AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg har lest noen skrive at de har opplevd å gå opp i vekt uka før mensen, men jeg lurer på om det er mensen i seg selv som påvirker vekta eller om det er det at man kanskje ubevisst spiser mer enn normalt? Skal få mensen selv om et par dager og vekta idag hadde nesten ikke rørt på seg fra forrige uke til tross for at jeg har hatt en VELDIG bra uke med tanke på trening og mat. Anonymkode: 84347...dfe
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Det bindes en del vann i kroppen før mensen, så det er «mensen i seg selv» (dvs hormoner) som har skylda. Anonymkode: 8dffe...9da 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 For meg tror jeg det er en kombinasjon av forstoppelse, at jeg spiser litt mer, binder mer vann og at livmoren er fortykket rett før mensen. Veier nesten en kilo mer i dagene før mensen. Anonymkode: fd681...ef7 2
Inwe Skrevet 5. november 2018 #4 Skrevet 5. november 2018 For min del er det vann. Kan gå opp 1-3 kg over natta, holder de i 2-3 dager også forsvinner de igjen. Uansett er dette forskjellig fra person til person, om du ikke legger på deg vann betyr ikke det at andre ikke gjør det Jeg har veldig lett for å holde vann og gjør det rett før mens, når jeg flyr (jeg ser ut som en ballong i flere dager etter en lang flytur), om jeg er syk, etter ferie, etter fylla osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå