Gå til innhold

Hva er muligheten for de med pcos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg får utrolig vansker med å bli gravid når jeg har pcos, hva er mulighetene mine? Jeg har gynekolog time om ikke så lenge så jeg får mer info da, men jeg liker å være forberedt og vite på forhånd 😊 (Også nylig fått påvist det) 

Trenger man også prevensjon om man ikke vil bli gravid? Jeg tenker kjør nå uansett, om det kommer til å ta tid liksom hehe, mener ikke høres helt idiot ut men akkurat nå er dette veldig nytt og jeg lærer. 

Anonymkode: 6d3ef...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du trenger prevensjon om du ikke vil bli gravid. Hvor lange sykluser har du?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte som så. 70 dager overtid nå.... 

ts

Skrevet

Det varierer veldig, og kommer an på om du har og hvor ofte du har EL. Det er mange som blir gravide av seg selv, mens noen må ha litt hjelp av hormoner og andre igjen IVF.

Har du veldig uregelmessige sykluser? Ved hormonbehandling er det gode sjanser 😊

Skrevet

Takk for et litt positivt svar 😄 Ja de er veldig uregelmessige. Hatt mensen 3 ganger til nå iår.

ts

Skrevet

Mange blir gravide med hormoner. Hvis man klarer å få eggløsning med hjelp så er sjansene gode. Men det er en grense for hvor mange runder hormoner man kan ta. Så man har ikke ett år med hormoner foran seg som mulighet. 

Om det ikke går, så er det noen som prøver inseminasjon, andre går rett på IVF. 

Hvis du ikke har eggløsning så trenger du ikke prevensjon heller. Men om man har fått de barna man vil ha, så er det jo greit å bruke prevensjon, i tilfelle. 

Mange bruker p-piller (når man ikke ønsker barn) for å få en syklus slik at man får litt forutsigbarhet. 

Anonymkode: 5dee0...28a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange blir gravide med hormoner. Hvis man klarer å få eggløsning med hjelp så er sjansene gode. Men det er en grense for hvor mange runder hormoner man kan ta. Så man har ikke ett år med hormoner foran seg som mulighet. 

Om det ikke går, så er det noen som prøver inseminasjon, andre går rett på IVF. 

Hvis du ikke har eggløsning så trenger du ikke prevensjon heller. Men om man har fått de barna man vil ha, så er det jo greit å bruke prevensjon, i tilfelle. 

Mange bruker p-piller (når man ikke ønsker barn) for å få en syklus slik at man får litt forutsigbarhet. 

Åå, okei takk! Jeg har ingen barn fra før av så jeg får vel bare se hvordan det blir framover. 

Skrevet

Du kan få noe som heter Pergo eller Femar så er det stor sjangs for at du får eggløsning! 

Anonymkode: c4543...995

Skrevet

Vil bare si en ting. Jeg fikk påvist pcos når jeg var 21 år. Etter blodprøver og funn av cyster på eggstokkene. Har brukt hormonspiral etter dette. Nå ti år senere ønsker jeg å forsøke å få barn. Jeg har siden diagnosen ofte tenkt at jeg ikke kunne få barn uten hjelp. Jeg bestilte en time hos privat gynekolog som tok innvendig ultralyd. Han kunne ikke se noen tegn på pcos! Ingen har noen sinne fortalt meg at det kunne forsvinne. (Har alltid vært normalvektig) 

ville bare si at hvis det er lenge siden man har testet seg for dette, så kan det være lurt å sjekke på nytt, da det tydeligvis kan gå bort igjen.. 

skal nå i gang med min første pp. Har fortsatt ikke troen på at jeg er «normal» da jeg har tenkt på dette med pcos i så mange år.. men prøver å tenke positivt. 

Når det er sagt så kjenner jeg flere som har pcos som har fått barn uten hjelp og. 

Anonymkode: cf43e...57f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si en ting. Jeg fikk påvist pcos når jeg var 21 år. Etter blodprøver og funn av cyster på eggstokkene. Har brukt hormonspiral etter dette. Nå ti år senere ønsker jeg å forsøke å få barn. Jeg har siden diagnosen ofte tenkt at jeg ikke kunne få barn uten hjelp. Jeg bestilte en time hos privat gynekolog som tok innvendig ultralyd. Han kunne ikke se noen tegn på pcos! Ingen har noen sinne fortalt meg at det kunne forsvinne. (Har alltid vært normalvektig) 

ville bare si at hvis det er lenge siden man har testet seg for dette, så kan det være lurt å sjekke på nytt, da det tydeligvis kan gå bort igjen.. 

skal nå i gang med min første pp. Har fortsatt ikke troen på at jeg er «normal» da jeg har tenkt på dette med pcos i så mange år.. men prøver å tenke positivt. 

Når det er sagt så kjenner jeg flere som har pcos som har fått barn uten hjelp og. 

De gangene jeg har brukt hormonprevensjon så har jeg hatt en normal syklus og ikke hatt cyster, opptil et par år etterpå. Så kommer det igjen. 

Så ikke bruk så lang tid, i tilfelle. 

Lykke til med babylagingen :) 

Skrevet

Bortsett fra de tre månedene jeg var uten mensen før jeg fikk diagnosen, har jeg hatt normal syklus på 31 dager. Eller dvs jeg hadde ikke mensen når jeg hadde spiral. 

Men godt mulig at du har rett i det. Får håpe jeg blir gravid før cystene kommer tilbake for fullt 

Skrevet

Litt på siden.. men har man økt hårvekst ved pcos?

Anonymkode: f3bf6...f91

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden.. men har man økt hårvekst ved pcos?

Anonymkode: f3bf6...f91

Mange har det grunnet for mye testosteron.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...