AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har ikke økonomi til å kjøpe en ordentlig adventskalender, så derfor ønsker jeg heller å lage aktivitetskalender med en aktivitet hver dag i 24 dager, eventuelt en gave ekstra på julaften i stedet for aktivitet da vi reiser bort. Tenker å lage lapper med bilde av aktiviteten vi skal gjøre. Jenta er januarbarn og blir 3 år i slutten av januar. Tankene jeg har så langt er: lage kakao med marsmallows, aketur, pepperkakelaging, lage kakemenn... andre aktiviteter som å lage julepynt eller lignende? Jeg er usikker på hva en 3-åring vil kunne lage selv Anonymkode: 9a5f8...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 Sjekk ut "elf on the shelf" og du får mange ideer til barn i den alderen.Våre snakker stadig om rampestrekene som alven gjorde. Enkle ting som å lage tog av barnas sko, trylle egg til kinderegg etc. 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 Lese ei bok om jula (tilpasset alder, eks Snekker Andersen og nissen, Teskjekjerringa osv). Er det noen juletegnefilmer el som kan være intr? Bake lussekatter 13.desember. Se om det er noen aktiviteter i helgene i nærområdet som er for barn. Eks kjøre med hest og slede. Fargelegge et enkelt bilde av en nisde/juletre el og henge på veggen på barnets rom. Du finner sikkert et bilde/tegning på nett du kan printe ut så fargelegger dere. Hente einekvister ute på tur, sette i krukke på trappa og pynte med lyslenker og billige små kuler el. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pyttpott1 Skrevet 4. november 2018 #4 Del Skrevet 4. november 2018 Lese julebok, se julefilm, høre julemusikk, plukke kongler å pynte, kjøpe sånner gjør det selv KIT på søstrene grene(har selv kjøpt å de er billig), pepperkakebaking, pepperkakehus, lage juletrepynt, ha nedtelling med å ta bort nelliker (?) fra klementin, gå ut å lage bål i nærområde å spise kveldsmat, lage julegaver (male på krus feks), kanskje ha at besteforeldre eller andre har en planlagt/flere aktiviteter med henne som feks kino, gå på kafe, bake etc.. har du sett den Fantorangen kalenderen forresten? Jeg blir å bruke den i år, den er enkel, men så fin! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #5 Del Skrevet 5. november 2018 11 timer siden, pyttpott1 skrev: Lese julebok, se julefilm, høre julemusikk, plukke kongler å pynte, kjøpe sånner gjør det selv KIT på søstrene grene(har selv kjøpt å de er billig), pepperkakebaking, pepperkakehus, lage juletrepynt, ha nedtelling med å ta bort nelliker (?) fra klementin, gå ut å lage bål i nærområde å spise kveldsmat, lage julegaver (male på krus feks), kanskje ha at besteforeldre eller andre har en planlagt/flere aktiviteter med henne som feks kino, gå på kafe, bake etc.. har du sett den Fantorangen kalenderen forresten? Jeg blir å bruke den i år, den er enkel, men så fin! Mange flotte tips! Har ikke sett noe kalender av Fantorangen. Anonymkode: 9a5f8...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobby Skrevet 5. november 2018 #6 Del Skrevet 5. november 2018 Min erfaring er at aktivitetskalender fort blir vel så dyr som kjøpekalender, så hvis det bare er det økonomiske det står på bør du se på hva det vil koste totalt. Men når det er sagt så er det mye koseligere, og mange av aktivitetene ville en gjort uansett så det blir ansett en utgift i juletiden. Aktiviteter: julegrantenning i sentrum, tur til bibliotek, tur til pepperkakeby hvis det finnes i nærheten, pakke inn gaver til jul, pynte huset/rommet ført til advent så til jul og ellers mye av det du allerede har fått forslag på😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #7 Del Skrevet 5. november 2018 https://www.kk.no/mamma/juleverksted-16-tips-til-ting-dere-kan-lage-63714517 Min blir 4 i april, noe av disse tingene skal vi lage. Noe er sikkert litt vanskelig, og noe må du kjøpe inn til. Vi lager også marihøne av steiner. Maler de røde, og så skal vi lage prikker på. Har du noe tykt garn liggende kan dere lage dyr. https://www.cchobby.no/pompon-dyr-av-garn-og-filt-i Du trenger ikke den plastdingsen. Klipp to sirkler med hull av en melkekartonger, og snurr rundt den. Snurr gjerne med dobbel tråd, så går det raskere. Anonymkode: 6fb4d...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Del Skrevet 5. november 2018 6 timer siden, Hobby skrev: Min erfaring er at aktivitetskalender fort blir vel så dyr som kjøpekalender, så hvis det bare er det økonomiske det står på bør du se på hva det vil koste totalt. Men når det er sagt så er det mye koseligere, og mange av aktivitetene ville en gjort uansett så det blir ansett en utgift i juletiden. Aktiviteter: julegrantenning i sentrum, tur til bibliotek, tur til pepperkakeby hvis det finnes i nærheten, pakke inn gaver til jul, pynte huset/rommet ført til advent så til jul og ellers mye av det du allerede har fått forslag på😊 Jeg skjønner det, men slik som å bake julekaker skal gjøres uansett, samt å lage julepynt men tenkte å ta det som en aktivitetskalender for å spare de kronene en kalender koster. Hun får likevel kalender av bestemoren, og på grunn av at jeg aldri har likt julen, så ønsker jeg å gi barnet mitt den beste førjulstiden hun kan ha med koselige og morsomme aktiviteter! Jeg er bare usikker på hva en treåring klarer når det kommer til å lage julepynt, hvilken pynt osv. Du hadde mange flere, flotte aktiviteter! 6 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.kk.no/mamma/juleverksted-16-tips-til-ting-dere-kan-lage-63714517 Min blir 4 i april, noe av disse tingene skal vi lage. Noe er sikkert litt vanskelig, og noe må du kjøpe inn til. Vi lager også marihøne av steiner. Maler de røde, og så skal vi lage prikker på. Har du noe tykt garn liggende kan dere lage dyr. https://www.cchobby.no/pompon-dyr-av-garn-og-filt-i Du trenger ikke den plastdingsen. Klipp to sirkler med hull av en melkekartonger, og snurr rundt den. Snurr gjerne med dobbel tråd, så går det raskere. Anonymkode: 6fb4d...43f Tusen takk! Jeg skal sjekke det ut! Anonymkode: 9a5f8...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pyttpott1 Skrevet 5. november 2018 #9 Del Skrevet 5. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange flotte tips! Har ikke sett noe kalender av Fantorangen. Anonymkode: 9a5f8...9cd Visst du googler det kommer det opp 🙂 veldig fin å billig kalender ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Del Skrevet 6. november 2018 Tegne og sende julekort til en bestefar eller tante som ikke bor i samme by? Pynte pepperkaker? (når de var 3 år kjøpte vi ferdiglaga og pynta) Refleksløype? (vi hadde bare rundt huset når de var så små - hang opp reflekser, gå med lommelykt, en overraskelse ved målet, f.eks en god matpakke, bolle el.l) Steke vafler. Besøke noen. Sette lys på grav, og gjøre det fint til jul. Lag enkle kremmerhus av papir/glanspapir - så kan 3-åringen pynte med klistermerker, glitter, ol. Finnes det gaveinnsamling der dere bor? Så lag en fin pakke og dra og legg i gryta? Biblioteket - lån julebok. Klippe snøstjerner - brette et ark og klipp ut hakk. Anonymkode: 2cfa4...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå