Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd ut forskjellige studier (sosionom, sykepleie) men sliter med å finne noe som passer meg og motiverer. Vil helst ikke jobbe med mennesker på så personlig nivå. Foretrekker dyr. Er kreativ, har høyt snitt fra Vgs. Noen som har tips til en maks treårig utdanning hvor det er mulig å få jobb og som er greit betalt? Nærmer meg 30 og lei av å jobbe i butikk og kundeservice... 

Anonymkode: 34b10...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan også legge til at jeg er ganske teknisk og flink med foto/design, men dårlig i matte 

Anonymkode: 34b10...0b6

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon Ts. Prøvd 2 studier som ikke var noe for meg likevel.. det er bra du har fått erfaringen og funnet ut hva som er utelukket. Hva med fagskole? Interaksjonsdesign? Interiørarkitekt? Journalistikk? Veterinær?

:-) Lykke til, håper du finner ut av det (I motsetning til meg). 

Anonymkode: fb707...7e9

Skrevet

Som veterinær jobber du meget tett på mennesker, og du må være rimelig OK i matematikk.

Anonymkode: e9a14...92b

• Liker 1
Skrevet

Dyrepleier

Anonymkode: 39fdc...8c8

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrepleier

Du jobber utrolig tett på mennesker der også...

Anonymkode: e9a14...92b

Skrevet

Hva med feks landskapsarkitektur, landmåling eller geografi?

Disse gir greit med jobber nå til dags. 

Anonymkode: 87988...78b

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med feks landskapsarkitektur, landmåling eller geografi?

Disse gir greit med jobber nå til dags. 

Anonymkode: 87988...78b

Evt byplanlegging, det er litt mer byråkrati, men enklere å få seg jobb med det har jeg hørt :)

Anonymkode: 6b03e...07f

Skrevet

Hva med lokfører? Høy lønn, jobber ikke tett på mennesker og du får sett landet, været og mennesker året rundt.

Grafisk designer er også en mulighet, men du må være flink om du skal leve av det.

Anonymkode: ddac1...5fa

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyrepleier

Dyrepleier passer bra mtp utdanningslengde, men lønna er dårlig, og du jobber svært tett på mennesker. Det er helt nødvendig å like å jobbe med mennesker også, man har mye og nær kontakt med eierne.

Anonymkode: 739a1...a72

Skrevet

Heismontør er rimelig godt betalt. Eller kuldetekniker? 

Jeg anså meg selv som en kreativ person og skrev det i søknader før, men jeg har funnet ut at det er bedre å leve ut kreativiteten på fritiden. Å ha et kreativt yrke blir for mye mas for meg, og jeg evner ikke å selge meg selv godt nok. Tekniske yrker uten kundekontakt passer meg utmerket. 

Skrevet

Landskapsingeniør

Anonymkode: 60df4...e6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...