Carefree Skrevet 4. november 2018 #1 Skrevet 4. november 2018 (endret) . Endret 6. september av Carefree . 2
bestekaffekoppen Skrevet 4. november 2018 #2 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, Carefree said: Jeg vet at man aldri, uansett ''tiggerkategori'' skal gi penger eller mat + kvitteringen. Herregud, hva er problemet med å gi folk litt penger så de kan få dosa si? 11
Carefree Skrevet 4. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2018 (endret) . Endret 6. september av Carefree . 3
Djungelvrål Skrevet 4. november 2018 #4 Skrevet 4. november 2018 Jeg skjønner ikke at norske folk er uteliggere i Norge...kan noen forklare?
Rullestolbruker Skrevet 4. november 2018 #5 Skrevet 4. november 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg skjønner ikke at norske folk er uteliggere i Norge...kan noen forklare? Det er faktisk uteliggere i Norge. Noen av dem er rusmisbrukere. En av de mest kjente fra Hordaland som ikke var rusmisbruker var Otto Fredrik Wollertsen. Han bodde på gaten grem til 1992, da han fikk plass på omsorgssenter i Bergen. Ble kalt bare Ottoen på folkemunne. En hyggelig kar som kun hadde seg og sykkelen sin. Jo de er Norske uteliggere. Men kanskje ikke så mange som før. 3
Stoltskeiv Skrevet 4. november 2018 #6 Skrevet 4. november 2018 8 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg skjønner ikke at norske folk er uteliggere i Norge...kan noen forklare? Tenkte akkurat på det samme!
Stoltskeiv Skrevet 4. november 2018 #7 Skrevet 4. november 2018 Akkurat nå, Rullestolbruker skrev: Det er faktisk uteliggere i Norge. Noen av dem er rusmisbrukere. En av de mest kjente fra Hordaland som ikke var rusmisbruker var Otto Fredrik Wollertsen. Han bodde på gaten grem til 1992, da han fikk plass på omsorgssenter i Bergen. Ble kalt bare Ottoen på folkemunne. En hyggelig kar som kun hadde seg og sykkelen sin. Jo de er Norske uteliggere. Men kanskje ikke så mange som før. Skulle tro at de også kunne få en form for hjelp!
Rullestolbruker Skrevet 4. november 2018 #8 Skrevet 4. november 2018 Akkurat nå, gladjenta96 skrev: Skulle tro at de også kunne få en form for hjelp! Ottoen døde i 2016, men noen faller utenom i flere instanser opp til flere ganger. Men man får selvsagt tro og håpe at alle får hjelp til slutt. 1
Djungelvrål Skrevet 4. november 2018 #9 Skrevet 4. november 2018 58 minutter siden, Rullestolbruker skrev: Det er faktisk uteliggere i Norge. Noen av dem er rusmisbrukere. En av de mest kjente fra Hordaland som ikke var rusmisbruker var Otto Fredrik Wollertsen. Han bodde på gaten grem til 1992, da han fikk plass på omsorgssenter i Bergen. Ble kalt bare Ottoen på folkemunne. En hyggelig kar som kun hadde seg og sykkelen sin. Jo de er Norske uteliggere. Men kanskje ikke så mange som før. Ja jeg vet at de finnes, men jeg skjønner ikke hvorfor de velger å sove ute når de alle har tilbud om tak over hodet. 2
Rullestolbruker Skrevet 4. november 2018 #10 Skrevet 4. november 2018 7 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja jeg vet at de finnes, men jeg skjønner ikke hvorfor de velger å sove ute når de alle har tilbud om tak over hodet. Som jeg skrev over. Noen faller utenom i flere instanser opp til flere ganger. Men man får selvsagt tro og håpe at alle får hjelp til slutt." Det er altså noen som ikke velger selv. Mange steder er det ofte fult blant annet. 1
Carefree Skrevet 5. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 5. november 2018 (endret) . Endret 6. september av Carefree .
Djungelvrål Skrevet 5. november 2018 #12 Skrevet 5. november 2018 Akkurat nå, Carefree skrev: Så... gir dere uteliggere mat? Nei.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Prøvde engang, men da ble han sur og ville heller ha penger. Så nei.
Carefree Skrevet 6. november 2018 Forfatter #14 Skrevet 6. november 2018 (endret) . Endret 6. september av Carefree . 2
Thyra Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 På 4.11.2018 den 21.04, Peonjenta skrev: Ja jeg vet at de finnes, men jeg skjønner ikke hvorfor de velger å sove ute når de alle har tilbud om tak over hodet. Noen ganger er det tryggere å sove på gata enn på hospits og herberge hvor det er mange kriminelle. Og for dem som prøver å bli rusfrie er det heller ikke noe særlig å bo på et hospits fullt av rusmisbrukere. Ikke alle får et tilbud heller. Det var visst en regel for hvor kaldt det måtte være før uteliggere har krav på akuttovernatting... 6
Thyra Skrevet 6. november 2018 #16 Skrevet 6. november 2018 Det hender jeg gir dem penger. Om noen spør om mat, uten å være for pågående, ville jeg nok vurdert å gi dem det.
Gjest Overrasket Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 Selvsagt gjør jeg det. Jeg forstår ikke at det skal være så kontroversielt å gi et måltid til noen. Dersom vedkommende vil avslå kan personen så klart gjøre det uten at jeg bærer nag. Men de aller fleste ønsker litt mat velkommen.
angara Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Nei. Her i byen er det mange steder å få gratis mat. Åpne kirker med servering, suppekjøkken hos frelsesarmeen osv. Hvis jeg gir noe, gir jeg penger. Men det er få uteliggere som tigger her, det er nesten bare romfolk. (De får ingenting.)
bestekaffekoppen Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 On 11/5/2018 at 11:56 PM, Carefree said: Så... gir dere uteliggere mat? Jeg gir de en Litago og en femtilapp. Å gi de mat de er det sjelden noe poeng i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå