Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg begynte i jobben min i juli, jobbet der gjennomsnittlig 2-5 vakter i uka. Etter jeg og samboeren min kjøpte oss hus så kom det veldig mange stikk fra lederen, banken vi brukte fikk alle lån hos, hvordan skal vi klare oss økonomisk osv

så begynte mye negativet kommentarer på jobben jeg gjør. Aldri er ting bra nok, pyntingen er ikke bra nok og de sa de regner med at jeg finner meg ny jobb for de trenger meg egentlig ikke rundt jul.

nå plutselig får jeg ingen vakter, den andre ekstrahjelpen får 3-4 vakter og de andre får værtfall 1 

de har plutselig begynt å nøle med å gi meg lørsdagsvakter og sjefen vil heller jobbe 10 timer enn å la meg jobbe alene med den nye ansatte. Jeg spurte hvorfor jeg ikke får nye vakter men de brukte eksamen mot meg noe jeg ser på den nye vaktplanen at det stemmer ikke. Vaktene får jeg ikke uavhengig om jeg har eksamen eller ikke

mest sannsynlig har jeg en fast jobb fra januar av og jeg gruer meg hver gang jeg skal på jobb... 

Anonymkode: 0e079...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at du bør ta hensyn til to faktorer her - økonomien din, og helsen din. 

Økonomi: Har du råd til å si opp? Går økonomien rundt selv om du sier opp denne jobben? Har du en annen jobb å gå til, eller er du sikker på at du får den jobben i januar?

Helsen: Hvilken konsekvens har det for deg å fortsette å tvinge deg selv til å gå på denne jobben? Du gruer deg, men kan du klare å jobbe der frem til du har en annen jobb klar, så du ikke står uten jobb? Dersom jobben går hardt ut over din psykiske velvære syns jeg det er innafor å si opp, men da bør det være alvorlig. 

For mange år siden sa jeg opp en stilling jeg mistrivdes i, uten å ha en annen stilling å gå til. Da var det så ille at jeg gruet meg til å gå på jobb, kjente tårene presse mer og mer på jo mer jeg nærmet meg bygningen jeg jobbet i. Jeg fikk ikke sove, og hele helgen gikk med på å grue meg til ny vakt på mandagen. Etter endt arbeidsdag kom det alltid noen tårer i bilen på vei hjem fra jobb. Jobben stjal alt humør, all glede. 

Jeg hadde imidlertid ikke sagt den opp slik jeg gjorde, uten ny jobb å gå til, hvis ikke jeg hadde visst at jeg hadde en god bufferkonto - slik at jeg hadde råd til å gå lenge uten jobb. I tillegg visste jeg at flere andre firmaer var interessert i å ansette meg, slik at det var god sannsynlighet for å lande en grei jobbavtale med et annet firma innen kort tid. 

Du må gjøre en vurdering av hvordan du har det, og hvordan økonomien din er. Samtidig har du bare ett liv, og må ta ansvar for at du selv har det greit. Gjør det du må for å komme dit at du har en jobbhverdag du kan trives med, men ikke gjør det på en måte som ruinerer deg samtidig er mitt råd. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også student så jeg får fult stipend og huslånet er beregnet på samboeren min sin inntekt alene så økonomisk vil gå bra. 

Den jobben er hos et familiefirma. Og jeg har spurt gjentatte ganger om det er helt sikkert og dem har sagt ja, de må bare få gjort noe klart først. 

Jeg gruer meg spesielt til å jobbe med sjefen og det har ødelagt humøret mitt helt. Mistet helt lyst på å jobbe der og tror det syns hos kunder.

de gangene jeg har fått oppgaver som jeg vet jeg mestrer fort har sjefen har kommet å tatt over eller bedt noen andre gjøre det for meg. 

Skrevet

Føler også at det ikke ser så bra ut på CVen og ikke jobbet der så lenge..

Skrevet

Jeg hadde sagt opp, hvis jeg hadde muligheten for å få noe annet. Men aller først hadde jeg snakket med sjefen og spurt om hen synes jeg gjorde en dårlig jobb. Er det personlig eller sliter bedriften, f eks?

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også student så jeg får fult stipend og huslånet er beregnet på samboeren min sin inntekt alene så økonomisk vil gå bra. 

Den jobben er hos et familiefirma. Og jeg har spurt gjentatte ganger om det er helt sikkert og dem har sagt ja, de må bare få gjort noe klart først. 

Jeg gruer meg spesielt til å jobbe med sjefen og det har ødelagt humøret mitt helt. Mistet helt lyst på å jobbe der og tror det syns hos kunder.

de gangene jeg har fått oppgaver som jeg vet jeg mestrer fort har sjefen har kommet å tatt over eller bedt noen andre gjøre det for meg. 

Kan du be om å få en skriftlig bekreftelse på at du vil få jobb hos det nye firmaet, slik at du ikke risikerer at januar kommer og så har noe skjedd slik at du ikke har jobben likevel? 

Det er mange som har lært på den harde måten at man ikke må planlegge livet sitt etter muntlige løfter i arbeidslivet :)

Er du student så får du jo uansett ikke hull i CVen av å si opp jobben du har nå, da studerer du jo i dette tidsrommet. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, SkjultBruker skrev:

Kan du be om å få en skriftlig bekreftelse på at du vil få jobb hos det nye firmaet, slik at du ikke risikerer at januar kommer og så har noe skjedd slik at du ikke har jobben likevel? 

Det er mange som har lært på den harde måten at man ikke må planlegge livet sitt etter muntlige løfter i arbeidslivet :)

Er du student så får du jo uansett ikke hull i CVen av å si opp jobben du har nå, da studerer du jo i dette tidsrommet. 

Er min far som blir sjefen så hadde syns det hadde bært veldig rart hvis han plutselig skulle finne noen andre. 

Når jeg er ferdig med VGs har jeg brukt 3.5 år på den. Hvis jeg har jobb vedsiden av så ser kanskje ikke det så dumt ut.. jeg vet ikke... gruer meg veldig til å reise på jobb og vurderer å droppe julebordet 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler også at det ikke ser så bra ut på CVen og ikke jobbet der så lenge..

Ikke sett det opp på CVn da vel. Du var jo uansett student i tidsrommet, så det er ikke noe problem overfor senere arbeidsgivere at du ikke har arbeid akkurat det halvåret!

• Liker 1
Skrevet

Er vel ofte oppsigelsestid, og om du allikevel skal slutte i januar pga ny jobb, ville jeg sagt opp nå. Kan fortsatt brukes på cv, forklar det med eksamner, skole, ferie og ny jobb.. 

Anonymkode: 94261...a5b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er min far som blir sjefen så hadde syns det hadde bært veldig rart hvis han plutselig skulle finne noen andre. 

Når jeg er ferdig med VGs har jeg brukt 3.5 år på den. Hvis jeg har jobb vedsiden av så ser kanskje ikke det så dumt ut.. jeg vet ikke... gruer meg veldig til å reise på jobb og vurderer å droppe julebordet 

Da dropper du julebordet :) Det er ikke obligatorisk å gå på julebord, og hvis du kjenner at du ikke kommer til å ha det trivelig på julebordet så er det like greit å la det være. 

Du kan droppe denne jobben på CVen, man er ikke nødt til å føre opp alt på CVen. Og det gjør ingen ting at du har brukt litt mer enn normert tid på å fullføre VGS :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sett meg om etter andre muligheter - livet er for kort til å ikke ha det bra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...