AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Når noen sier eller skriver om noe som føles negativt og at vedkommende føler seg veldig alene om det, så kommer folk med "men det er da helt normalt" "det er mer noramlt enn du tror " Så masse sånne betryggende ord. Men uttrykker man seg på en annen måte , så kommer folk heller med kritikk og sier "det er faktisk ikke helt normalt altså " "de fleste gjør ikke det" .. Så hva er det med folk? egentlig kan man lett manipulere mennesker til å si det man vil høre, det er bare å uttrykke seg på "riktig" måte. Anonymkode: e9fd5...8db
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Enig. Merkelig å si til folk at det er normalt. Uansett hvor normalt det er, så er det ikke godt å ha det vondt. Om jeg mister en jeg er glad i og er lei meg og til og med kaster opp, så driter jeg litt i hvor normalt det er. For jeg har det jo uansett ikke bra. Og trenger forståelse for at akkurat nå, så er livet kjipt. Anonymkode: a2f1a...147
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Merkelig å si til folk at det er normalt. Uansett hvor normalt det er, så er det ikke godt å ha det vondt. Om jeg mister en jeg er glad i og er lei meg og til og med kaster opp, så driter jeg litt i hvor normalt det er. For jeg har det jo uansett ikke bra. Og trenger forståelse for at akkurat nå, så er livet kjipt. Anonymkode: a2f1a...147 Jepp men jeg tenkte litt mer på ting som kanskje ikke er så normalt. Altså, det er ting jeg VET ikke er normalen, som kan plage meg litt. Og jeg har faktisk fått det påpekt, at det ikke er normalt. Ikke alltid nødvendigvis negativt, men bare at jeg ser selv og andre sier det ikke er så vanlig. Men spør jeg på "riktig" måte så får jeg høre "dette er mer normalt enn du tror" "dette er helt normalt" . Jeg blir så irritert når jeg hører det, for jeg hører at vedkommende egentlig ikke er interessert i hva jeg sier. de er bare interessert i å være psykologer, og svarer deg slik de tror du vil høre. Anonymkode: e9fd5...8db
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når noen sier eller skriver om noe som føles negativt og at vedkommende føler seg veldig alene om det, så kommer folk med "men det er da helt normalt" "det er mer noramlt enn du tror " Så masse sånne betryggende ord. Men uttrykker man seg på en annen måte , så kommer folk heller med kritikk og sier "det er faktisk ikke helt normalt altså " "de fleste gjør ikke det" .. Så hva er det med folk? egentlig kan man lett manipulere mennesker til å si det man vil høre, det er bare å uttrykke seg på "riktig" måte. Anonymkode: e9fd5...8db Jeg tror det handler om det jeg har uthevet her. Pluss at «alle» på kg mener at trådstarter trolig tar feil og er urimelig, til enhver tid. Jeg har moret meg med å lage tråder med samme problemstilling, men lagt fram fra to forskjellige parter noen ganger (jada, jeg er kronisk syk, står utenfor arbeidslivet, og har av og til litt lite å gjøre), og jeg får skamkjeft uansett hvilken part jeg er i saken Anonymkode: c672f...5f0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det handler om det jeg har uthevet her. Pluss at «alle» på kg mener at trådstarter trolig tar feil og er urimelig, til enhver tid. Jeg har moret meg med å lage tråder med samme problemstilling, men lagt fram fra to forskjellige parter noen ganger (jada, jeg er kronisk syk, står utenfor arbeidslivet, og har av og til litt lite å gjøre), og jeg får skamkjeft uansett hvilken part jeg er i saken Anonymkode: c672f...5f0 TS her, ja dette har jeg også prøvd. Men hva er det med folk? Jeg blir i tillegg fortvilet over moralensk voktere..de har virkelig aldri gjort NOE galt virker det som. Anonymkode: e9fd5...8db
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 man føler seg unormal. Men skriver det som anonym i en tråd, da kommer alle og skal bevise hvor normal du er. UANSETT hva det er. Så..hvorfor går vi da og føler oss annerledes og skammer oss over ting? og dette med "dette er normalt". er det bare noe folk lirer av seg? for hvorfor er da ting tabu å snakke om? Anonymkode: e9fd5...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå