Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en sjef som er utrolig nysgjerrig på alt. Hen spør om alt mulig, involverer seg, forteller andre og baksnakker. Jeg prøver å ikke si for mye når det gjelder personlige ting. Men noen ganger er det bare small talk og da har jeg tenkt det ikke er så farlig og vært så dum og svart. Men da fører det bare til enda mer graving neste gang jeg er på jobb! Jo mer jeg forteller, jo mer vil hen vite. Jeg føler hen blir alt for involvert i livet mitt og jeg får ikke holde noen ting privat. 

Hvordan kan jeg unngå å svare når sjefen stiller spørsmål, uten å være uhøflig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke å snakke om så mange private ting, bruker jeg å si. Rett ut. Noen tar det helt fint og noen syns jeg er "spesiell". Så får de bare syns det da, og så setter jeg pris på de som godtar. Ingen vits i å gå og tenke på hva andre mener uansett. Vær den du er. 

Anonymkode: 26d73...a8d

• Liker 2
Skrevet

Du velger selv hva du vil fortelle da.

Jeg er alltid skeptisk hvis perifere folk skal vite mye om meg, hva skal de med den infoen?

Eventuelt har hen kanskje misforstått litt. Man lærer at man skal ha en hyggelig tone og bli kjent med ansatte, men noen kanskje mistolker det. Jeg hadde en leder som gikk og klappet folk på ryggen og hele tiden sa "stå på! flott jobba!" osv..bra det, men for alt? Da mister det jo betydning. Det var jo ikke en irriterende situasjon egentlig, mer komisk da.

Anonymkode: 1ab74...bd0

• Liker 3
Skrevet

Bare si at det er personlig eller privat. Eventuelt bare snu samtalen om til noe jobbrelatert. Utrolig kleint med sjefer som skal drive å involvere seg i alt mulig privat man har gående... 

• Liker 1
Skrevet

Sær oppførsel. Har snapt energi til å holde følge med alt mitt så jeg blir så forunret over folk som har så mye energi å bruke på slarv.

Anonymkode: e3c0e...553

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er det bare nysgjerrigperer, andre ganger er det folk som har vært på lederkurs hvor de har blitt fortalt at de må engasjere seg i hverdagen til de under seg.

For min del spørs det på relasjonen jeg har til leder. Jeg har også veldig mange nivåer av ledere over meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...