Gå til innhold

Noe rart i barnets fot.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i huleste kan dette være under 2 åring sin fot? Denne sorte "marken" har flyttet på seg siden i morges, så det er ikke hår som jeg først trodde. Og man kan se en bane hvor noe har beveget seg. Så ikke dette før i morges, men mora sier at han har vært rød der en ukes tid.

Har ikke vært i utlandet eller noe. Er i barnehagen, men er jo ikke noe mark i norge som er i huden på folk?

huff_huff.png

Anonymkode: 4c5b3...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått en lege til å undersøke barnets fot. 

Anonymkode: ab114...475

• Liker 9
Skrevet

Det kan være blodforgiftning. Jeg ville ringt legevakta og spurt om dere bør komme nå.

• Liker 8
Skrevet

Ta dette på alvor. Det er en rød ring og en strek som går fra denne røde ringen. Det kan være en  alvorlig infeksjon.

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville også kontaktet legevakten her 

Anonymkode: 9e998...e12

• Liker 6
Skrevet

Rare greier... ser først ut som at barnet har tråkket på noe skarpt. Men npr jeg ser nærmere så ser det ut som at noe har stukket eller infisert huden, og som np prøver å bre seg videre i huden... nesten så den rømmer fra stikkstedet. Kan være en mark eller orm. Gå til legen dere. Tviler på at dette er farlig, men for sikkerhets skyld gå til legen. Så får dere svar... og gi oss gjerne svar her også så vi vet om vi skulle komme bort i lignende 😀

Anonymkode: 9a5cc...c63

Skrevet

Ring legevakta! En «tråd» som rører på seg skal alltid taes alvorlig da det KAN være blodforgiftning. 

Anonymkode: b2256...c51

• Liker 8
Skrevet

Håper du tar barnet til legevakten så fort som mulig.
God bedring til ungen. Håper det ikke er noe alvorlig :) 

• Liker 4
Skrevet

Viste denne tråden til mannen min som er lege, og han sier at du bør kontakte lege så snart som mulig og ikke drøye det for å se det an 

Anonymkode: 4fd70...53a

• Liker 13
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være blodforgiftning. Jeg ville ringt legevakta og spurt om dere bør komme nå.

Dette er ikke blodforgiftning. Det du mener er kanskje lymfangitt. 

Anonymkode: 87ecd...5a9

• Liker 1
Skrevet

Om dette er samme som en tråd fra i går hvor dette har vart i en ukes tid, holder det fint med å vente til festlegen i morgen, om barnet ellers er grei form!

Skrevet

Sorry, hold deg unna festlegen, sats heller på fastlegen! 😅

• Liker 11
Skrevet

"Prognose

En lymfeårebetennelse kan spre seg raskt i løpet av få timer. Ubehandlet eller forsinket behandling kan føre til at bakterien kommer over i blodet og det kan oppstå blodforgiftning (sepsis).

Prognosen for en ukomplisert lymfeårebetennelse er god, og antibiotikaregimene er effektive i mer enn 90% av tilfellene. Ubehandlet kan tilstanden noen ganger føre til død."https://nhi.no/sykdommer/blod/ulike-blodsykdommer/lymfearebetennelse-lymfangitt/

Legebesøk nå!

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, hold deg unna festlegen, sats heller på fastlegen! 😅

Det er bedre at ts kontakter legevakta for vurdering enn å avvente fordi en på KG sier det. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bedre at ts kontakter legevakta for vurdering enn å avvente fordi en på KG sier det. 

Enig. Og en lege har også vurdert at ts bør kontakte lege snarest.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viste denne tråden til mannen min som er lege, og han sier at du bør kontakte lege så snart som mulig og ikke drøye det for å se det an 

Anonymkode: 4fd70...53a

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette er samme som en tråd fra i går hvor dette har vart i en ukes tid, holder det fint med å vente til festlegen i morgen, om barnet ellers er grei form!

Javel? Du kan gå god for at Ts skal vente med å kontakte legevakten med en gang basert på hva? 

• Liker 2
Skrevet

Håper du har kontaktet legevakten, Ts. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Javel? Du kan gå god for at Ts skal vente med å kontakte legevakten med en gang basert på hva? 

At et utslett som har vart i en uke uten å endre seg noe særlig, eller gi feber, smerter eller nedsatt allmentilstand fint kan vente en natt til. Ingen nekter henne å ringe legevakt, men det er lov å komme med innspill. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...