Gå til innhold

Hvordan fungerer en Facebookgruppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et dumt spørsmål for mange, men for meg som aldri har hatt facebookprofil, er det ikke en selvfølge å vite dette.

Jeg var tidligere medlem i et forum, men forumet ble lagt ned, og all aktivitet foregår nå på Facebook.

Forumet er virkelig savnet fra min side.  Jeg savner å kunne snakke med likesinnede, stille spørsmål, få relevante svar osv.  Nå prøver jeg å finne opp ut om det er bryet verd å opprette en profil bare for denne bruken, men da må jeg finne ut hvordan det fungerer.

Er det som på et forum, det det er ulike tråder der man kan stille spørsmål, få svar, "snakke" osv, eller er det som en "chat", der alt går over i hverandre, og det er umulig å få oversikt over noe som helst?

Anonymkode: e5184...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

37 visninger, de fleste er sikkert Facebookbrukere, og ingen kan forklare meg hvordan en Facebookgruppe fungerer?

Jeg får prøve å fortelle hvordan jeg tror det er, og se om noen bekrefter eller avkrefter inntrykket mitt.

Oppsettmesssig tror jeg det er som et kommentarfelt i hvilken som helst nettavis.
Jeg tror det ligger en liste med "tråder" på forsiden som man kan gå videre inn på for å lese, eller kommentere i, men det er ikke som på et forum der trådene blir lagt inn etter tema.

Noen grupper er åpne for alle, mens andre grupper er lukkede, der man behøver invitasjon for å delta.
Hvordan det er mulig å skille på medlemmer av en organisasjon og nysgjerrige brukere er jeg usikker på. Ved små organisasjoner er det sikkert mulig å sjekke opp mot en medlemsliste, men for større organisasjoner blir vel dette litt vanskelig?  Hvordan organiseres dette?

Skrevet

Og hvordan er det med anonymitet i lukkede grupper?

Vil "vennene" dine se hvilke grupper du er medlem i?

Skrevet

Venner kan se hvilke grupper du med i, så lenge gruppa ikke er hemmelig. Lukka grupper viser medlemmer, men ikke innholdet til ikke-medlemmer. 

Du kan opprette en falsk profil med et bilde fra Internett dersom du også vil bevare anonymiteten i fb-gruppa. 

Hvordan de fungerer? Vel, noen skriver et innlegg også kan man svare på det. De seneste innleggene med svar kommer øverst. 

Veldig lett å legge inn bilder og videoer. Du må nesten bare erfare det. Du lærer etterhvert. Ganske selvforklarende når man først er der inne. 

Anonymkode: 28eac...aa9

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venner kan se hvilke grupper du med i, så lenge gruppa ikke er hemmelig. Lukka grupper viser medlemmer, men ikke innholdet til ikke-medlemmer. 

Du kan opprette en falsk profil med et bilde fra Internett dersom du også vil bevare anonymiteten i fb-gruppa. 

Hvordan de fungerer? Vel, noen skriver et innlegg også kan man svare på det. De seneste innleggene med svar kommer øverst. 

Veldig lett å legge inn bilder og videoer. Du må nesten bare erfare det. Du lærer etterhvert. Ganske selvforklarende når man først er der inne. 

Anonymkode: 28eac...aa9

Takk for svar.  :)

Jeg vil ikke dele med hvem som helst at jeg er medlem i den gruppen (interesseorganisasjon for en sykdom), men hvis det er en en lukket medlemsgruppe vil vel en falsk profil være vanskelig?

Skrevet

Tviler på at det er noe sjekk mot medlemsregister. 

Anonymkode: f7f5f...81f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...