Gå til innhold

"Hjelp Lucas hjem fra Libya"

Anbefalte innlegg

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Har dere hørt om den saken? 

https://www.spleis.no/project/43207

Mener jeg vagt hørte om kidnappingen i 2011, men lite siden. Hvorfor gjør ikke norske myndigheter -mer- for barn bortført av samværsgorelder, som i tillegg hadde mistet omsorg, besøksforbud etc.

Det har jo vært historier før om varn som hentes hjem av spesialstyrker? Og ene Bolivia-dømte jenta ble jo smuglet ut av landet der slik. Skulle da vært mulig å i det minste prøve? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler vel mye om hva slags utvekslingsavtaler man har. 

Rent personlig plasserer jeg en del ansvar på de som velger å få barn med folk uten å kjenne ordentlig til deres kultur, land og virke.... Det er en reell risiko å miste barn da.

Anonymkode: 05f72...2bd

• Liker 21
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Ja, det er jeg enig i! 

jeg tror mange av de tenker at så lenge barnet er født i Norge så er de trygg. Men samtidig er det mørketall. Noen ble sammen av forelskelse, men innså hvordan mannen var og ønsket å.forlate, men volden gjorde det umulig (på samme måte som hos norske?) og så har du de som ble voldtatt, ikke gjorde et aktivt valg for å hverken bli gravid eller beholde barnet. 

I denne saken er alt bare fælt. Lurer på om ungen noen gang kommer hjem. Om han snakker norsk fremdeles? Husker moren? 

Skrevet

Jeg vil gjerne høre mer om hva norske myndigheter mener om saken/hvorfor de ikke har gjort mer/hva de tenker å gjøre, før jeg sender penger. Linker som omhandler dette?

Anonymkode: 8d6da...749

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke Norske myndigheter kommer til å gjøre noe som helst i denne saken, hvis far til gutten er muslim så har han retten til å beholde gutten. Skulle Norske myndigheter blande seg i denne saken så vil det bli oppfattet som rasisme, man må bare akseptere at andre kulturer og religioner gjør ting på en annen måte enn det vi kansje er vandt med i Norge.

Anonymkode: d8ab3...55b

• Liker 4
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Hvorfor vil det bli oppfattet som rasisme om norske myndigheter gjør noe fordi far er muslim? 

Barnet er i et ekstremt farlig land, er norsk statsborger og pr lov bortført? Hvorfor vender vi det andre kinnet til? Hjertet mitt blør!

Skrevet
3 minutter siden, Kirsebæra skrev:

Hvorfor vil det bli oppfattet som rasisme om norske myndigheter gjør noe fordi far er muslim? 

Barnet er i et ekstremt farlig land, er norsk statsborger og pr lov bortført? Hvorfor vender vi det andre kinnet til? Hjertet mitt blør!

Han er også Libysk statsborger, derfor kan de ikke gjøre noe. 

Min mann og jeg har 2 barn sammen. 1 er født i Libya og andre i Norge. Begge har også Libyske pass. Jeg får fortsatt ikke ut barna mine, uten hans samtykke. Svært strengt! Har bodd der, så vet ganske mye om det landet.

• Liker 4
Gjest Kirsebæra
Skrevet

Det her er jo helt forferdelig 😭

Skrevet

Men hvordan skal penger hjelpe her?

Anonymkode: cba98...c08

• Liker 2
Gjest Kirsebæra
Skrevet

I følge linken på spleisen, så skal de rett og slett forhandle han ut. 

Faren er maktsyk, så de håper han har en pris. Men forberedelser, og forhandler koster penger. Og så kommer penger for selve Lucas, rett og slett å kjøpe Lucas ut fra faren. Om faren er villig til å bytte sønn mot penger. 

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Morens siste håp rett og slett. Ho har allerede prøvd alt annet. Konbertert til Islam, prøvd saken i retten der nede, tapt barnefordeling der nede, men vant besøksrett noen timer der nede (men de endte opp med alvorlige trusler, overfall og traumer etter rettsaken og måtte rømme landet uten å få se Lucas). Jeg kan ikke forestille meg fortvilelsen en gang. 

Skrevet
6 minutter siden, Kirsebæra skrev:

I følge linken på spleisen, så skal de rett og slett forhandle han ut. 

Faren er maktsyk, så de håper han har en pris. Men forberedelser, og forhandler koster penger. Og så kommer penger for selve Lucas, rett og slett å kjøpe Lucas ut fra faren. Om faren er villig til å bytte sønn mot penger. 

Faen for en fyr.. men i linken er spleisen avsluttet, du vet det?

• Liker 1
Gjest Kirsebæra
Skrevet

"Jeg må få takke alle som har støttet og del spleisen , har ikke kommet så langt som jeg er kommet nu ,om det ikke har vært for dere ❤  Jeg trenger noen av pengene i denne uka for å starte jobben  , derfor må jeg stoppe spleis. 
Men det vil bli oppretta ny spleis der jeg blir å samle inn siste rest . Håper dere vil hjelpe og dele sån at den når ut til flest mulig .
Dette er muligens siste mulighet å få Lucas hjem nu . Forhåpentlig før jul ❤"

Fra facebookgruppen Hjelp oss å finne Lucas

Skrevet

Ok takk, da vet jeg hvorfor.

Skrevet

Hva mener de med at det muligens er siste mulighet til å få Lucas hjem?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal penger hjelpe her?

De skal prøve å kjøpe ungen tilbake om jeg ikke har forstått det feil. 

Anonymkode: cc3f3...8c8

Skrevet

Ja, jeg tror det er siste mulighet for å få han hjem. Tror de satser på at penger betyr mer for far enn det gutten gjør. Går det ikke denne siste gang har de forsøkt alt. 

Anonymkode: cdae3...1fb

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...