AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Hei! Nå har det seg sånn at jeg er fast ansatt hos en bedrift, men det er en annen som er deltid/sesong ansatt. Er det riktig at hun da skal få mer ansvar, flere oppgaver og høyere lønn enn jeg som liksom er fast? Hun deltar i møter som egentlig er relevante for min stilling (som jeg ikke engang blir invitert til), noen som har opplevd noe lignende? Hva bør jeg gjøre? Merker jo det er veldig de-motiverende, og har ikke så lyst å være i denne jobben når det er sånn. 😐 Anonymkode: 8da95...82e
hotfudge Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Ta det opp med sjefen din på en ordentlig måte. Spør om hvorfor hun får mer ansvar og ikke du 😊 Jeg tok opp et problem med min sjef og etter det har ting vært bedre. Det er skummelt, men ofte hjelper det å snakke med sjefen! 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 En deltid er en fast ansatt.Vi har flere deltider som har mer ansvar og dermed høyere lønn på jobben. Sesongarbeidere derimot har lite oppgaver da de kun er for sesongen. Anonymkode: 6b63d...674 1
Hedda-78 Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 Du blander begrepene. Heltid/deltid sier noe om hvor mange timer i mnd. personen jobber. Fast/innleid/vikar sier noe om ansettelseforholdets lengde. Disse to dimensjonene har i utgangspunktet ikke noe med hverandre å gjøre. Det er altså mulig å være fast ansatt i en en 10% stilling, og det går an å være vikar i en 100% stilling. Når det gjelder ansvar og lønn er det mer relevant å se på erfaring og kompetanse. Dersom hun er deltidsansatt men har vært der lenge og har høy kompetanse, er det naturlig at hun har mer ansvar og mer lønn enn deg som kanskje har nylig blitt fast ansatt. Jeg foreslår at du spør sjefen din om det er en spesiell grunn til at du ikke skal være med på disse møtene, og si at du gjerne kunne tenke deg å være med.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #5 Skrevet 5. november 2018 Tingen er at jeg ikke helt forstår hva hun er, hun har kontrakt til desember så begynner hun igjen februar/april. Hun har mindre relevant utdannelse og erfaring enn det jeg har, og begynte etter meg. Anonymkode: 8da95...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå