AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #1 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg leier en leilighet i Oslo, er 25 år og studerer.. Har i det siste tenkt mye på det med forsikringer. Jeg er ikke god på sånne ting og vet lite om det, og skulle derfor hatt noen råd og tips angående dette. Hvilke forsikringer bør man ha og hvor bør man ha de? Jeg har bilforsikring, men har stoppet den etter jeg flytta til Oslo ettersom den ikke blir brukt. Jeg hadde reiseforsikring under moren min, men den gjelder vel ikke nå lenger. Ellers har jeg ingen. Jeg skjønner at reiseforsikring er viktig, men hvilken andre forsikringer burde jeg absolutt ha? Er livsforsikring viktig for eksempel? Er Gjensidige et godt alternativ å ha sine forsikringer? Det er der jeg har bilforsikringen min. Ellers har jeg DNB som bank, men vet ikke om de forsikringene er gode? Takker for alle svar! Anonymkode: 1f59a...755 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Del Skrevet 4. november 2018 Innboforsikring er selvsagt viktig. Vet om mange som har reiseforsikring året rundt - den gjelder jo også når man bare går ut døren hjemme - men selv har jeg bare reiseforsikring om jeg skal på ferie. Jeg har uføreforsikring, da. Koster meg lite, og da vet jeg at jeg er bedre skodd om jeg faktisk skulle bli ufør en gang i fremtiden. Anonymkode: c39af...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #3 Del Skrevet 4. november 2018 Jeg har bilforsikring, innboforsikring, og reiseforsikring. Syns alle de tre er svært viktige. Hvis ikke du har innbo og reiseforsikring ville jeg absolutt skaffet meg det! Jeg har tenkt på livsforsikring, men det er noe mange arbeidsgivere har. Er forhåpentligvis i jobb over neste sommer, og hvis ikke arbeidsgiver har da, så tegner jeg nok forsikring etterhvert. Anonymkode: 284ce...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. november 2018 #4 Del Skrevet 4. november 2018 reise, innbo og ulykke er de jeg ser som viktigst. Hvor du bør ha dem kommer an på rabatter. Det finnes mange forsikringsselskaper som har tilbud til studenter, og det finnes mange fagforeninger hvor man får forsikringer inkludert eller utrolig billig. Da jeg studerte fikk jeg gratis reise og ulykkesforsikring via fagforeningen jeg ble med i, og ekstremt billig innbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Del Skrevet 4. november 2018 Anbefaler deg heller å tegne uføre/kritisk sykdom forsikring enn livsforsikring så lenge du er alene uten barn. Og selvfølgelig innbo og reise. Anonymkode: 6c451...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #6 Del Skrevet 4. november 2018 Reise og innbo er viktig. Livsforsikring er kun for de med forsørgeransvar eller låneansvar med en annen person som er avhengig av deg økonomisk. I tillegg burde du seriøst vurdere å tenke på forsikring som dekker deg ved ulykke og sykdom, rett og slett for å sikre din egen framtid hvis noe skulle skje med deg. Dette er noe du kan ringe selskapet ditt for å snakke om slik at du kan ta en avgjørelse på det etter å ha fått informasjon rundt de forskjellige dekningene. Jeg ville absolutt ha holdt meg til de store selskapene her, feks If eller Gjensidige. Hilsen forsikringsrådgiver Anonymkode: 09997...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshjerte Skrevet 5. november 2018 #7 Del Skrevet 5. november 2018 Bare sånn til informasjon, du er lovpålagt å ha minimum ansvarsforsikring på bilen din ( https://finanseksperten.no/forsikring/ ). Hvis ikke du har forsikring på den må du avskilte den. Reiseforsikring er ikke superviktig om du ikke reiser mener jeg, men så fort du beveger du utenfor landets grenser bør du ha en reiseforsikring. Innboforsikring er også et "must". Har vært forsikret gjennom Gjensidige i mange år. De er et solid og bra selskap, det er i hvert fall min erfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #8 Del Skrevet 5. november 2018 Jeg har reiseforsikring, innboforsikring, bilforsikring, livsforsikring. Anonymkode: cf4e5...51d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #9 Del Skrevet 5. november 2018 Innboforsikring som et absolutt minimum, og reiseforsikring hvis man reiser en del (husk at også reise mellom arbeid og hjem defineres som reise av mange forsikringsselskaper). Nødvendige bilforsikringer hvis man har bil. Livsforsikring hvis man har familiemedlemmer som er avhengige av en, og som potensielt kan havne utpå med dårlig økonomi hvis man selv blir sterkt skadet eller i verste fall faller fra. Selv har jeg i tillegg til innboforsikring, uføreforsikring, og en privat helseforsikring, samt reiseforsikring. Ikke livsforsikring siden jeg ikke har barn/noen som er avhengig av meg, og siden jeg ikke har bil har jeg naturlig nok ikke forsikringer relatert til bil heller. Anonymkode: 9ef71...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå