Gå til innhold

Gå langtur med hundene annenhver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hsr to hunder. Begge må trene på passering. De bjeffer mye og drar. Det er lettest å gå på tur med en og en og trene. Slik må jeg gjøre det frem til de er på likt nivå og kan trene sammen. 

Men turene blir jo da litt kortere da jeg må gå dobbelt opp. Jeg skulle gjerne gått mer på fjellet. Men det er mange hunder i området så det blir "kaos" å gå med begge, samtidig må jeg trene på passering. 

Er det ok å gå annenhver dag på fjelltur med hver hund? Først gå med den ene en litt kortere tur, og så med den andre en lengre. Det er jo ikke optimalt, men fungerer det frem til begge er flinkere å passere? Og drar mindre...

Anonymkode: c76ea...338

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilke rase(r) du har og hva de er vant til av turer i utgangspunktet. Jeg har hunder som ikke er vant til lange turer hver dag, kun ut å leke med hverandre i hundegården. Dette må du nesten føle på selv! Hadde lett gjort det sånn, ikke alle hunder som får fjelltur annenhver dag. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, hvermerjeg skrev:

Det kommer jo helt an på hvilke rase(r) du har og hva de er vant til av turer i utgangspunktet. Jeg har hunder som ikke er vant til lange turer hver dag, kun ut å leke med hverandre i hundegården. Dette må du nesten føle på selv! Hadde lett gjort det sånn, ikke alle hunder som får fjelltur annenhver dag. 

De er to mellomstore/små hunder. Turenes lengde varierer. Men tenker de også får brukt seg mer fysisk opp fjellet. Hadde det vært lyst på kvelden så kunne jeg fått til to lengre turer, men umulig nå når det er så mørkt. Det er jo også tidkrevende å skulle gå 1,5t langtur to ganger på kvelden. 

Anonymkode: c76ea...338

• Liker 1
Skrevet

Ja det kan du, det vil jo bare være et par mnd tid før de er på samme nivå og du kan gå med begge sammen. 
Det er ikke mange hunder som får gå annenhver dag i fjellet, så du er god :) 

Anonymkode: b478c...a77

• Liker 2
Skrevet

Helt topp å gå i marka/fjellet i mørketida så lenge du har en god hodelykt og er noenlunde kjent i området. Stille og lite folk å møte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...