AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg har 2 hannkaniner som er brødre. De bodde i samme bur en god stund (husker ikke hvor lenge, men minst 1 år), men måtte flytte de fra hverandre når parreleken ble for seriøs og de bet hverandre til blods. De har siden fraflyttingen hatt bur rett ved siden av hverandre med bare netting som skiller de, men når jeg prøver å ha de løse sammen begynner de bare med denne brutale riingen sin og stopper ikke. De siste årene har jeg hatt en av de hjemme (bor i leilighet) hos meg om vinteren (utekaniner ellers av året) og den andre i stallen hos mamma for at den skal få det varmere og større plass. De begynner å bli gamle og jeg kjenner det er vondt hver vinter når jeg kun henter 1 av de hjem til meg... Er det stor sansynelighet for at de kunne gått sammen om jeg hadde kastrert begge? De er ikke sinte på hverandre bare rir og rir... Anonymkode: b1ead...d1d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Alle kaniner bør kastreres. Uansett! De er så hormonelle så jeg syns nesten det er dyreplageri å la dem gå sånn. Det stresset er ikke bra. I tilleg lever de lengre når de er kastrert. Anonymkode: 66b04...cd5 4
ada@ Skrevet 5. november 2018 #3 Skrevet 5. november 2018 Jeg hadde to hannkaniner, kastrerte de og da fungerte de helt fint sammen etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 De vil nok fungere bedre pga mindre hormonell stress. Anonymkode: 67c1d...579 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Hvorfor har du kaniner når du ikke kan noenting om dem? Anbefaler deg å lese Den store kaninboka eller melde deg inn i Facebookgruppen med samme navn! Anonymkode: 740aa...75d 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du kaniner når du ikke kan noenting om dem? Anbefaler deg å lese Den store kaninboka eller melde deg inn i Facebookgruppen med samme navn! Anonymkode: 740aa...75d Trenger ikke være spydig vel? Alle lærer med tiden. Og alle er har vel vært nybegynnere en gang. Anonymkode: ae4c8...e15
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke være spydig vel? Alle lærer med tiden. Og alle er har vel vært nybegynnere en gang. Anonymkode: ae4c8...e15 Man må jo lese seg opp FØR man skaffer seg dyr. Og sette to ukastrerte kaniner sammen er dyremishandling! Anonymkode: 740aa...75d 1
Filicia Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 (endret) Man burde kastrere begge hannkaninene og å ha de adskilt litt etterpå sånn i tilfelle ikke alle hormonene er ute av kroppen ennå. Også å bonde de sammen. Kanskje etter kastrasjonen ha de i hver sitt reisebur og å kjøre bil med dem. Slippe de løs på en nøytral plass de ikke har vært før og å la dem hilse og finne rang. Da jokker dem og dominerer hverandre før de finner ut hvem som er "sjefen". Når de har roa seg er det lurt å ta dem i samme reisebur og å kjøre bil. De vil da føle trygghet i hverandre siden de synes bil er skummelt. Jeg gjorde det sånn når jeg bonder kaninene mine sammen og det funker bra synes jeg. Kaniner er herlige dyr. 😀 Synes du har fått mange kvasse svar her. Dette er jo ett forum og det er meninga at man spør om det man lurer på. 😉 Endret 9. november 2018 av Filicia
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #9 Skrevet 10. november 2018 På 7.11.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev: Man må jo lese seg opp FØR man skaffer seg dyr. Og sette to ukastrerte kaniner sammen er dyremishandling! Anonymkode: 740aa...75d Vil ikke kalle det dyremishandling, det er å ta litt i! Men uklokt er det for de kommer til å sloss!! Anonymkode: ae4c8...e15
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke kalle det dyremishandling, det er å ta litt i! Men uklokt er det for de kommer til å sloss!! Anonymkode: ae4c8...e15 De kan skade hverandre hardt og i verste fall drepe hverandre, så selvfølgelig er dette dyremishandling. Anonymkode: 740aa...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå