AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg går snart ned i kjelleren jeg. Prøvd i 10 mnd etter en MA, har ikke klart å bli gravid enda.... men har veldig ustabil syklus. Den har vært presis 1 gang! Og nå er den helt ute å kjører igjen.. Går 10-12-8-14 dager over forventa mensen... Noe jeg kan gjøre for å få den stabil?? Anonymkode: d4c12...c86
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Når du nå når 12 mnd får du testet for hormonkluss og du kan få medisiner som gjør den mer stabil. Anonymkode: 96f5d...9e2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Skrevet 4. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du nå når 12 mnd får du testet for hormonkluss og du kan få medisiner som gjør den mer stabil. Anonymkode: 96f5d...9e2 Bare 2 mnd til det🙄🙄😢 Anonymkode: d4c12...c86
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare 2 mnd til det🙄🙄😢 Anonymkode: d4c12...c86 Det er mye nærmere enn det var for noen mnd siden i det minste ❤ Anonymkode: 96f5d...9e2
tuppa Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 Du kan jo gå å måle progesteron ca 7 dager etter forventet el Eller ta innvendig ul rett før du forventer el. Tar du el-tester eller temper så du vet når du faktisk har el?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 48 minutter siden, tuppa skrev: Du kan jo gå å måle progesteron ca 7 dager etter forventet el Eller ta innvendig ul rett før du forventer el. Tar du el-tester eller temper så du vet når du faktisk har el? Nei har ikke tatt el test, da legen min sa det bare var tull og bortkasta penger... 🙄🙄 å jeg tror jo på alt en lege sier🤭 men har lyst å prøve🤔 har du erfaring med det?? Anonymkode: d4c12...c86
tuppa Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei har ikke tatt el test, da legen min sa det bare var tull og bortkasta penger... 🙄🙄 å jeg tror jo på alt en lege sier🤭 men har lyst å prøve🤔 har du erfaring med det?? Anonymkode: d4c12...c86 Det er ikke tull, men om det er bortkasta penger er vel en smakssak. El-tester er ingen garanti for at man faktisk får el, men de måler LH-nivået i urinen, som når toppen 12-48 timer før el. Det gjør det lettere å estimere når man skal ha el, og dermed lettere å planlegge babymakingen For noen kommer jo el på samme syklusdag hver gang med typiske symptomer, da er det ikke vits med tester. Men selv har jeg uregelmessige sykluser som deg og varierende el fra gang til gang, så jeg syns det er greit å supplere med el tester Sjekker også for livmorsekret, det er jo det sikreste tegnet kroppen din gir deg på el.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Hvis du har gått på prevensjon, så er det ikke uvanlig at man får uregelmessig syklus de første 12 månedene. Slik er det for veldig mange! Jo lengre du går på prevensjon, jo lengre TID tar det før man blir gravid. (Det gjelder såklart ikke alle, bare for å understreke det). Anonymkode: e1b8d...89d
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har gått på prevensjon, så er det ikke uvanlig at man får uregelmessig syklus de første 12 månedene. Slik er det for veldig mange! Jo lengre du går på prevensjon, jo lengre TID tar det før man blir gravid. (Det gjelder såklart ikke alle, bare for å understreke det). Anonymkode: e1b8d...89d 1/5 år siden jeg slutta på prevensjon, ble gravid etter 6 mnd prøving, hadde MA og etter det så har syklusen min vært et Hel**** rett å slett😢 Anonymkode: d4c12...c86
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 1 time siden, tuppa skrev: Det er ikke tull, men om det er bortkasta penger er vel en smakssak. El-tester er ingen garanti for at man faktisk får el, men de måler LH-nivået i urinen, som når toppen 12-48 timer før el. Det gjør det lettere å estimere når man skal ha el, og dermed lettere å planlegge babymakingen For noen kommer jo el på samme syklusdag hver gang med typiske symptomer, da er det ikke vits med tester. Men selv har jeg uregelmessige sykluser som deg og varierende el fra gang til gang, så jeg syns det er greit å supplere med el tester Sjekker også for livmorsekret, det er jo det sikreste tegnet kroppen din gir deg på el. Ja, tenker hvis jeg har mensen så ustabilt som nå så er det vel veldig vannskelig å finne riktig dato... Anonymkode: d4c12...c86
tuppa Skrevet 4. november 2018 #11 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenker hvis jeg har mensen så ustabilt som nå så er det vel veldig vannskelig å finne riktig dato... Anonymkode: d4c12...c86 Begynn med temping da Da måler du tempen til samme tid hver morgen rett etter du har våknet, så vil temperaturstigning vise når el har vært.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #12 Skrevet 4. november 2018 9 minutter siden, tuppa skrev: Begynn med temping da Da måler du tempen til samme tid hver morgen rett etter du har våknet, så vil temperaturstigning vise når el har vært. Det skal prøves👌🏼 Anonymkode: d4c12...c86 1
*Fomle* Skrevet 21. november 2018 #13 Skrevet 21. november 2018 Av nysgjerrighet.... Som det sies over her så kan langvarig p pillebruk gjøre at det tar veldig lang tid å bli gravid + uregelmessig mens i lang tid. Hvordan kan man da egentlig vite når det er eggløsning (og man ønsker å prøve og bli gravid) hver måned...? Det blir jo helt håpløst. Jeg har gått på p piller en evighet, og har ganske nylig sluttet. Spent på svar på denne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå