Gå til innhold

Noen som har sagt opp pga. mistrivsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har sagt opp jobben sin pga. mistrivsel? Hvordan gjorde dere det rent praktisk - sa dere ifra til sjefen litt på forhånd, eller slang dere oppsigelsen i bordet og stod ut oppsigelsestiden? Opplevde du at sjefen fortsatt stilte opp som en god referanse eller spurte du noen andre enn sjefen? 

Anonymkode: 9ad7f...9cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant en ny jobb og sa opp med 3 mnd oppsigelsestid. Ingenting om mistrivsel i oppsigelsen. Jeg luftet imidlertid i ettertid at adm.dir trolig var narkoman og at jeg av denne grunn trivdes dårlig. 

Endret av isw
Skrevet

Søkte jobb uten at sjefen visste det. Ga beskjed før intervju. Sjefen var referanse. Pluss tidligere kollega (fra en annen jobb). Sjefen visste at jeg ikke trivdes på jobb, var ikke direkte sjefen som var problemet. Fikk gode referanser, så fikk ny jobb. Beste jeg har gjort noen sinne! 

Anonymkode: 8790d...10e

• Liker 3
Skrevet

Ble så forbanne på en sjef jeg hadde at jeg ga beskjed en halv time før nattevakta mi startet og vi jobbet alene der jeg jobbet. 

Da var jeg halvveis i min oppsigelsestid, så dagen etter forlangte jeg å ta ut ferie resten av tiden. 

Dritdigg følelse. 

Anonymkode: 19473...6c5

• Liker 3
Skrevet

Sa ikke et kvekk. Søkte nye jobber og leverte oppsigelse da ny jobb var i boks. 

Det var sjefen som var årsaken til mistrivselen. 

Anonymkode: 985b4...2f8

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa ikke et kvekk. Søkte nye jobber og leverte oppsigelse da ny jobb var i boks. 

Det var sjefen som var årsaken til mistrivselen

Anonymkode: 985b4...2f8

Skjønner. Brukte du sjefen som referanse når du søkte nye jobber eller brukte du referanser fra tidligere ansettelsesforhold? 

Skrevet

Søkte jobber uten å si det til sjefen, og jobbet de 3 mnd i oppsigelsestiden. Brukte tidligere sjef + kollegaer som referanser, de var knallbra. Da jeg sa fra til sjefen at jeg ville si opp sa han "hvor mye vil du ha for å bli?" men pga jeg mistrivdes sånn så var det helt uaktuelt å bli. Og godt er det, siden hele avdelingen flyttes til Øst-Europa for å spare kostnader.. Angrer ikke et sekund, stortrives i min nye jobb! 

Anonymkode: 80964...197

Skrevet

Jeg sa opp fordi jeg mistrivdes men jeg fortalte ikke til jobben at dét var grunnen, jeg bare sa opp da jeg hadde fått ny jobb. Jeg la igjen et kort og noe snop og takket for tiden, hadde tross alt vært der i mange gode år før det siste kjipe året.

Etter en tid ringte de meg og spurte om jeg kunne tenke meg en fleksibel 15% stilling i tillegg til nyjobben, de fortalte uoppfordret om en del ting som var grunnen til at jeg sluttet, så da hadde de jo skjønt det likevel. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her som har sagt opp jobben sin pga. mistrivsel? Hvordan gjorde dere det rent praktisk - sa dere ifra til sjefen litt på forhånd, eller slang dere oppsigelsen i bordet og stod ut oppsigelsestiden? Opplevde du at sjefen fortsatt stilte opp som en god referanse eller spurte du noen andre enn sjefen? 

Jeg møtte egentlig opp for å ha en forbedringsamtale med sjefen. Da jeg kom til møtet leverte jeg oppsigelsesbrevet. Holdt ut oppsigelsestiden på tre måneder. Jeg var så misfornøyd med den jobben. Fyttirakkern. Glad jeg sa opp jobben.  

Skrevet

Leverte oppsigelse uten å ha ny jobb. Sto ut oppsigelsestiden. Sjefen var hyggelig nok, men det var fordi hun var avhengig av meg. En halvtime før jeg sluttet ble jeg spurt om jeg ville jobbe inn minustid eller ha trekk i lønna. Svarte bare at det var hun som sto i gjeld til meg. Hadde 5 timer til gode av siste feriedag. Gadd ikke å be om de kronene. Referanse var absolutt ikke sjefen, men gode kollegaer som kunne si noe om hvordan jeg gjorde jobben min.

Anonymkode: 3e485...633

• Liker 1
Skrevet

Nja. Jeg mistrives litt i min jobb, men ikke så ille da. Godt miljø. Men arbeidsoppgavene er litt tøffe. Dette er jo ved siden av studiene da. Jeg mistrives mest med HR i bedriften de er nådeløse de tar ikke hensyn til noenting, og de er helt ræva, min nærmeste ledere suger litt også, men de har blitt bedre i det siste, siden bedriftseiere har startet å ta grep. 

Men ja, jeg søker etter ny jobb nå, fått et tilbud som jeg takket nei til, siden den var en fulltidsstilling, jeg studerer så det ville blitt litt for mye. Jeg har ikke sagt noe til bedriften, jeg sier opp så fort en jobb er i boks. Tenker å si opp, men nevne at jeg sier opp pga må fokusere på studiene. Så det holder jeg en dør åpen i iallfall, man vet aldri. 

Anonymkode: 53525...edc

Skrevet

Jeg har gjort det. Sa opp på vanlig måte og hadde oppsigelsestid som vanlig. Helt uproblematisk med referanse. 

Anonymkode: 1d299...deb

Skrevet

Sa opp pga dårlig sjef. Brukte kollega dom jobber på "høyere nivå" enn min egen sjef som referanse, ble tilbudt ny jobb i samme konsern og over sjefen så nå er det han som må svare til meg og gjett om at har hatt en holdningsendring nå...

Anonymkode: 7d10f...7b8

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nja. Jeg mistrives litt i min jobb, men ikke så ille da. Godt miljø. Men arbeidsoppgavene er litt tøffe. Dette er jo ved siden av studiene da. Jeg mistrives mest med HR i bedriften de er nådeløse de tar ikke hensyn til noenting, og de er helt ræva, min nærmeste ledere suger litt også, men de har blitt bedre i det siste, siden bedriftseiere har startet å ta grep. 

Anonymkode: 53525...edc

Av ren nysgjerrighet, hva gjør HR som gjør at du mistrives? 

Anonymkode: 2f23d...e15

Skrevet

I min forrige jobb mistrivdes jeg så til de grader at jeg ble nesten lammet i kroppen. Jeg var mye uforklarlig syk. Lederen var ikke lett å samarbeide med. Viste seg senere at hun var på vei inn i en personlig smell selv. Jeg sa opp og ba om å slutte tidligere. I min nye jobb forsvant alle sykdomstegn og har ikke hatt en fraværsdag siden. Normalt godt arbeidsmiljø

Anonymkode: 9503f...3c2

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, isw skrev:

Jeg fant en ny jobb og sa opp med 3 mnd oppsigelsestid. Ingenting om mistrivsel i oppsigelsen. Jeg luftet imidlertid i ettertid at adm.dir trolig var narkoman og at jeg av denne grunn trivdes dårlig. 

Kjenner jeg er ganske nysgjerrig på historien her :popcorn:  

Anonymkode: fa91b...244

• Liker 1
Skrevet

Jeg mistrives så mye at jeg kastet opp før jobb. Sa opp og legen sykemeldte meg ut oppsigelsestiden. Årsaken til mistrivsel var negative kollegaer og dårlige sjefer. Kollegaene var negative til sjefene men sa aldri noe til dem, bare drittkasta bak ryggen på dem. Jeg ble dårlig av dem. 

Anonymkode: 49b83...9b7

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre at det er flere som har erfaringer her på dette området. Føler meg litt bedre av å vite at jeg ikke er alene! Takk.

Skrevet

Jeg har hatt flere drittsjefer som har gjort at jeg slutta i jobber. Da jeg jobba som kokk var det en kjøkkensjef som hakka på meg uansett hva jeg gjorde. Rørte jeg i en kjele så rørte jeg feil vei, og ikke engang å vaske opp kunne jeg i flg han. Gråt i bilen etter jobb hver dag og sa opp tilslutt. 

En sjef brukte sparekniven så hardt at vi måtte vaske mugg av geleen og smelte den på nytt. DA slengte jeg oppsigelse på bordet, jeg har yrkesstolther og gjør ikke slik! 

Begge gangene sa jeg opp uten å ha ny jobb men det ordner alltid seg hvis en vil det. Mistrivsel skal en ikke drive for lenge med, en blir fort ødelagt og utbrent da. 

Anonymkode: 0f21c...572

• Liker 1
Skrevet

Sa opp på dagen da hen bestred sykemeldingen min. Var siste dråpe, blei sjuk av å jobbe der - hen sendte mailer og SMS og ringte for å fortelle ansatte hva vi gjorde galt (utenom arbeidstid), trakasserte alle ansatte og snakket stygt om alle bak ryggen deres.

Hen truet meg med anmeldelse for falsk sykemelding, og jeg fikk ikke fred før en overlege på sykehuset ringte hen for å si at det ikke var aktuelt at jeg kom på jobb.

Jeg skrev en standard oppsigelse og ba om å få gå på dagen. I den neste jobben jeg søkte var de fullstendig klar over ryktet til vedkommende og de ba aldri om å ringe hen som referanse.

Anonymkode: e3fb9...679

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...