Gå til innhold

Master i juss, bachelor i noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 19 og tar bachelor i et samfunnsfaglig studium med vekt på internasjonale forhold. Etter disse tre årene vil jeg ta master i utlandet, da spesielt rettsvitenskap, helst internasjonal juss.

Det sto mellom bachelor i juss eller dette studiet jeg tar nå, men hovedgrunnen til at jeg valgte dette studiet er fordi jeg ikke vil "låse" meg til noe. Vet at man har mange muligheter med juss, men jeg vil jobbe med bistand, forstå internasjonale relasjoner, lære mer om samarbeid mellom stater osv også. Det er valgfrie emner i studiet mitt og juss er et av emnene. Har planer om å ta ett semester i utlandet. Ser at i for eksempel Storbritannia kan man ta master i nesten alt så lenge man har bachelor til grunn.

Vil høre deres erfaringer. Helst dere som har tatt master i juss som nødvendigvis ikke tok det som bachelor.

Håper å jobbe i utlandet i mange år! Derfor alt dette fokuset på det internasjonale nå. Kan i tillegg 3/4 språk flytende så håper det hjelper på.

Anonymkode: 145de...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke jurist med bachelor. Du må Ha fullført 5 åring masterprogram rettsvitenskap for å bli jurist, deretter bli du advokatfullmektig under praksis og etter ca 2 års fullført praksis er du advokat. 

Anonymkode: 2f7fd...bbb

Skrevet

Hvis du vil ta en master må du ta en LLM. Du kan ikke ta en norsk master. Kanskje en LLM i international law (folkerett)? 

Jeg vet forresten ikke hvordan opptakskravene er når du ikke har studert juss før, så det anbefaler jeg deg å sjekke grundig. 

Anonymkode: 7d036...f79

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke jurist med bachelor. Du må Ha fullført 5 åring masterprogram rettsvitenskap for å bli jurist, deretter bli du advokatfullmektig under praksis og etter ca 2 års fullført praksis er du advokat. 

Anonymkode: 2f7fd...bbb

Hun skriver vel ikke at hun vil bli verken jurist eller advokat? 

Anonymkode: 7d036...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...