Gå til innhold

jeg har så dårlig råd, men kan jeg gi dette i jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

kari traa fleace jakke, bergans skalljakke, kjlpt brukt, men er blitt for smått for meg men passer tanteungen min. det er jo ikke plitter nytt med lapp på, men like pent. og ikke brukt av meg. kan jeg gi dette bort i julegave? 

i familien er det vanlig med hjemmelagde julegaver eller lignende, men brukte klær? det er jeg ikke helt sikker på. selv ville jeg blitt kjempe glad for kari traa klær og bergans klær selv om det var brukt. men.. jeg er jo ikke så kresen for jeg har aldri selv råd til så dyre klær. (derav kjøp av dette brukt, trodde det ville passe meg) men den gang ei. 

hva mener du?

Anonymkode: 19d28...b62

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes helt fint du kan gi bort dette. Flott gave. 

• Liker 11
Skrevet

Ja, det mener jeg absolutt, er jo en kjempeflott gave! 

• Liker 3
Skrevet

Om du har dårlig råd kan du si at du ikke har råd til gaver.
Eller, som jeg gjorde tidligere, lag karameller. Er enkelt og godt :) 
Du kan gi bort gamle ting, men kan hende folk vil reagere. 😕 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad! :klemmer:

Jeg synes det er en flott julegave og ville blitt veldig takknemlig.

Anonymkode: 85ab4...424

• Liker 6
Skrevet

Hadde vært topp gave for meg og min familie, både en knallfin gave, og veldig bra i forhold til miljøperspektiv. 

• Liker 6
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Åh det hadde jeg likt å få 😍

Skrevet

Nei. Dette kan du ikke gi i gave. Hun vil bli kjempe skuffet.

Anonymkode: 707fc...4e1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du kan gi det - uten problemer. De som får det, burde bli glad. Hvis du er nervøs for at det skal være "for lite", kan du kanskje legge ved noe hjemmelagd i tillegg?

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er jo en helt super gave. Jeg hadde i vertfall blitt kjempeglad om jeg hadde fått det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier bortskjemte mennesker!

Ta igjen glidelåsen.  Stryk lett over den med strykejern og ta litt silkepapir rundt før du pakker den inn så ser den mer ny ut.  Flott gave!  :)

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du ikke vite noe om. De fleste her ville blitt glade for den gaven, inkludert meg! Jeg gav bort en skinnjakke jeg hadde kjøpt brukt en gang. På loppemarked eller Fretex må det ha vært. Den var kjempefin, men ikke min størrelse desverre, så jeg gav den bort til jul. Vedkommende som fikk den, bodde i den jakka i mange år. 

Anonymkode: e3837...dc6

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil helst ikke ha brukte klær, og iallefall ikke i gave. Da er det bedre med ingen gave spør du meg. 

Om det ikke er snakk om til et barn da, de vokser fort og vet som regel ikke verdien av ting. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns helt ærlig ikke det er en grei gave. I så fall bør du forhånd ta en samtale om at du har lite penger i år, men har kjøpt noen klær brukt som du tror niesen din kan like. Hvis det virker greit for henne så greit, ellers tenker jeg noe annet er bedre.

Anonymkode: 2f218...9aa

Skrevet
4 minutter siden, Sirinna skrev:

Jeg vil helst ikke ha brukte klær, og iallefall ikke i gave. Da er det bedre med ingen gave spør du meg. 

Om det ikke er snakk om til et barn da, de vokser fort og vet som regel ikke verdien av ting. 

Bortskjemt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Bortskjemt.

Hvem, jeg? Jeg synes ikke det er å være bortskjemt. Jeg synes brukte klær er ufresht. Kjøper mye brukt ellers, møbler, verktøy, elektronikk osv. Men klær og hygieneprodukter - nei takk. 

Skrevet

Jeg ville blitt glad og takknemlig for det, både hvis jeg selv hadde fått det og hvis døtrene mine hadde fått det, Men nå kjøper jeg mye brukt selv også, både til meg selv og jentene.

Hvis du er usikker på å gi bort brukte klær i gave så kunne du kanskje solgt de klærne på f.eks Tise (en app) og kjøpt noe nytt for de pengene du tjener på klærne? 

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Sirinna skrev:

Hvem, jeg? Jeg synes ikke det er å være bortskjemt. Jeg synes brukte klær er ufresht. Kjøper mye brukt ellers, møbler, verktøy, elektronikk osv. Men klær og hygieneprodukter - nei takk. 

Du vet vel at man kan vaske klær? 

Anonymkode: c1186...b50

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel at man kan vaske klær? 

Anonymkode: c1186...b50

Javisst, men jeg vil ikke ha klær som har vært brukt av andre. Er det så vanskelig for dere å akseptere at dette er min mening selv om du selv mener noe annet? 

Skrevet
2 minutter siden, Sirinna skrev:

Javisst, men jeg vil ikke ha klær som har vært brukt av andre. Er det så vanskelig for dere å akseptere at dette er min mening selv om du selv mener noe annet? 

Hva gjør folk som tenker som deg når de bor på hotell?  Håndklærne og sengetøyet er brukt av hundrevis før deg og dynene og putene blir ikke byttet mellom hver gjest.  Brukes sikker i månedsvis før de byttes. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...