AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har en pakke tørre røde linser stående som jeg ikke har fått brukt til noe. Jeg har aldri brukt linser i det hele tatt og har null erfaring med det. Jeg kunne tenke meg å lage en gryte med hakkede tomater og diverse, omtrent som en vegetar bolognese. Kan jeg bare ha linsene tørre rett i tomatene og koke dem sånn? Eller må jeg tilberede dem separat først? Helt grønn her, så alt av grunnleggende info om linser tas imot med stor takk😆 Andre ting jeg kan bruke tørkede røde linser til? Anonymkode: 0b154...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 Ikke for å spore av, men trodde du mente kontaktlinser og ble veldig forvirret over gryte delen😂 Men jeg pleier å rense de og legge de i vann først. Koker de aller først og har resten oppi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 Du kan bare hive dem i gryta ja, så lenge det er nok væske og du koker det lenge nok (15-20 min). Jeg pleier å hive linser oppi suppene mine for ekstra protein, f.eks. søtpotetsuppe. Du kan også finne oppskrift på linsesuppe ved å google. Eller indisk dal. Nam! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. november 2018 #4 Del Skrevet 4. november 2018 Ja, du kan bare skylle de godt i kaldt vann og ha rett i tomatene og la det putre til de er så myke som du vil ha de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå