AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Vet at det beste er terapi. Men jeg har slitt i 7 år med generalisert og panikkangst anfall innimellom. Konstant uro og muskelspenninger. Hvilken medisin gir beroligende effekt uten så mye bivirkninger? Erfaringer? Jeg håper medisin kan gi meg nytt liv.. Anonymkode: 59b84...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 seroquel funka for meg. Har slutta med den nå og har ikke hatt noen episoder etter det. Anonymkode: fd193...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 Alle passer ikke til å gå i terapi, så det er ikke best for alle. Bare for å si det. Sliter selv med angst og bruker Valium når det er som verst. Men en *må* være forsiktig, og brukes kun når det er nødvendig. Å bli avhengig må være noe av det verste, så snakk med lege og psykolog om du går til en. Om du er en type som kan bruke dette uten å misbruke. Anonymkode: 82d3f...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Del Skrevet 4. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle passer ikke til å gå i terapi, så det er ikke best for alle. Bare for å si det. Sliter selv med angst og bruker Valium når det er som verst. Men en *må* være forsiktig, og brukes kun når det er nødvendig. Å bli avhengig må være noe av det verste, så snakk med lege og psykolog om du går til en. Om du er en type som kan bruke dette uten å misbruke. Anonymkode: 82d3f...77f Går det ikke an å gå på en mild medisin til vanlig og ha reserve medisin ved feks panikkangst? Har panikkanfall ca annenhver mnd kanskje.. Og det er helt jævlig. Anonymkode: 59b84...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Del Skrevet 4. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: seroquel funka for meg. Har slutta med den nå og har ikke hatt noen episoder etter det. Anonymkode: fd193...37f Hvilkrn effekt opplevde du av disse? Ser det brukes for bipolare og sqizofreni, men ikke angst? Anonymkode: 59b84...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Del Skrevet 4. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å gå på en mild medisin til vanlig og ha reserve medisin ved feks panikkangst? Har panikkanfall ca annenhver mnd kanskje.. Og det er helt jævlig. Anonymkode: 59b84...cd5 Jeg vet hvor jævli det er 🙂 å ta tog og buss og du sitter der og klorer deg fast fordi du egentlig vil bare hoppe av. Panikken og krisetankene. Grusomt. Det er da jeg tar Valium. Venter til jeg absolutt må, for det er et must! Vet ikke helt om Truxal kan være noe. Du blir kjempetrøtt av dem, men de skal ikke være avhengihetsdannede. Jeg bruker dem til å sove på fordi etter angstperioder, blir jeg manisk, og kan være våken opp til nesten to døgn. Nok søvn er veldig viktig. Nå er vi ulike som individer trass i samme lidelser. Jeg er livredd for å bli avhengig av medisiner, mens andre kan fort misbruke. Så mitt beste råd er å snakke ærlig og ordentlig med legen din. Lykke til. Angst er no dritt, men så setter en desto større pris på de gode periodene når de er her 🙂 bare til slutt, ikke drikk alkohol om du sliter med angst. Det kan gjøre alt ti ganger verre. Det kan også hjelpe å lese bøker, se filmer, og ikke minst komme seg ut i lufta. Det redder mange morgener her når det er ille. Sitter eller går litt en halv times tid. Prøv det om du ikke har forsøkt! Anonymkode: 82d3f...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest catalula Skrevet 4. november 2018 #7 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har slitt i over 15 år med angst. Og det eneste som fikk meg over de verste kneikene har vært medisiner. Medisinene fikk terapien til å funke, for da tenkte jeg klart og ble motivert. Har vært uten medisiner noen uker nå, og har aldri følt meg bedre jeg har brukt Cipralex 10 mg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Del Skrevet 4. november 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvor jævli det er 🙂 å ta tog og buss og du sitter der og klorer deg fast fordi du egentlig vil bare hoppe av. Panikken og krisetankene. Grusomt. Det er da jeg tar Valium. Venter til jeg absolutt må, for det er et must! Vet ikke helt om Truxal kan være noe. Du blir kjempetrøtt av dem, men de skal ikke være avhengihetsdannede. Jeg bruker dem til å sove på fordi etter angstperioder, blir jeg manisk, og kan være våken opp til nesten to døgn. Nok søvn er veldig viktig. Nå er vi ulike som individer trass i samme lidelser. Jeg er livredd for å bli avhengig av medisiner, mens andre kan fort misbruke. Så mitt beste råd er å snakke ærlig og ordentlig med legen din. Lykke til. Angst er no dritt, men så setter en desto større pris på de gode periodene når de er her 🙂 bare til slutt, ikke drikk alkohol om du sliter med angst. Det kan gjøre alt ti ganger verre. Det kan også hjelpe å lese bøker, se filmer, og ikke minst komme seg ut i lufta. Det redder mange morgener her når det er ille. Sitter eller går litt en halv times tid. Prøv det om du ikke har forsøkt! Anonymkode: 82d3f...77f Angsten er nå såpass ille at jeg ikke takler sitte "innesperret" typ på buss, i en kinosal eller under rapport på jobb (en halvtime der man ikke kan forlate rommet). Jeg tror tanken på at jeg ikke kan gå gjør at jeg lettere blir stresset. På bussen må jeg ha tiger balsam til muskelspenninger, halstabl og en flaske vann. Glemmer jeg dette en dag er det krise... Har ikke hatt tid til en lege time om dagen men er nå bare nødt til det. Var SM i høst to uker pga stress og symptomer på kroppen. Helsemessig det siste året har det vært jævlig, omtrent hver dag. Klarer ikke trene fordi jeg blir så tungpustet og halsen snører seg sammen. Jeg er mamma til 2 stykker og vil bare ha en god helse og faktisk tenke jeg har en god dag. Vil ha livet mitt tilbake😥 Anonymkode: 59b84...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Del Skrevet 5. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at det beste er terapi. Men jeg har slitt i 7 år med generalisert og panikkangst anfall innimellom. Konstant uro og muskelspenninger. Hvilken medisin gir beroligende effekt uten så mye bivirkninger? Erfaringer? Jeg håper medisin kan gi meg nytt liv.. Anonymkode: 59b84...cd5 Hei. Slit igså med generalisert angst og panikkangst som eg kan få der eg måååå sitte i ro,som frisør,møte,rapport på jobb,konsert,kino.....det som har hjelpt meg utruleg er citalopram( har også gått til psykoterapeut) eg har brukt det i tre år og har ingen bivirkninger...livet har blitt så mykje betre. Lukke til...og ha trua på at det går betre. Klem Anonymkode: a308b...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå