Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2005 #1 Skrevet 25. mars 2005 Skuldrene min klikker når jeg beveger/vrir på dem. Hvis jeg ligger litt skjevt så føles det ofte som de har gått ut av ledd etterpå. Jeg kan også ha vondt i flere dager. Har noen her lignende erfaring og tips til å fikse dette problemet? Det er svært ubehagelig. (Jeg skal nevne det for legen neste gang jeg går dit, men det blir nok en stund til da jeg kun går dit når det er ytterst nødvendig...)
Gjest Fysioterapeuten Skrevet 25. mars 2005 #2 Skrevet 25. mars 2005 Hei. Det eneste som hjelper hvis du har skuldre som klikker (som forøvrig oftest kommer at av de er overbevegelige/ "slerkete"..) er å trene. Kjøp deg for eksempel en strikk og knyt den fast i et dørhåndtak. Hvis du står med albuen inntil kroppen og den armen du trener bort fra døra og roterer underarmen fra deg, får du trent rotasjoner som er veldig viktig for stødige skuldre! Et godt råd er å ta kontakt med en fysioterapeut, så kan du få tilpasset gode øvelser! Det har ihvertfall hjulpet meg, men jeg kjenner fort at det kommer tilbake når jeg ikke har trent på en stund.. Lykke til! Hilsen fysioterapeuten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå