så må han selv gå hjemmefra om morgenen og sørge for å rekke bussen. I tillegg så synes han det er fint å kunne ringe meg eller pappaen når han ønsker, selv om han er på samvær hos den andre. Selvfølgelig så skal han ha mulighet til å ringe oss da. Anonymkode: 39a5f...a1f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #18 Skrevet 5. november 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Det er en avhengighet på lik linje med nikotin, alkohol og gambling. Anonymkode: 83c2b...868 nettopp. skulle ønske flere forstod dette Anonymkode: f26f2...616
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #19 Skrevet 5. november 2018 Arvet min gamle Samsung S5. Får ikke spille fritt på den, den er for å kunne nå hverandre. Fikk ta den i bruk da begynte å gå hjem fra skolen selv ved 8,5 år. Anonymkode: cec7e...c66
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #20 Skrevet 5. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja, er vel ikke så farlig om han drar på seg en livslang dopaminavhengighet på lik linje med alkoholisme, spilleavhengighet og nikotinavhengighet 👍👌 Anonymkode: 83c2b...868 Kan jeg få kilde på det? Han har ikke tilgang på some, og har kun tidal så han kan høre musikk/lydbøker. Ingen spill... heller ingen iPad, TV eller dataspill i huset. Men det er godt å vite at han skal bli avhengig pga mobilen når han blir voksen... 🙄 Anonymkode: 872b8...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå