AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Ble rygget på av en bil i dag som medførte skade på min bil. Verkstedet mener jeg ikke bør kjøre da det er gått hull på spylevæsketanken og vil da medføre fare for dårlig sikt. Får derfor leiebil siden jeg har full kasko. Står i forsikringspapirene at jeg skal få en leiebil tilsvarende min egen, jeg har elbil, men de får kun tak i bensinbil. Problemet her er at elbilen sparer meg for parkering på jobb fordi jeg kan stå gratis i boligsonene. Med leiebilen vil det bli ca 200kr dagen i parkering uten mulighet for å parkere noe annet sted. I tillegg til flere passeringer i rushtiden da jeg jobber hver dag hele uken. Buss er ikke et alternativ da det krever opp til tre bytter og økt reisetid på en time. Forsikringsselskapet mitt sa det eneste de kunne gjøre var å sende inn kvitteringer på mine utgifter til motparten, men hun kunne ikke svare på om det faktisk ble dekket. Tipper jeg kommer opp i rundt 2000kr i ekstrautgifter på grunn av dette. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: a86c3...cba
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble rygget på av en bil i dag som medførte skade på min bil. Verkstedet mener jeg ikke bør kjøre da det er gått hull på spylevæsketanken og vil da medføre fare for dårlig sikt. Får derfor leiebil siden jeg har full kasko. Står i forsikringspapirene at jeg skal få en leiebil tilsvarende min egen, jeg har elbil, men de får kun tak i bensinbil. Problemet her er at elbilen sparer meg for parkering på jobb fordi jeg kan stå gratis i boligsonene. Med leiebilen vil det bli ca 200kr dagen i parkering uten mulighet for å parkere noe annet sted. I tillegg til flere passeringer i rushtiden da jeg jobber hver dag hele uken. Buss er ikke et alternativ da det krever opp til tre bytter og økt reisetid på en time. Forsikringsselskapet mitt sa det eneste de kunne gjøre var å sende inn kvitteringer på mine utgifter til motparten, men hun kunne ikke svare på om det faktisk ble dekket. Tipper jeg kommer opp i rundt 2000kr i ekstrautgifter på grunn av dette. Noen som har erfaringer rundt dette? Anonymkode: a86c3...cba Kjøpte du ikke elbil for å spare miljøet? Det lyser jo gjennom at det er kun for egen vinning, som alle andre hvorfor du kjøpte den! Anonymkode: 61251...d1d
Nimneri Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte du ikke elbil for å spare miljøet? Det lyser jo gjennom at det er kun for egen vinning, som alle andre hvorfor du kjøpte den! Anonymkode: 61251...d1d Egentlig et bra poeng! Du kan bruke det for å ikke kjøre den fossilbilen du fikk som leiebil 😁 Men seriøst! Det er mange (!) som kjøper elbil pga økonomi, hva er galt med det??
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Hva mener du forsikringen din får gjort når det ikke finnes elbiler å oppdrive? Jeg har reist på ferie rundt om i landet, og på mindre steder var det aldri elbil å få. Forsikringsselskapet kan jo ikke trylle frem noe som ikke finnes. Send utgiftene til motpartens forsikringsselskap, regner med at de vil dekke det når det kun er snakk om et par tusen. Anonymkode: b33e6...ce6
Eliza Doalot Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 På 5.11.2018 den 13.54, AnonymBruker skrev: Kjøpte du ikke elbil for å spare miljøet? Det lyser jo gjennom at det er kun for egen vinning, som alle andre hvorfor du kjøpte den! Anonymkode: 61251...d1d Lyser jo gjennom? Det er da helt legitimt å kjøpe elbil for å slippe bom/parkeringsavgift/drivstoff ol. Er da ikke noe man behøver å skamme seg over eller skjule det? 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Hvor lang tid kan det ta å bytte tanken til spylervæsken da? Om det ikke er et særdeles klissete føre med mye våt saltet vei, klarer man seg utmerket med en dunk i bilen som man heller på ruten dersom det blir for ille. Anonymkode: 2c8be...9db
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Jeg krasjet i sommer og kjører også elbil. Forsikringsselskapet dekket bensin, bomring og parkering siden dette var utgifter jeg egentlig ikke skulle ha Anonymkode: 681b9...002 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå