AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #1 Skrevet 5. november 2018 Hei, jeg skal strikke et par raggsokker i størrelse 37-38. Jeg har lagt opp 48, på pinner 3,5, men litt usikker på om det kan bli knapt? Noen som er god på ulllabber? Anonymkode: f6af8...f5b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #2 Skrevet 5. november 2018 Jeg la opp 60 m forrige par jeg strikket med pinner 3.5. Anonymkode: dd388...f63
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 48 masker er det som er vanlig i damestørrelse for "klassiske ragger" i raggegarn. Men - det kommer jo også an på hvor fast/løst en strikker - og hvor høye skaft du ønsker. Høyere skaft trenger typisk litt flere masker. Selv strikker jeg sokker nokså fast og ønsker litt høye skaft, så bruker gjerne 56 masker til min damefot - selv om det vanligvis står som herrestørrelser i oppskrifter. (men da feller jeg av ned til 48 før foten) Det ikke så hjelpsomme svaret - du må bare se det an? Anonymkode: 2bf69...677
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 48 på pinne 3,5 har jeg alltid brukt til raggsokker til dame. Pass på at strikkefastheten er sånn passelig. Anonymkode: 12a11...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå