Iiddaa Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 Jeg trenger å lufte noen tanker med dere og høre hva dere mener. Kan være jeg som overdriver og overtenker, men her kommer det. Jeg er sammen med en mann som er 13 år eldre enn meg, Jeg er 26 år, vi er samboere og har det egentlig veldig fint. Han har 2 barn fra før og jeg har en sønn fra tidligere forhold, barna er jevngamle og har det kjempe fint sammen. Men jeg ønsker meg flere barn en gang i fremtiden, jeg har prøvd å prate med samboeren min om dette, men han blir bare sur og sier att "ja, men til sammen har vi 3 barn" og nei han kunne aldri tenke seg flere barn. Jeg vet att han sliter økonomisk, med mye gjeld og betalingsanmerkninger, og han blir 40 år neste år, så jeg forstår han, men jeg klarer ikke legge fra meg tanken på flere barn, jeg var bare 16 år når jeg fikk sønnen min, og han er det beste som har skjedd, men jeg ønsker å kunne nyte tiden i svangerskapet , gå å glede meg sammen med min kjære nå som jeg er voksen og vet litt mer hva jeg har i vente. Jeg har sagt att dette ikke er noe jeg ønsker nå, men jeg vil ha muligheten åpen, å vite det att en gang i fremtiden så er det min tur. Men jeg vil ha stabil økonomi og gjøre ferdig utdannelsen min, ha fast jobb før det er aktuelt. Alt dette har jeg prøvd å prate med samboeren min om, men han bare sier "åååh må du ta dette opp hele tiden" og "kan vi ikke bare ha det fint å ta en dag om gangen". Så jeg brenner inne med følelsene mine, for han vil ikke prate om det, og da mener jeg ikke prate om å få barn for det har han sagt nei til, men prate om att kanskje vi bør gå fra hverandre, att det er det beste, jeg vet ikke om jeg elsker han nok til å ofre drømmen om barn, jeg er redd att jeg sitter der når jeg er 40 år og angrer. Også er det en ting til, han snakker med moren sin i telefonen mange ganger for dagen, og så hører jeg att hun sier "du må bare komme deg vekk fra henne " jeg konfronterer han med dette, hvorfor hun sier dette, han lyger og sier det ikke er sant. Men så finner jeg ut att han har sagt til henne att jeg ønsker barn med han... og hun sier tilbake til han att jeg er en egoist, att Herregud hvordan kan jeg tenke sånn, du har jo 2 barn,dette er skremmende, du må komme deg vekk! Dette sårer meg, sårer meg att han ikke "forsvarer" meg på noen måte, han har ikke svart på noe av det hun sier. Han sier bare "gidder ikke krangle med henne" Og jeg syntes det var dårlig gjort å løpe rett til sin mor med dette, for dette er noe som var mellom meg og han, det var mine tanker og følelser. Hun er og så den største sladrekjerringa som er så jeg vet att hun har gått å sagt dette til alle i familien hans, og kjenner jeg gruer meg veldig til julen, for samboeren min spørte om jeg ville feire sammen med dem, men når jeg vet hun går å tenker jeg er en egoist, att hun mener sønnen hennes må komme seg vekk fra meg og att tankene mine er skremmende, så har jeg ikke lengre lyst å feire jul sammen med dem. Beklager langt rotete innlegg! Men om noen har noen tanker om dette som de vil dele så setter jeg pris på det!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 Her har du jo egentlig to "problemer". For det første så er det jo det om barn. Dersom mannen din ikke ønsker flere barn, så er jo det bare sånn det er. Det virker som han har vært anske tydelig på at han aldri vil ha flere barn, og du fortsetter å mase på det. Man kan ikke tvinge noen til å få flere barn, og det vet jo du også. Det er dårlig gjort av deg å fortsette å mase på denne mannen om dette, når du vet hvor han står. Men du må bestemme deg - er ønsket om flere barn så stort at du skal forlate ham? Det er det bare du som kan bestemme. Jeg tror det er det som er de reelle alternativene dine - å ikke få flere barn og fortsette denne familien, eller bryte opp med mannen for å finne en annen. Men husk at det jo ikke er noen garantier i noe. Kanskje finner du ingen annen som kan gi deg barnet. Kanskje du ikke kan få et barn til, når alt kommer til alt. Og husk at du bryter opp sønnen din fra stesøsknene i samme slengen. Er det verdt det? Det vet bare du. Så var det det med svigermor. Hvordan vet du med sikkerhet hva de har snakket om og hvordan disse samtalene har formulert seg? Er du sikker på at det virkelig er så ille? Det var dårlig gjort å nevne det med at du vil ha barn til sin mor. Det er en ganske privat ting, og spesielt når det er en "konflikt" mellom dere to, bør han ikke dra inn sin mor i det. Men kanskje var det et utløp for frustrasjon siden du "tar opp dette med barn hele tiden", og nekter å respektere hans valg om at flere barn er uaktuelt? Det gjør det ikke greit, men kanskje litt mer forståelig? Også dårlig gjort at ikke mannen din står opp for forholdet deres, synes jeg. Jeg har dog ikke så mange gode råd. Annet enn å slutte å mase om barn da. Det er jo det som tydeligvis er kjernen til problemene her. Svigermor har såklart ingneting med om dere skal ha barn eller ei, og om hun synes du er egoistisk og "skremmende" er jo forsåvidt revnedne likegyldig. Men det er tydelig at både du og mannen din er frustrerte over barnesituasjonen, og da må dere få lagt den ballen død. Enten ved å bli enige om at det ikke blir flere barn, eller gå hver deres veg. Anonymkode: 33388...805 1
Iiddaa Skrevet 4. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2018 Takk for svar, men om du leste det ordentlig så hadde du sett att jeg skriver "Så jeg brenner inne med følelsene mine, for han vil ikke prate om det, og da mener jeg ikke prate om å få barn for det har han sagt nei til, men prate om att kanskje vi bør gå fra hverandre, att det er det beste, jeg vet ikke om jeg elsker han nok til å ofre drømmen om barn" Jeg ønsker å prate om alt dette innebærer som att barna ikke får se hverandre, kan vi være venner, er forholdet vårt sterkt nok, er det verdt det! Hva tenker han om dette, hva vil han, hvordan skal vi gjøre det, når og hvordan og slike ting, det er dette han ikke vil prate om! Jeg har aldri mast på han, jeg kunne aldri tenke meg å få barn med en som ikke ønsker det samme, dette trodde jeg att jeg fikk godt nok frem i innlegget. Så du har nok misforstått, ser du skriver "siden du tar opp dette med barn hele tiden" dette står ingen steder i mitt innlegg... Men tusen takk for att du tok deg tid til å svare 😊 Dette med svigermor vet jeg med sikkerhet for han sa det 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Du kan ikke tvinge frem et ønske hos ham om barn. Har har sagt nei, og det er du som ikke klarer å ta dette innover deg. Hvorfor maser du videre når han har sagt han ikke vil ha flere barn? Du har ikke så mange valg her. Enten så blir du og godtar at dere ikke får barn sammen, eller du går og starter på nytt med en mann som ønsker flere barn. Anonymkode: 32e7e...2d6 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 7 timer siden, Iiddaa skrev: Takk for svar, men om du leste det ordentlig så hadde du sett att jeg skriver "Så jeg brenner inne med følelsene mine, for han vil ikke prate om det, og da mener jeg ikke prate om å få barn for det har han sagt nei til, men prate om att kanskje vi bør gå fra hverandre, att det er det beste, jeg vet ikke om jeg elsker han nok til å ofre drømmen om barn" Jeg ønsker å prate om alt dette innebærer som att barna ikke får se hverandre, kan vi være venner, er forholdet vårt sterkt nok, er det verdt det! Hva tenker han om dette, hva vil han, hvordan skal vi gjøre det, når og hvordan og slike ting, det er dette han ikke vil prate om! Jeg har aldri mast på han, jeg kunne aldri tenke meg å få barn med en som ikke ønsker det samme, dette trodde jeg att jeg fikk godt nok frem i innlegget. Så du har nok misforstått, ser du skriver "siden du tar opp dette med barn hele tiden" dette står ingen steder i mitt innlegg... Men tusen takk for att du tok deg tid til å svare 😊 Dette med svigermor vet jeg med sikkerhet for han sa det Du motsier deg selv veldig her. I hovedinnlegget sier du Men jeg ønsker meg flere barn en gang i fremtiden, jeg har prøvd å prate med samboeren min om dette, men han blir bare sur og sier att "ja, men til sammen har vi 3 barn" og nei han kunne aldri tenke seg flere barn. Jeg vet att han sliter økonomisk, med mye gjeld og betalingsanmerkninger, og han blir 40 år neste år, så jeg forstår han, men jeg klarer ikke legge fra meg tanken på flere barn, jeg var bare 16 år når jeg fikk sønnen min, og han er det beste som har skjedd, men jeg ønsker å kunne nyte tiden i svangerskapet , gå å glede meg sammen med min kjære nå som jeg er voksen og vet litt mer hva jeg har i vente. Jeg har sagt att dette ikke er noe jeg ønsker nå, men jeg vil ha muligheten åpen, å vite det att en gang i fremtiden så er det min tur. Men jeg vil ha stabil økonomi og gjøre ferdig utdannelsen min, ha fast jobb før det er aktuelt. Alt dette har jeg prøvd å prate med samboeren min om, men han bare sier "åååh må du ta dette opp hele tiden" og "kan vi ikke bare ha det fint å ta en dag om gangen".Nå kommer du med en helt annen forklaring og sier du at du ikke prater om disse tingene, men om hva som skjer hvis dere går fra hverandre. Det er litt forvirrende å forstå hva du egentlig prøver å få frem i HI ditt. Anonymkode: 32e7e...2d6 1
Handful Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 Du bør nok få tatt opp de tankene du brenner inne med, de som du nevnte i siste innlegg. Den samtalen er viktig. Si fra veldig tydelig at du trenger å snakke med han, at du ønsker at han skal høre på deg for alvor denne gangen. Håper det hjelper. Jeg tror nok ikke han kommer til å få flere barn, så du må nok velge.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Slik blir det nok lett med en litt eldre partner. Trist at dere er låst, men vil han ikke så vil han ikke. Anonymkode: a8654...b49
AnonymBruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Altså. Du er sammen med en taper på 40 år med økonomiske problemer og betalingsanmerkninger OG en svigermor som også er helt tilbakestående. Såklart skal du ikke avle videre på de genene der. Kom deg vekk og finn noen som er mer oppegående. For barnas skyld. Anonymkode: 53d21...7ec 5
Maleficenta Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 12 timer siden, Iiddaa skrev: Jeg trenger å lufte noen tanker med dere og høre hva dere mener. Kan være jeg som overdriver og overtenker, men her kommer det. Jeg er sammen med en mann som er 13 år eldre enn meg, Jeg er 26 år, vi er samboere og har det egentlig veldig fint. Han har 2 barn fra før og jeg har en sønn fra tidligere forhold, barna er jevngamle og har det kjempe fint sammen. Men jeg ønsker meg flere barn en gang i fremtiden, jeg har prøvd å prate med samboeren min om dette, men han blir bare sur og sier att "ja, men til sammen har vi 3 barn" og nei han kunne aldri tenke seg flere barn. Jeg vet att han sliter økonomisk, med mye gjeld og betalingsanmerkninger, og han blir 40 år neste år, så jeg forstår han, men jeg klarer ikke legge fra meg tanken på flere barn, jeg var bare 16 år når jeg fikk sønnen min, og han er det beste som har skjedd, men jeg ønsker å kunne nyte tiden i svangerskapet , gå å glede meg sammen med min kjære nå som jeg er voksen og vet litt mer hva jeg har i vente. Jeg har sagt att dette ikke er noe jeg ønsker nå, men jeg vil ha muligheten åpen, å vite det att en gang i fremtiden så er det min tur. Men jeg vil ha stabil økonomi og gjøre ferdig utdannelsen min, ha fast jobb før det er aktuelt. Alt dette har jeg prøvd å prate med samboeren min om, men han bare sier "åååh må du ta dette opp hele tiden" og "kan vi ikke bare ha det fint å ta en dag om gangen". Så jeg brenner inne med følelsene mine, for han vil ikke prate om det, og da mener jeg ikke prate om å få barn for det har han sagt nei til, men prate om att kanskje vi bør gå fra hverandre, att det er det beste, jeg vet ikke om jeg elsker han nok til å ofre drømmen om barn, jeg er redd att jeg sitter der når jeg er 40 år og angrer. Også er det en ting til, han snakker med moren sin i telefonen mange ganger for dagen, og så hører jeg att hun sier "du må bare komme deg vekk fra henne " jeg konfronterer han med dette, hvorfor hun sier dette, han lyger og sier det ikke er sant. Men så finner jeg ut att han har sagt til henne att jeg ønsker barn med han... og hun sier tilbake til han att jeg er en egoist, att Herregud hvordan kan jeg tenke sånn, du har jo 2 barn,dette er skremmende, du må komme deg vekk! Dette sårer meg, sårer meg att han ikke "forsvarer" meg på noen måte, han har ikke svart på noe av det hun sier. Han sier bare "gidder ikke krangle med henne" Og jeg syntes det var dårlig gjort å løpe rett til sin mor med dette, for dette er noe som var mellom meg og han, det var mine tanker og følelser. Hun er og så den største sladrekjerringa som er så jeg vet att hun har gått å sagt dette til alle i familien hans, og kjenner jeg gruer meg veldig til julen, for samboeren min spørte om jeg ville feire sammen med dem, men når jeg vet hun går å tenker jeg er en egoist, att hun mener sønnen hennes må komme seg vekk fra meg og att tankene mine er skremmende, så har jeg ikke lengre lyst å feire jul sammen med dem. Beklager langt rotete innlegg! Men om noen har noen tanker om dette som de vil dele så setter jeg pris på det! Ts dette er ikke noe å lure på engang. Du ønsker barn. Han ikke. Han har gjeld oppetter ørene og er mammagutt deluxe. Move on 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #10 Skrevet 5. november 2018 Ta, hvorfor bruker du så stor skrift? Er det sånn du snakker til han også, med store bokstaver? Tror du alle er idioter og dermed må snakke "høyt" Anonymkode: a358e...1b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #11 Skrevet 5. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta, hvorfor bruker du så stor skrift? Er det sånn du snakker til han også, med store bokstaver? Tror du alle er idioter og dermed må snakke "høyt" Anonymkode: a358e...1b2 Skriften blir nok slik fordi hun skriver i Word og limer inn her muligens? Ts. jeg ville avsluttet dette forholdet og gått videre. Anonymkode: 68011...228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå