Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ferdig med barselpermisjonen min for tre måneder siden. Jeg slet veldig med depresjon og angst da jeg var i permisjon, men valgte å begynne i ny jobb selvom jeg ikke var blitt helt «frisk». I løpet av disse tre månedene har jeg fått lite opplæring og stort ansvar med manglende tilrettelegging for at jeg er ny. Jeg tok opp dette for en måned siden uten at det har blitt gjort noe med. I dag fikk jeg en fullstendig knekk på jobben med tilhørende angstanfall. Jeg fikk da time hos fastlegen som nå sa at jeg måtte si opp jobben og at hun ikke kunne love meg sykemeldinger videre? Noen som vet regelverket ved dette? Jeg har vært i behandling hele tiden siden jeg begynte i denne jobben, så dette er ting jeg har slitt med lenge. Men jobben gjør det verre. Jeg vil helst ikke ha noen dømmende og stygge svar, for jeg er ganske langt nede. 

Anonymkode: b8906...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg byttet fastlege istedet. Får man alvorlige helseplager i den grad det ikke er mulig å gå på jobb, kan det være svært dumt å si opp jobben siden man sier fra seg mange rettigheter. Man risikerer jo blant annet å miste retten til sykepenger, så det er nok en bedre løsning å få en uavhengig vurdering av en annen fastlege som ikke gir deg dårlige råd med tanke på rettigheter til offentlige ytelser. 

Anonymkode: afd6d...1ee

• Liker 2
Gjest Lily_88
Skrevet

Er det noen i bedriftshelsetjenesten du kan kontakte? Eller personalansvarlig / HR ?

Rart at fastlegen ikke hjelper deg, du kan bytte fastlege. Prøv å jobbe, og hvis du får en ny knekk; dra på legevakta, kanskje du får en sykemelding der.

Det er kjempebra at du har prøvd å si ifra, stå på! Jeg heier på deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...