kokkosmamma Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Hei. Ønsker et koselig dørskilt, er det rart og ta med navn på barn som kun er her annenhver helg og ferier, eller ser det rart ut? Hva har dere?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Det er fint og riktig syns jeg. Koselig for barna at de hører til. Anonymkode: 19345...ad6 26
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Selvfølgelig skal de være med! Anonymkode: 83e07...d98 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Som skilsmissebarn hadde jeg syntes det var rarere dersom navnet mitt ikke var på skiltet. Da hadde dere virkelig fått meg til å føle meg som en gjest i det jeg trodde var mitt hjem også. Anonymkode: c9735...4c1 19
Vera Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 Det ser absolutt ikke rart ut nei, jeg ville ha sagt det så rart ut om navnet ikke sto. Dere er jo en hel familie, selv om det ene barnet bare er der noen dager. Jeg tipper det betyr mye for barnet om også hans/hennes navn blir inkludert i familien.. 1
Chablis Skrevet 5. november 2018 #6 Skrevet 5. november 2018 Alle i familien er med på vårt dørskilt. ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Skrevet 5. november 2018 ....men viser ikke et navneskilt hvem sitt hjem det er? Er det ikke hans barn sitt hjem også? Du må nok ta en runde med deg selv på hva som ligger i "et hjem". Antar det er navnet på hans barn du lurer på, for hadde det vært dine bio-barn, tror jeg aldri du hadde spurt om dette en gang. Hilsen mamma til tre, bonusmamma til to. Alle bor hos oss, selv om de ikke alle er her like mye. Selvsagt står alle barnas navn på dørskiltet Anonymkode: 4e123...25f 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Skrevet 5. november 2018 Alle i familien skal på dørskilt. Det er da deres hus også selvom de ikke bor der fast. Anonymkode: c9333...e94 4
Mariss@68 Skrevet 5. november 2018 #9 Skrevet 5. november 2018 Det er jo hjemmet deres også, regner med at de har et rom, en seng osv? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #10 Skrevet 5. november 2018 8 minutter siden, kokkosmamma skrev: Hei. Ønsker et koselig dørskilt, er det rart og ta med navn på barn som kun er her annenhver helg og ferier, eller ser det rart ut? Hva har dere? Nei Gud, gjør det!!! jeg er voksen og tenker enda på hvor sårt det var at det sto «her bor [navn på far] og [navn på stemor]» Jeg ville flytte hos min far, skal sies, og trivdes veldig der... pappa kjøpte gård og min «stesøster» laget et «her bor» skilt av trolldeig. Der laget hun alt fra kyr, høns, sau og katta. Men jeg var ikke inkludert.. Det husker jeg var sårt. Å være 10 år og skulle skryte av stesøster sitt flotte dørskilt som inkluderte alle uten meg.. husflua ble vel heller annerkjent som «beboer» i husholdningen før meg....... så inkluder stebarnet ditt!! Det er bare flott ❤️❤️❤️ Anonymkode: 719ee...f4a 5
Veslefrikk Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 26 minutter siden, kokkosmamma skrev: Hei. Ønsker et koselig dørskilt, er det rart og ta med navn på barn som kun er her annenhver helg og ferier, eller ser det rart ut? Hva har dere? Det som er rart er at du i utganspunktet tenker over om stebarna skal stå på dørskiltet eller ikke. Klart de skal ha navnet sitt på dørskiltet! Det er jo deres hjem også. 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #12 Skrevet 5. november 2018 Hos oss er det mine og dine unger på dørskiltet, helt uavhengig av hvor mye de bodde her (de fleste bodde her mer enn 50%) Nå er alle flyttet ut for å studere, men dørskiltet skal jammen få henge til de etablerer seg! Anonymkode: f3838...1ec
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #13 Skrevet 5. november 2018 At det i det hele tatt er et spørsmål.... Vi har to fastboende barn, et som er her tredjehver helg og i ferier og et vi ikke har sett på snart fire år grunnet en fæl samværskonflikt. Alle fire sine navn står på skiltet vi har ved døra hos oss. Anonymkode: 21c2f...446 5
Daria Skrevet 5. november 2018 #14 Skrevet 5. november 2018 Om det ser rart ut? For hvem? Alt man skal bekymre seg over... Med mindre barnet selv aktivt motsetter seg det, er det da helt natulig at hen står på skiltet sammen med resten av familien hen er en del av. 1
kokkosmamma Skrevet 5. november 2018 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2018 Ja, da tar jeg navnet med på stesønnen min, jeg hadde veldig lyst til det, men tenkte kanskje det var rart når ikke bor her hver eneste dag ♥️♥️ for min del er det koselig ♥️ skulle gjerne tatt med sønnen min også men han har flyttet ut for lengst, så er vel mer naturlig og ta med stesønnen, han har jo trossalt eget rom her også 😊 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #16 Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, kokkosmamma skrev: Ja, da tar jeg navnet med på stesønnen min, jeg hadde veldig lyst til det, men tenkte kanskje det var rart når ikke bor her hver eneste dag ♥️♥️ for min del er det koselig ♥️ skulle gjerne tatt med sønnen min også men han har flyttet ut for lengst, så er vel mer naturlig og ta med stesønnen, han har jo trossalt eget rom her også 😊 Mannkan jo ha kun etternavnene på de voksne i familien også, så slipper man å kjøpe nytt skilt etterhvert som barna flytter ut. Eks; Her bor familien Jensen og Knutsen. Eller; Her bor Kari og Jens med familie. Anonymkode: 8fe9b...97a 4
Factum Factaria Skrevet 5. november 2018 #17 Skrevet 5. november 2018 (endret) Hos oss er det bare barna og jeg som står på dørskiltet. Mannen jobber på nordsjøen og derfor er borte i uker i strekk. Endret 5. november 2018 av Factum Factaria 6
oslojente1980 Skrevet 5. november 2018 #18 Skrevet 5. november 2018 Så klart tar man med alle barn😁 Det har vi gjort her både dørskilt og postkasseskilt, selv om det ene barnet ikke har adresse her.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #19 Skrevet 5. november 2018 Hos oss har mamma laget et skilt der alle står, og vi to barna som ikke bor hjemme fast er også på skiltet. Men hun har gjort det litt morsom ut av det og skrevet " her bor mamma, pappa, søster, og av og til bror og søster". Anonymkode: 36e1e...43f 2
Ulrikke Skrevet 5. november 2018 #20 Skrevet 5. november 2018 Ta med alle! Stebarna mine har vært her ulik mengde i ulike perioder, alt fra nærmest fulltid til nærmest ingenting, men de har alltid vært på dørskilt og postkasse. Noe annet hadde aldri vært aktuelt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå