AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Har du noen lure tips og triks til hvordan man som leietaker kan gjøre leiligheten mer hjemmekoselig? Jeg kan starte med mine tips: — Ofte er det ikke lov å lage spikerhull i veggen, men dersom man ønsker å henge opp bilder kan man sette opp små spiker/skruer i taklistene og henge bildene i disse med fiskesenn. — Får man ikke lov til å spikre i taklistene heller, har jeg hørt om flere som bruker 3M strips/borrelås fra clas ohlson eller sterk dobbeltsidig teip. Jeg har ikke fått testet dette enda, noen med erfaring? — Kontaktplast og 3D fliser kan endre utseendet på et hvert rom og kan enkelt fjernes når man flytter! Har fått «nye fliser» på kjøkkenet og fått «ny kjøkkenbenk» ved hjelp av kontaktplast hva er dine tips og triks?? Anonymkode: 686f6...309 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 Og forresten, jeg har UTROLIG lyst til å henge opp en taklampe, men har ikke lov til å skru i taket her jeg leier. Noen som har tips til hvordan jeg kan henge opp denne lampen uten å lage merker i taket? Anonymkode: 686f6...309 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 Hadde tenkt til å nevne kontaktplast, men den hadde du allerede kommet med🤓 Vet at mange synes det er både stygt, harry og overbrukt, men for de av oss som leier og/eller ikke har tid/råd/lyst/mulighet til å utføre permanent oppussing, så er det gull verdt! Jeg har brukt monteringstape (tror det er det det heter? sånn tjukk, dobbelsidig tape) for å henge opp et stort, men ikke tungt bilde (1x1 meter), og det har hengt som støpt i nesten to år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #4 Del Skrevet 5. november 2018 7 timer siden, vscare skrev: Hadde tenkt til å nevne kontaktplast, men den hadde du allerede kommet med🤓 Vet at mange synes det er både stygt, harry og overbrukt, men for de av oss som leier og/eller ikke har tid/råd/lyst/mulighet til å utføre permanent oppussing, så er det gull verdt! Jeg har brukt monteringstape (tror det er det det heter? sånn tjukk, dobbelsidig tape) for å henge opp et stort, men ikke tungt bilde (1x1 meter), og det har hengt som støpt i nesten to år! Helt enig med deg der!😍 Leiligheten min var helt hvit og steril når jeg flyttet inn, men nå har jeg fått farge på kjøkkeninnredningen og en benkeplate i tre! Ble et helt nytt rom jo! Oi! D skal jeg gå til innkjøp av monteringstape i dag! Var så redd mit store 0,7x2 m bilde skal falle ned Anonymkode: 686f6...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pernice Skrevet 5. november 2018 #5 Del Skrevet 5. november 2018 Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #6 Del Skrevet 5. november 2018 1 minutt siden, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Det finnes gardinstenger med fjærmekanisme som spennes fast inni vinduskarmen, hvis det kan være et alternativ? Jeg kjøpte mine fra Ellos. Google spennstang gardiner, så kommer det opp mye. Anonymkode: f1b1a...a54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Del Skrevet 5. november 2018 4 minutter siden, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Det finnes gardinstang som kan presses mellom vinduskarmen. Tror det heter spennestang, fordi den står i spenn liksom. Noe som ofte brukes i dusj. Anonymkode: 37bad...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chablis Skrevet 5. november 2018 #8 Del Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Huh? Hvordan skal du få muligheten til å skjerme innsyn og solskjerming i leiligheten da? Jeg leier også, har leid både via firma og privat, og dersom det ikke har vært gardinstang så har det aldri vært noe problem å henge opp en. Høres ut som at du er veldig uheldig i ditt leieforhold 😓 I tillegg synes jeg det høres urimelig ut at man ikke får henge opp bilder! Greit nok man ikke vil ha svære hull av store skruer, men ei lita pyntespiker kan da ikke skade, man leier jo tross alt et hjem. Høres ut som om dere helst ikke skal gå for mye på gulvet heller når utleier er sånn. Synes dere er veldig tålmodige som leietakere 😎👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Del Skrevet 5. november 2018 6 minutter siden, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Gardiner bør jo være en selvfølge, så da får jo huseier henge opp gardinstenger eller skinner. Anonymkode: 8e675...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 5. november 2018 #10 Del Skrevet 5. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig med deg der!😍 Leiligheten min var helt hvit og steril når jeg flyttet inn, men nå har jeg fått farge på kjøkkeninnredningen og en benkeplate i tre! Ble et helt nytt rom jo! Oi! D skal jeg gå til innkjøp av monteringstape i dag! Var så redd mit store 0,7x2 m bilde skal falle ned Anonymkode: 686f6...309 Vet ikke om det vil holde om bildet er tungt, har glassramme eller lignende altså, så bare vær obs på det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Del Skrevet 6. november 2018 På 5.11.2018 den 0.35, vscare skrev: Hadde tenkt til å nevne kontaktplast, men den hadde du allerede kommet med🤓 Vet at mange synes det er både stygt, harry og overbrukt, men for de av oss som leier og/eller ikke har tid/råd/lyst/mulighet til å utføre permanent oppussing, så er det gull verdt! Jeg har brukt monteringstape (tror det er det det heter? sånn tjukk, dobbelsidig tape) for å henge opp et stort, men ikke tungt bilde (1x1 meter), og det har hengt som støpt i nesten to år! Advarsel: Jeg brukte monteringsteip for å henge opp et par lette bilder der jeg bodde før. Det hang som støpt i 5 år. Det hang fortsatt som støpt etter at vi hadde solgt, så når vi tok ned bildene fulgte papiret på gipsplaten med. Heldigvis hadde vi tid til å male veggen før overtagelse. Anonymkode: fe8f4...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 6. november 2018 #12 Del Skrevet 6. november 2018 På 5.11.2018 den 8.37, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Er det noen form for skjerming av vinduet? For innsyn og sol? Hvis ikke er det er noe slikt, eller mulighet til å henge opp gardiner vil jeg si det er en mangel ved boligen. Kontakt utleier og kom til en enighet om hvordan det best ordnes. Tilby gjerne å ordne, mot at utleier bekoster, så får du det slik du ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 6. november 2018 #13 Del Skrevet 6. november 2018 Sånne knagger til å henge rett på veggen med klister på funker til å henge opp bilder og lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Del Skrevet 7. november 2018 På 5.11.2018 den 8.37, Pernice skrev: Følger. Ønsker å henge opp gardiner men får ikke lov av utleier å henge opp gardinstang. Har også tenkt på plissegardiner, men disse må skrus inn i vinduskarmen. Noen som har løst dette? Gardinstang, eller en annen form for skjerming av vinduet burde være en selvfølge. Jeg skjønner at huseiere ikke vil ha masse spikerhull og slikt i vegger, men en eller annen form for solskjerming, burde jo være lov. Anonymkode: 05a4b...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå