Gå til innhold

Finnes det noen årsstudier som er helt greie å komme seg igjennom med små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gjøre noe annet enn å være sykepleier, men så har jeg to små barn i barnehagealder. Jeg ønsker ikke å ta en ny bachelor akkurat nå fordi det blir for krevende. Jeg har for lite tid til å lese. Finnes det noen årsstudier eller private kurs man kan ta? Jeg har mulighet til å bruke litt penger på utdanning/ kurs. Jeg er dessverre ikke god i matte, men er interessert i design, interiør, jobbe som sekretær/ i butikk evt. 

Anonymkode: 1e2c2...3c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøv å søke andre jobber med kompetansen din? Er jo mange muligheter som sykepleier som eks sekretær, avdelingsleder, saksbehandler, apotek, legevakt m/litt videreutdanning. Kunne det vært noe?:-)

eller så har du jo fagskoler, nettstudier? Fagbrev i kontor og admin?

Anonymkode: 9b5cf...628

• Liker 2
Skrevet

Finn ut hva du vil og leit etter kurs/utdanninger som kvalifiserer deg. Du har et godt utgangspunkt. 

Anonymkode: 06abf...a1b

Skrevet

Årsstudier gir ikke jobb. Vil si årsstudier er for de som  liker å studere for å studere. 

Anonymkode: b2a03...ad1

• Liker 3
Skrevet

Takker for alle svar! Har tenkt litt på kosmetisk sykepleie på Senzie Akademiet, men har hørt at det ikke er så lett å få jobb som kosmetisk/ dermatologisk sykepleier. Noen som vet? 

Skrevet

*TS over forresten. 

Skrevet

Tror dette kommer veldig an på studieteknikkene og de forskjellige studentene.

Har ei i klassa med småunge. Hun klarer seg ok, men har ikke noe jobb ved siden av og tar ofte ungen med seg på skolen. (Hvor han som regel sitter og hyler 3 timer i strekk om han ikke får se på YouTube/når batteriet på laptopen går). Hun er rotete og ustrukturert.

Det var ei som gikk et trinn over oss, men også tok et fag sammen med oss det andre året, med barn (2 på barneskole og en i barnehage). Hun tok ett år først og delte de andre. Hun klarte seg fint, men hun hadde mann som hjalp til, og så vidt jeg vet har barna hennes aldri blitt med på skolen. Hun var helt sykt systematisk, jobbet ved siden av studiene og sto på.

Studerer Agronomi. Det er flere som har fått jobb etter et år :-).

Anonymkode: 01460...ad3

Skrevet

Du kan jo videreutdanne deg til spesialsykepleier?

Anonymkode: 5ab49...09f

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo videreutdanne deg til spesialsykepleier?

Anonymkode: 5ab49...09f

Kan gjøre det. Må bare finne ut av hvilken av videreutdanningene som passer best for meg. 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årsstudier gir ikke jobb. Vil si årsstudier er for de som  liker å studere for å studere. 

Man må jo begynne et sted...BI har jo flere årsstudier som kan bygges ut til en bachelorgrad. Kanskje det er noe for ts?

Anonymkode: 2f95e...85f

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan gjøre det. Må bare finne ut av hvilken av videreutdanningene som passer best for meg. 

Vil ikke operasjonssykepleier kanskje passe? Eventuelt https://www.uio.no/studier/program/helseforskning-master/index.html https://www.uio.no/studier/program/helseadministrasjon-master/index.html

Du kan jo også bare søke deg jobb i en butikk?

Anonymkode: c2f31...f1b

Gjest Solsmil
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, noen få gjør faktisk det. Men ikke av typen interiør/design slik ts ønsker.. man trenger ikke et årsstudium for å jobbe i butikk

Endret av Solsmil
Skrevet

Du starter i feil ende. Hva kunne du tenke deg å jobbe med? Deretter må du se på studium.

Anonymkode: 961da...884

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ønsker deg en annen type jobb så er min anbefaling å se på ulike stillingsannonser! Det er mange som søker etter personer med "3-årig helsefaglig utdanning". Det kan brukes til MYE rart. F.eks kan du jobbe i NAV, instutisjoner, sekretær, vgs, osv. Du må bare titte rundt og se hva utdannelsen din kan brukes ti :)

Anonymkode: f324a...38a

Skrevet

Videreutdanning er vel det første jeg tenker. Du kan også vurdere et årsstudium i pedagogikk f.eks. 

Jeg studerer pedagogikk selv, men bachelor. Ønsker å jobbe som miljøterapeut på skole. Tenker at ped er veldig relevant med tanke på at du er mor og sykepleier. Jeg kjenner folk som har tatt et årsstudium i pedagogikk, og fortsettet med bachelor i enten barnehagelærer, vernepleie eller sykepleie. Men jeg vet jo ikke hva du ønsker å jobbe med, annet enn at du vil bort fra sykepleien. Du har jo allerede lagt grunnlaget, for sykepleie kan brukes til så mye. 

Anonymkode: 5eff0...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...