AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg ble trukket i lønn pga gamle regninger som jeg desverre ikke fikk betalt innen fristen. Midt i fellesferien, 2 dager etter regningene ble betalt fikk jeg brev fra namsmannen om at det skulle trekkes i lønn. Jeg kontaktet inkasso-selskapet som sa at saken var avgjort, og at namsmannen hadde fått beskjed om at trekk ikke skulle skje. 7 uker etterpå ble det likevel foretatt trekk, men nå er pengene forsvunnet ut i det store intet. Inkasso-selskapet sier de ikke har mottatt penger, selv om det er dokumentert fra arbeidsgiver at trekket er foretatt. Namsmannen sier jeg må kontakte inkasso, for å få pengene tilbake.. Hva gjør jeg nå? Går det an å be inkasso-selskapet fremlegge bevis på at pengene ikke er mottatt? Kontakter jeg advokat? Hilsen idioten. Anonymkode: abf4f...6db
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Snakk med arbeidsgiver å få en utskrift av bank-overførselen. Da har du bevis hvilken konto det gikk til og hvilken dato. Lønningsansvarlig på jobben din har også fått et brev fra namsmannen som viser til pålagt trekk, hvilke kontonr det skal betales til etc står i det brevet. Så du kan jo også be om kopi av det brevet, for å se at kontonummer stemmer overrens. Da har du bevis, og kan kontakte namsmannen ev inkassoselskapet om det er de som tar seg av dette for namsmannen og kreve dette tilbakebetalt. Anonymkode: 2868a...a21 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Eller vent lit..... Er situasjonen slik at du har fått trekk på lønnslippen din, da er det lønnsansvarlig der du jobber som har foretatt dette trekket, og det er arbeidsgiver du skal ha pengene tilbake av. For om de ikke har betalt til namsmannen/inkassoselskapet, så har det bare vært en glipp, at de trakk deg, enn om namsmannen ikke skulle ha trekk fra deg. Anonymkode: 2868a...a21
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller vent lit..... Er situasjonen slik at du har fått trekk på lønnslippen din, da er det lønnsansvarlig der du jobber som har foretatt dette trekket, og det er arbeidsgiver du skal ha pengene tilbake av. For om de ikke har betalt til namsmannen/inkassoselskapet, så har det bare vært en glipp, at de trakk deg, enn om namsmannen ikke skulle ha trekk fra deg. Anonymkode: 2868a...a21 Pengene er betalt til inkasso-selskapet, konto-nummer på overføringen stemmer med detaljer i brev fra namsmannen. Salig smørje. Men da kan jeg hvertfall sende de bevisene jeg har til inkasso/namsmann. Takk for råd Anonymkode: abf4f...6db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå